12/03/2019

Stockholm

.
De nachttrein brengt ons helemaal naar Stockholm.
En 's morgens om 5:55 uur komen we daar aan, uitgerust en wel door een lekker nachtje slapen terwijl de trein ons dwars door het Zweedse land heeft gereden.
In Stockholm hebben we een hotel, waar we meteen terecht kunnen, ondanks het vroege uur.
Ook krijgen we meteen een ontzettend lekker (want veel trek!) ontbijt.
Het is geen gewoon hotel... nee: het is een schip! De MÄLARDROTTNINGEN.


Het schip heeft nogal een geschiedenis.
Barbara Hutton, miljardairsdochter kreeg het op haar 19de verjaardag van haar steenrijke papa.
En later verkocht zij het aan de Zweedse Marine voor 1 Kroon.
En uiteindelijk is het dus een hotel geworden en ligt het in de haven van Stockholm.
Prachtig!


Hier zie je Barbara Hutton met één van haar echtgenoten: Gary Grant.
Een rijke meid dus. Heeft nogal wat echtgenoten versleten.
Nou... ik voel me óók rijk daar op dat schip!
Het uitzicht liegt er niet om.


Die dag gaan we de stad verkennen en onder andere naar het ABBA-museum.
Echt heel erg leuk, vooral ook omdat we beiden ABBA-fans zijn!
En we slenteren door de stad op zoek naar iets, waar ik het volgende week over zal hebben.
Iets heel leuks...



16 comments:

Marjolijn. said...

Zo zie je maar, al slapend kom je heel ver...!
Fijne dag Marlou.

Lutje said...

heerlijk....dit lijkt me ook wel eens wat om te doen, ik ben gans onder de indruk van je reis
Een @->- voor jou.

די מריו said...

Ach je kunt je beter rijk voelen op zo'n schip dan rijk zijn met zo'n schip.

Love As Always
Di mario

Yova said...

Mooie geschiedenis schip om te zien. Je voelt daar rijk aan. Het kan wel voorstellen. Er waren beroemde daar op de schip ook geweest. Mooi is dit. Abba museum is zeker helemaal geweldig. Abba was vroeger heel erg in. Wij ook. Altijd zo leuk muziek om te luisteren. De laatste foto is zeker mooie uitzicht. Hopelijk heb je daar ook noorderlicht gezien? Fijne dag.

klaproos said...

Mama mia there you go again :-)
whhahaha loutje jaaaaa, wat een gevaarte,
leuk hé slapen op een schipe van het zachte schommelen met de trein naar het deinen van een schip,

gelukszak jij :-)

whohoee, ik hoop dat je het gevonden hebt
xxx

John said...

Ja, dat schip is prachtig. En het is heerlijk slapen op het water. JE komt nu al met een cliffhanger. Nu wachten tot volgens week is wel een dingetje hoor :P

miekequilt said...

Wat een reis. Reizen per trein is zeker relaxed en nu weer op een schip. Wat een avontuur!!

gerdaYD said...

Goh meid, dat is wel een heel mooi luxe hotel zeg waar je zo vroeg verwelkomt bent met een lekker, stevig ontbijt!
Bovendien is de geschiedenis van het schip ook niet te versmaden, bedankt voor de informatie.
Benieuwd naar wat jullie op zoek gingen, dit is inderdaad een stevige cliffhanger hii.

sjannesblog.com said...

Heerlijk om op zo'n manier te reizen!

Bertiebo said...

Nou zeg, wat een cliffhanger. En wij maar wachten...

Karel said...

ha die Marlou
goed eten en slapen na een mooie reis , en dat zal zo nog ff verder gaan :)
leuk scheepje als kadootje pppfffttt hihi

dus je was ook nieuwsgierig wat er zou gebeuren , als je het light weer aandeed hihi
fijne verdere reis
groetjes , Karel

Jan K. alias Afanja said...

Zo'n drijvend hotel met een rijke geschiedenis geeft jullie reis toch ook weer een bijzonder sfeertje, vind ik. Tot nu toe lijkt het mij ook wel wat. Maar eerlijk is eerlijk, het Abba Museum zou ik aan me voorbij laten gaan. Maar ja, smaken verschillen nu eenmaal.
Ik kijk alweer uit naar het vervolg.

Sjoerd said...

Lijkt me heel mooi daar, ik was ook een echte AbbA fan...

Hans said...

Een mooie tijd om aan te komen, heerlijk ontbijten op een schip met een geschiedenis.
Barbara Hutton trok mannen als vliegen op de stroop aan.
Het ABBA-museum mag je nier overslaan. Hans

Jelle Droeviger said...

In Stockholm op zoek naar...? Niet naar Ikea neem ik aan...
Misschien naar Pippie Langkous van Astrid Lindgren.?
Ben benieuwd.

Ferrara said...

Stockholm, daar waren we in 2016 enkele dagen met de caravan. Met prachtig weer genoten van de mooie stad. Vanaf Kiel met de nachtboot naar Goteborg en daar begonnen aan een rondreis.
Ik kan me dus goed voorstellen hoe je zo'n vaartocht hebt ervaren.
Reuze benieuwd wat je zocht en vond in Stockholm. Ik ga mijn vermoeden niet verklappen, maar als het is wat ik denk hoop ik dat je een rondleiding hebt kunnen boeken.
Ik waardeer het zeer dat je tijdens deze reis de moeite neemt mijn blog te bezoeken. Veel plezier maar weer.