20/12/2018

HET NOORDERLICHT

.
Zoals Meneer Aap het heerlijke warme water van de hot-springs op zijn bucketlijst heeft staan heb ik het Noorderlicht er op staan. Het staat op mijn lijst op nummer drie!
Dat wil ik zo graag een keertje zien en meemaken: Aurora Borealis...
Ik heb wel eens een film gezien van een gezin, dat het Noorderlicht "najaagt".
Die gaan met hun camper gewoon het Noorderlicht achterna. Van die dingen dus.


Het is één van de mooiste natuurverschijnselen die ik ken.
Maar waarom heb ik dat nou nog nooit in het echt gezien?
Geen idee!
Eens kijken of ik Henry meekrijg... 
Maar ja... laatst zei hij, dat hij een keer naar Hawaii wil.
Dat is wel different cook, oftewel andere koek!

Nee... dan het sprookjesachtige licht aan het firmament... Een droom!
Ik zou op het dak van de camper gaan liggen in een warme slaapzak en de hele nacht naar de hemel kijken...
Kijk toch eens hoe mooi:


Maar... vanuit een huisje vind ik ook prima hoor!
Misschien nèt iets comfortabeler dan een camper.


Toch maar eens op een van de sites gaan snuffelen: 

Dit is ook een goeie site: Tien keer het Noorderlicht zien met een klein budget... (klik)

De foto's heb ik overigens niet zelf gemaakt, ze komen van het internet. Daar kun je duizenden foto's van het Noorderlicht vinden. Prachtig om in te verdwalen.

Er is ook een Northern-light-relaxation-film op YouTube te vinden. 
Opgenomen in Alaska en de film erbij duurt wel twee uur...
Is wel een stuk goedkoper dan er naar toe reizen...
Maar het blijft op mijn bucketlijst!







9 comments:

Lutje said...

alleen al de woordjes meneer aap doen me glimlachen :o)
Dit staat ook op mijn bucketlist, ik wil dit doen als ik 60 wordt...
Je moet daarna naar hawai ;-)
Een @->- voor jou.

די מריו said...

je kunt alles op de film zien tegenwoordig, maar zelf ervaren is toch beter.

Love As always
Di mario

Marjolijn. said...

Altijd proberen meis, om je dromen na te jagen...!!

Sjoerd said...

Ik heb ergens gelezen dat je in Friesland en Groningen hier heel af en toe ook van kan genieten. En ach, ervan dromen is ook mooi...

John said...

Ik heb het ooit eens in de verte gezien. Ik had het toen niet eens echt in de gaten in het begin.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.
Ik kan het heel goed begrijpen dat het noorderlicht op je verlanglijstje staat, ook ik zou dat graag eens willen zien maar ben er nu al zeker van dat het me in de korte tijdspanne die me nog rest nooit zal lukken. Gelukkig heb ik jou en je mooi logje om me er toch even aan te vergapen.
En tja, het wordt een moeilijke leuze voor jullie: Hawaï of het hoge noorden... benieuwd wat het zal worden!

Bertiebo said...

Oooooh, dat staat ook op mijn lijst. Ik zit zowat te kwijlen terwijl ik al die foto's zie. Helaas durf ik niet meer te vliegen en hebben we geen auto meer. Dus ik ben bang dat het er nooit meer van komt. Ik ben vaak op Terschelling geweest, ook in de winter en daar kunnen we nog steeds naar toe. Maar niks gezien helaas.

Jelle Droeviger said...

Ja, op Spitsbergen zou ik het wel eens willen bekijken. Dag en nacht stikdonker daar, van begin november tot half februari. Zal wel meer kosten dan een dagje naar Artis...
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Nou je wakkert wat aan, het Noorderlicht zien lijkt me een geweldige belevenis.
Weet nog wel mijn wandelvakantie in Schotland dat je een heel andere hemel ziet dan in Nederland. Hans