29/03/2019

Naar mijn verloofde, fotostrip

.
Elke vrijdagmiddag reis ik naar mijn verloofde. De hoeveelste keer zal dat vanmiddag zijn? De 1500ste keer? Of meer???
Eerst loop ik hier in Haarlem naar het station, dan een kleine reis met de trein  naar Mokum en tot slot twee haltes met bus 22. Ik stap uit bij het Entrepôt-dok en kijk eens: daar links van het midden zie je de toren van de Oosterkerk. Daar vlak naast woont hij.


Dan ga ik de brug over bij het Scheepvaartmuseum en rechtsaf naar de Kattenburgergracht.


De witte brug die je ziet aan de rechterkant is de Pelikaanbrug. Daar op het midden heb je naar links én naar rechts een schitterend uitzicht! Vooral met avondlicht. Henry kijkt vanaf zijn balkon op deze brug uit.


De Oosterkerk al weer wat dichterbij. Ik ben er bijna...


Er wordt loeihard gewerkt aan de renovatie van de Katten- en Wittenburgergracht. Bijna klaar!
Zie je hem al staan, op zijn balkon? Precies in het midden van de foto...



Hij ziet me en zwaait.


De foto is van een maand geleden. Inmiddels schijnt de zon volop op het balkon!


Daar staat hij...
Vanmiddag weer. Zet het wijntje maar alvast klaar!
Of biertje bij Orloff?

18 comments:

Marjolijn. said...

Mooi plekje om te wonen aan de gracht.
Laat het zonnetje maar komen.
Fijn weekend.

די מריו said...

Dat is toch een mooi iets om naar uit te kijken elke week weer. Geniet er maar van van je voorpret en doe hem de groeten vanmiddag.

Love AS Always
Di mario

Yova said...

Daar is in de buurt werkzaamheden zo te zien op de foto's. Mooie plekje is daar om toe te gaan. Zonnetje is zeker apart om te zien. Je ziet op de foto net op rand van huis. Veel plezier! Alvast fijn weekend. Groetjes J&F.

Lutje said...

net als ik, ik rijd al 14 jaar, ieder weekend als ik vrij ben naar mijn vriend, maar die werkt tot 17u, dus die staat niet zo lief te zwaaien ;-)
Een @->- voor jou.

Yova said...

Oja wat leuk dat je ook gaat kijken naar lepelaars. Het broed veel meer vogels bij ons in de buurt. Leuk dat éne foto stond te zwaaien. Was vergeten nog te zeggen. Groetjes,

sjannesblog.com said...

Mooi buurtje, met Amsterdam in je voortuin! Geniet maar weer fijn van je weekend!

Sjoerd said...

Mooi toch dat hij staat te wachten op je komst, en dat al zo lang...

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.

Wat en leuke reportage van je wekelijks tripje naar je al even lieve Henry.
Hij woont daar precies heel mooi met een prachtig uitzicht.

Geniet van jullie weekend samen want zo te zien is de zon weer van de partij!

nicole orriens said...

Ik zie hem staan! Wat een leuke foto. Het doet me denken aan die verhaalrregel: 'Zuster Anna, ziet gij nog niets komen?' Maar hij zag jou dus zeker aankomen : )

Karel said...

mogge Marlou
mijn ouders woonden op de Kattenburgerkade in '45 , komende van Rapenburgerstraat :)
zag er toen vast en zeker anders uit dan nu daar , mooi plekje waar je op visite gaat

ja mooi verhaaltje hé van die Hendrik hihi
en wat je zegt , zo rijk als die kerk is , moeten er wel heel veel Hendrikken zijn :)

geniet de zon
groetjes , Karel

Jelle Droeviger said...

Een mazzelpik, die Henry, met zo een lieve verloofde, Marlou.!
Een verloofde meer dan 1000 keren met trein en bus naar je toe komt...
Niet te geloven.
En bijzonder.
Dat moet wel wederzijdse zuivere liefde zijn.!

Jan K. alias Afanja said...

Mooi reisverslag. Je verloofde woont daar helemaal niet gek aan die gracht, lijkt me.
Maak er een mooi weekend van. Het lijkt vandaag en morgen in elk geval lekker terrasweer te worden. Geniet ervan!

Petr@ said...

Wat heerlijk om naar uit te kijken!
Elke vrijdag feest!
Geniet er van Marlou x

Ferrara said...

Goed weekend gewenst. Terrasweer en dan kun je in Amsterdam je hart ophalen

miekequilt said...

Een biertje of wijntje met je verloofde, wat zal dat lekker smaken. Fijn weekend.

Hans said...

Dat is de reis meer dan waard, op bezoek bij je prins.
Hij zwaait je al blij toe vanaf zijn toren. Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

christiene said...

Ha lieve Marlou,
een leuk idee een reis beschrijving naar je lief
misschien krijgt je verloofde nu onverwachts bezoek.

Marlou bedankt
voor je woorden van troost.

lieve groet
Christiene.

klaproos said...

ach wat lief, jullie zijn het leukste stel dat ik ken :-)

heel bijzonder

<3
xxx