17/04/2019

Wie sjoen os Limburg is ...

.
Afgelopen weekend waren we in Zuid-Limburg... 
We hadden niks te vieren of zo, of het moet het LEVEN zijn: altijd goed!
We zijn er al vele malen geweest en het verveelt nooit.
Iedere keer waan ik me in het buitenland. En dat zo dichtbij en zonder paspoort... 
We logeren dit keer in een oud hotel in Geulhem, vlak bij Berg en Terblijt. Krakende vloeren en spoken op zolder...


Het is bere-koud daar in het zuiden. Had ik m'n pet maar meegenomen!
Maar we gaan meteen aan de wandel, want niet ver van het hotel vandaan is ons "stamcafé": een leuke, warme bruine kroeg waar we al eerder zijn geweest: De Geulhemermolen... vlakbij een watermolen in de Geul.


Onderweg er naar toe komen we langs een kersenboom in bloei.
Henry vraagt aan een vrouw, die langs loopt, of ze weet wat voor bloesem het is.
Ze zegt: "Nou ja... dat is gewoon bloesem".


(Di Mario zou zeggen: "Fluitekruid!)
Maar ik weet het zeker... over een paar maandjes hangen hier heerlijke kersen te bungelen.
Maar nu eerst aan het bier! Echt heerlijk en zuiver Limburgs Brand bier... Proost!


De Geulhemermolen (is ook herberg, dus... wie weet!) 
Even twee foto's van het internet geplukt:





14 comments:

Lutje said...

Sjoen is mich da :o)
dat was een uitstapje waard,
en die spoken op zolder lijkt me leuk met al dat gekraak.
.Een @->- voor jou.

klaproos said...

wowwww, ja loutje, wij waren er gisteren:-) Limburgers zijn gastvrij en vriendelijk

https://youtu.be/bHp5zdH0lFo

niet te verstaan maar wel mooi en leuk,
we hebben er weer een zalig dagske gehad, met picknick as well :-)

heb het goed vandaag springertje,
xxx

John said...

Oh wat een leuke plek waren jullie.
Ja soms hoef je niet ver te gaan om je in het buitenland te wanen.
En ze praten er nog raar ook :P

Bertiebo said...

Heerlijk hè zo'n uitstapje. Hoeft niet eens zo lang te zijn. Net vakantie!

די מריו said...

als ik naar limburg ga, ga ik altijd naar familie van Dinnetje, dan kom ik hele andere plekken tegen. Maar ik heb het even bekeken. Het is echt fluitekruid hoor, de originele.

Love As Always
Di mario

Ferrara said...

Weekendje weg, altijd leuk. Mocht je nog eens in Maastricht komen, kijk dan toch even naar gevelstenen.
Trouwens Amsterdam en Haarlem zijn er ook niet vrij van, maar dat wist je vast al.

Jan K. alias Afanja said...

Dat lijkt me weer helemaal geen verkeerd plekje voor een weekendje. En dan ook nog meteen zo'n lekkere goudgele jongen met een mooie schuimkraag voor je om de dag mee te beginnen ... Nee, dat is helemaal niet verkeerd.
Bij Sjoerd zag ik dat je ook nog maar even een mooie seizoensfoto van een muurschildering hebt aangeleverd. Dat noemen we al met al het nuttig en het aangename verenigen. :-)

sjannesblog.com said...

Ik bezie dit met een klein beetje heimwee. Moet er snel weer eens heen, mijn moederland!

nicole orriens said...

Wat heerlijk zo'n dagje erop uit, gewoon omdat het kan : ) Nederland is toch maar een mooi land vind ik altijd weer.

Jelle Droeviger said...

Bronsgroen eikenhout,
heuveltjes,
afgravingen,
catacomben,
heerlijk dialect,
en zourvleis,
heerlijk.
.
Jelle Droeviger.

Marjolijn. said...

Nederland heeft heel veel mooie plekjes, zoals het mooie Limburg.
Heerlijk toch zomaar even een weekendje er op uit...!
Dat doet de mens goed.
Fijne avond.

Sjoerd said...

Ik waan me iedere dag op vakantie als ik door het Limburgse landschap rij. De Geulhemer molen is ook voor ons een rustpuntje in het landschap. Toeval bestaat niet dus op mijn site... De bloesem van Henry.

Karel said...

een prachtig weekend is dat vast en zeker geweest
heb er al heel wat af gewandeld en kom er ook graag weer terug
zal de naam ff opschrijven , wie weet kom ik die kant nog eens op
proost :)

Terrebel said...

Dit is puur genieten, Marlou! Soms kun je deze intense tevredenheid gewoon om de hoek vinden en als je een beetje oplet zelfs thuis! Het gevoel zit in je donder, niet in het aantal afgelegde kilometers of de hoeveelheid uitgegeven geld.