15/02/2011

Lama in Geulhem

.

Loop ik hier rustig in mijn eigen omheinde tuintje zie ik inene twee van die westerlingen.
Affijn.. ik er naar toe...
Sjokkesjok... haasten doe ik me nooit.



Die vrouw zit me daar toch te lokken! "Kom dan" zegt ze met zo'n suikerzoet stemmetje...
En dan... "Komkomkommertje..." 
Tja... dat laat ik me geen twee keer zeggen. Ik ben natuurlijk niet nieuwsgierig. Maar ik wil wel alles weten en sta overal met mijn neus bovenop en eerste rang!


Mmmm, ze zien er wel aardig uit, die westerlingen. Begint me die man ineens: "Wie schoan os Limburg is" te zingen. Mooie stem heeft-ie. En zuiver op z'n Limburgs met zachte g en al... Ik ga er nog iets dichter naar toe, want dit is wel heel bijzonder.


"Dag meneer, zal ik de tweede stem er bij gaan zingen, of heeft u onoverkomelijke bezwaren? Wij Lama's zingen namelijk niet altijd even mooi. Het mag wel eens een bietsje vals klinken. Maar het is wel vanuit het hart, dus...


Ach... als u niet wilt dat ik meezing... dan luister ik toch alleen maar. Ja meneer, u heeft een mooie tenor. Of is het een bariton? Die snor van u... is die echt? En dat haar op uw hoofd? Helemaal van uwzelve?"



12 comments:

klaproos said...

ach lief mens
ik zie en hoor het jullie zeggen en zingen :-)
jawel uit volle borst met een warm kloppend mensenhart....
wie schon us limburg is...

heerlijk:-)
slaap lekker hé

xxx

Anne said...

wat een schatje!!
mag hij/zij ook alpaca heten??
een lama heeft langere oren:))

Di Mario said...

Wat een mooie zeg... mooi kapsel ook.

Love As always
Di Mario

Marjolijn said...

Wat een lieverd...!!
Fijne dag vandaag.

John said...

Leuke foto's zeg!
Eene rg grappig beest om te zien van dichtbij :)

gerdaYD said...

Wat maakt Limburg zo anders
Wat maakt Limburg zo'n prachtig gebied
Het zit hem in de fauna: de salamanders
De vogels en vergeet vooral de lama's niet
Oh la la la la la lama's zo mooi
Oh la la la la la lama's met allooi, allooi, allooi
Wat maakt Limburg zo anders
Wat maakt Limburg zo'n prachtig gebied
Het zit hem in ons Limbo's, de inlanders
Maar zonder onze lama's redden wij het niet
Wat maakt Limburg zo anders
Wat maakt Limburg zo'n prachtig gebied
We hebben er geen Sandra of Andres
We hebben wel de lama en jullie lekker niet
naar © Pater Moeskroen
*wink, big smile*

Lutje said...

hahaha, leuk gevonden :o)

Fluitenkruid said...

Wat hebben ze toch een lieve snuitjes..

Ineke said...

Wat een enig verhaaltje en schattige foto's!
Het heeft een lief kopje, dat lamaatje.

Buiten ziet het er vandaag stralend uit: de zon doet erg haar best.
Maak er een mooie 'genietdag' van Marlouke!

Dagdag, liefs, Ineke

Sjoerd said...

Ze hebben wat liefelijkst, en horen thuis in het Limburgse heuvellandschap. toch...

Han said...

Het lijkt me een lief beestje.
Maar of ik ook zo'n leuke verhaaltje kan schrijven, ik dacht het niet. Dat kan alleen jij Marlou.

Jelle Droeviger said...

Ja, alpaca's kunnen het ook zijn. Het dier weet kennelijk precies van het speciale voetpad gebruik te maken...

Kan iemand even wat haartjes wegknippen boven haar ogen.?

Het past goed in Limburg; het is óók zo zacht.

Jelle Droeviger.