04/11/2020

Het ommetje

Volgens mij ben ik een goeie ambassadeur voor het ommetje. Erik Scherder kan tevreden met mij zijn. 

Gisteren liep ik al voor half 9 door de buurt. Lekker rustig. En het was prachtig weer. 

Ik kom Michiel tegen, een vriend van één van mijn nichtjes. We raken aan de praat en wat denk je? Hij doet ook dagelijks een ommetje. Vóór 9 uur en ongeveer 20 minuten. Nou... de route die hij beschrijft is volgens mij veel langer, maar dat kan natuurlijk.

Hij vertelt, dat hij nu thuis moet werken en laatst ontdekte dat hij in geen drie dagen buiten was geweest. Dat zou mij nooit kunnen gebeuren, althans: nu dan.

Toen ik nog volop werkte waren er ook maar twee momenten dat ik buiten kwam: als ik in de auto stapte en als ik er weer uit stapte. Zal wel iets meer geweest zijn, maar ik herinner me alleen het lekkere wandelen in de weekenden.


Als je geen hondje hebt, dan moet je het gewoon anders oplossen. Lekker naar buiten gaan. Weer of geen weer. Gelukkig houd ik er van en doe ik het dus dagelijks, ook als ik daarna nog mijn lease-hondje uit moet laten!... 

20 comments:

Marjolijn. said...

Een frisse neus is goed voor iedereen...!

Lutje said...

buien wat gaan wandelen, daar heb ik geen hondje voor nodig
.Een @->- voor jou.xxx

Karel said...

mogge Marlou
hij of zij die het ommetje liep op het 1ste kaartje , is niet aangekomen hoor 😁
ja heerlijk toch ff een eindje wandelen , deed ik altijd al
groetjes , Karel

miekequilt said...

Wij doen Blokje om. Dat is net zo iets. En ook heerlijk in de ochtend.
Fijne dag nog!

klaproos said...

Goed bezig loulou,
hop hop naar buiten met die beentjes, en gaan ..
dat houdt je gezond

genieten vandaag

xxx

Tine de Jong said...

Zo af en toe train ik mijn benen en ga ook wandelen en dan is het rondje park.

Sjoerd said...

Ik loop tegenwoordig ook vaker een ommetje... Ik merk dat ik dat nodig heb.

Anonymous said...

In beweging blijven is gezond. Sinds we geen hond meer hebben lopen wij veel minder.

די מריו said...

In beweging blijven is ook wel goed voor je lichaam en geest. Gelukkig fiets ik elke dag nog gewoon. Minimaal 15 km, soms zelfs het dubbele.

Love As always
Di mario

Edward McDunn said...

Elke dag een rondje lopen, is heel goed hoor.
Ik heb geen hondje, dus laat ik dan mijn camera maar even uit.

nicole orriens said...

Lang leve het ommetje. Het is inderdaad heel gezond voor lichaam en geest volgens mij.

Jelle Droeviger said...

Ja, een ommetje Marlou.!
Eigenlijk best een handige, en weinig omslachtige, manier van thuiskomen.
Je gaat even weg, doet de deur achter je dicht, en een half uurtje later kom je thuis in je fijne huis, en je denkt: potverdorie, morgen wéér.!
.
Jelle Droeviger.

Bertiebo said...

Onze ommetjes hebben een naam. Wij doen stad 1 of stad 2. Wij doen schapen of dijk, of rondje. Of park.

John said...

De een stapt sneller dan de ander, waardoor een ommetje langer kan zijn in dezelfde 20 minuten.

Sjaantje said...

Ik ben ook van de ommetjes, maar dat weet je wel.

Rebbeltje ★ said...

Werd gisteren gelijk beloond en kreeg nattigheid op me kop...
Terwijl de zon scheen toen ik thuis aanliep
Doe het niet dagelijks maar probeer in ieder geval 4 tot 5 x per week een groot ommetje te maken. Ben ik ongeveer een uur onderweg.
Groetjes en geniet je dag

Karel said...

ha die Marlou
schitterend weer , dus ik combineerde boodschappen doen met een eindje fietsen , ipv wandelen , ben nu in de middag graag nog ff thuis om de laatste dagen koers te kijken 😁

ja is het niet geweldig mooi wat die man daar onder de grond gemaakt heeft , een heel uniek levenswerk van grote kunstwerken

koers groet

Hilly Nicolay said...

Ik maak ook graag een ommetje en ik fiets graag een rondje.
Vandaag heb ik in de tuin gewerkt.

Geharkt en geschoffeld.

Groetjes,
Hilly

Hans said...

Ha Marlou,
Wat mis ik de wandelingen, heerlijk om je logje te lezen. Hans

@ morgen een nieuw logje, op mijn weblog en dank voor je lieve kaart.

Jan K. alias Afanja said...

Goed bezig met je ommetjes, Marlou.
Mijn rondjes zijn wat korter, maar toch kom ik dagelijks aan zo'n 5 km.