02/04/2019

Jules de Corte

.
Mijn blogcollega Hans Bank heeft vorige week een liedje van Jules de Corte voor me gedraaid tijdens zijn radiouitzending. Dank je wel!
Ik had erom gevraagd, omdat één van de allereerste plaatjes die wij vroeger thuis hadden dat van Jules de Corte was...
Ken jij dit liedje misschien nog? "Ik zou wel eens willen weten..." Zo mooi!



En wat denk je???
Waren we afgelopen zaterdag in Nieuwegein bij een verzamelbeurs "De Weergever". Een beurs van oude radio-ontvangers en platenspelers (vooral  voor oudere mannen... :-))
Dat zag er zo uit:



Oude en antieke weergave- en opnameapparatuur. Oude instrumenten en His Masters Voice beeldjes...
En natuurlijk kon je er plaatjes uitzoeken!


En wat denk je?!
Henry vindt "ons" plaatje van vroeger! Hier is het:


Met alle liedjes, die ik stuk voor stuk mee kan zingen.
Juultje van Pingelen en Naar, dom jongetje en Het liedje voor de hopelozen.
We draaiden het heel vaak op onze koffergrammofoon: het deksel was de luidspreker.
Je dook zowat ín die deksel om het allemaal nog beter te kunnen horen...

Ik draai de plaat nu steeds maar weer en weer, zo fijn vind ik het!
Henry, die mij het plaatje gaf: dank je wel!
Even terug in de tijd...

17 comments:

Lutje said...

ik ken dit liedje en heb het altijd goed gevonden
Maar jij hebt er echt iets mee
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Oude gouden tijden kunnen herleven...!

די מריו said...

Prachtig zeg. Die Henry van jou, daar moet je zuinig op zijn. Die vind overal goudmijnen.

Love As always
Di Mario

Yova said...

Oude liedje is weer eens leuk om te horen. Leuk deze plaat tegen kwam op verzamellaarsbeurs. Leuk dat je daar bent geweest. Leuke foto's. Hans zal wel gek van kijken dat jij in handen heeft gehad. Fijne dag. Groetjes,

Bertiebo said...

Gaaf zeg. Echt super als je iets vindt dat je altijd al wilde.En ik vind het liedje ok nog steeds mooi. Die man was zijn tijd vooruit.

Sjoerd said...

Wij zongen het vroeger ook veel, lekkere rustige en fijne muziek. Een mooi cadeau van Henri.

Jelle Droeviger said...

Jules de Corte..., eenvoudige en heldere teksten, op een mooie melodie.
Poëzie gewoonweg.
Doorgaan en niet vergeten.

klaproos said...

prachtig loutje,
de lieve man woonde hier vlakbij in helenaveen.
mooi hoor om dat weer te vinden, en dan nog wel te krijgen van j e liefste, weer een zoete herinnering erbij <3
xxx

Petr@ said...

Ja dat liedje ken ik ook wel!
Verder weet ik niets van zijn werk.
Wat leuk dat jullie die plaat vonden, de muziek brengt je gelijk terug naar vroeger

Ferrara said...

Dit is pure nostalgie. Flink van genieten. Zo herkenbaar die blijdschap iets (terug) te vinden wat op je lijstje staat.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.

Wow, dit is beslist een trip op Memory Lane... wie kent Jules de Corte nu niet? Velen van ons zijn er mee opgegroeid, wat een poëet was het toch en een knappe liedjesschrijver!
Gelijk heb je je Henry daarvoor te bedanken, zo kunnen jullie nog heel nog van die muziek genieten!

Aja said...

Tranen in mijn ogen.... ook ik kon het hele liedje meezingen. We kregen het vroeger ook zo vaak te horen! En we vonden het als pubers/ jong volwassenen óók al mooi. En de Beatles ook.
Het "beet" elkaar niet. Prachtig.

Jan K. alias Afanja said...

Jules de Corte ... ja, wie kent hem niet? Ik zie hem nog zitten achter de piano of een vleugel. Wat leuk dat je favoriete nummer vorige week gedraaid werd en dat je het vervolgens ook nog een terug vond op die beurs. Toeval bestaat niet, het heeft zo moeten zijn. :-)

Karel said...

ha die Marlou
een zeer bekend liedje uit de oude doos
ja kan me voorstellen dat er op zo'n beurs vele oude mannen rondlopen , maar waarschijnlijk net zo veel oude vrouwen , toch
ja een prachtige wandeling maakte ik zaterdag bij heerlijk weer
inderdaad die tekst Wij zijn van na de oorlog, laat dat zo blijven , viel ook mij op

regenachtige groet

Liesbethblogt said...

Wat een mooi toeval, ken het nummer wat je deelt wel.

Hans said...

Het is zeker een jeugdherinnering.
Wat een leuke beurs was dat, zeker met de gouden vondst.
Begrijp je gelukkige gevoel. Hans

mirjam kakelbont said...

Met die LP heb je goud in je handen, Marloes. En dat dankzij je altijd zo meegaande verloofde. Veel luister- en meezingplezier (-:
Dag liefie xxx