11/12/2018

Pink not Pussy (2)

.
Dwalen door de zalen van het Gemeentemuseum in den Haag.
Dat is altijd al heerlijk om te doen, maar nu natuurlijk nog veel leuker, vanwege de sterke vrouwen die je daar tegen kunt komen.
Niet in het echt, maar wel hun kledingontwerpen. Les Femmes Fatales!
Tijdens de opening van de expositie leidt mijn dochter ons rond.
Hier naar binnen! De letters zijn allemaal door Roosje ontworpen.


Een mooie zaal met mode uit de 18de eeuw:


En natuurlijk zalen voor Chanel, Shiaperelli en voor Sheila McCartney en Dior.
Teveel om op te noemen, ga maar lekker kijken. Echt heel erg mooi!
Ik laat er wel een paar zien, die ik best gaaf vind.
Deze bijvoorbeeld van Margot Weimans, een green landscape dress, een jurk van hele dikke kunststof... 


Of iets van Mary Quant, uit 1967:



Het boek wat bij de expositie hoort is ontworpen en vormgegeven door Roosje.
De vrouw op de voorkant van het boek (en op de poster) draagt iets van Iris van Herpen: 











9 comments:

Lutje said...

je mag terecht fier zijn, ze heeft dat heel goed gedaan, het ziet er niet saai uit als je daar wil rondkijken
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Je mag met recht trots zijn op die knappe dochter van jou...!
Fijne dag meis.

די מריו said...

Krijgen wij dan ook zo'n mooie rondleiding van Roos? ;-)

Love as Always
Di mario

John said...

Wat leuk dat ze de rondleiding doet. Dat moet toch wel erg speciaal zijn als je daar dan als moeder komt kijken :)
Ze is er druk mee denk ik.

Jelle Droeviger said...

Ja, ze heeft wel wat in haar mars, Roosje.
Zo een dochter wordt niet helemaal vanzelf zo veelzijdig.
Daar moet vroeger hard aan gewerkt zijn door een zeker persoon.
.
Vrouwen nemen de wereld over.
Wij mannen kunnen het wel schudden.
Óf proberen ze bij te houden...
.
Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.
Wow, het moet een hele belevenis zijn om in deze mooie expositie rond te dwalen, en de enkele knappe foto's die in dit blog te zien zijn bewijzen dat beslist.
Bovendien is het voor jou dubbel plezier want je Roosje heeft er beslist de hand in gehad om er iets moois van te maken. Niet alleen door de belettering maar ook nog door de prachtige catalogus die ze er voor ontwierp.
Je mag beslist heel fier op haar zijn en ook een beetje op jou die haar toch maar gemaakt heeft tot wat ze nu is hé, of tenminste toch het zaadje in haar te planten!

Sjoerd said...

De wereld van glitter en glamour lijkt me dat. Ook mooi als dat kan. Ze maakt in iedere geval mooie dingen.

klaproos said...

prachtig loutje en ohhh je mag zo glunderen met zo'n dochter:-)

fijn joh,
als ik in de buurt ben :-) ga ik zéker kijken, en ik neem mijn harige doerakken mee :-)
xxx

Hans said...

Echt een bezoek waar je als vrouw uit je dak kunt gaan.
Kan me voorstellen dat het genieten was. Hans