18/10/2012

Kaandorp!! (3)

.
Dit is het plan:


Als Brigitte in de Stadsschouwburg van Haarlem haar nieuwe groot lees- en liedboek "DIT IS EEN MEEZINGER" in een wervelende show presenteert zal Malle Babbe aan het eind van die show een optreden hebben met twee liedjes van haar hand.
Met natuurlijk het lied van de Zomerse dag en het terrasje en de ober en de wijn en het bier.
Maar ook een ander lied: "Bananen en shag" oftewel "De supermarkt"
Luister er maar even naar. Het is een prachtlied en nog eens heel gevoelig ook:



Wat schuilt er in je blauwe ogen
Waarom kijk jij me nooit recht aan
Je wangen bleek, je hoofd gebogen
Waar ga je heen... waar kom je vandaan

Brigitte geeft de tekst en de muziek aan onze dirigent Leny en zegt: "Maak er maar wat meerstemmigs van..."
En daar heeft Leny de juiste persoon binnen handbereik: ons Malepiep oftewel Mary Dijkstra. Muzikale duizendpoot en één van de alten.
Mary en Leny gaan aan de slag en er ontstaat een schitterend driestemmig lied, dat meteen de eerstvolgende repetitie-ochtend aan het koor wordt aangeboden.

De alten gaan de tekst zingen en de anderen zingen het "orkest". 
Schitterend. Leny dirigeert ons naar een zwoel en verlangend lied toe...
Dat gaat wat worden! 
Zingen in de schouwburg in Haarlem... Voor Haarlems publiek!



Van vriendin Ellen, die twee kaartjes heeft gekocht, hoor ik, dat de voorstelling helemaal is uitverkocht!! Een barstensvolle zaal!
Ik kannie wachte... ik barst van de zenuweeee... wat zal ik aantrekken, help...
.

12 comments:

Marjolijn. said...

Dat zal een mooie happening worden..!!
Leuk hoor dat een feestje op het terras nog zo'n staartje krijgt.
Gelukkig heb je nog tijd om veel te oefenen en alle tijd om passende kleding bij elkaar te zoeken.
Veel voorpret meis en het gaat helemaal goed komen.

Jelle Droeviger said...

Malle Babbe,
Samen met Kaandorp.!

Zoiets kan alleen maar in Haarlem.

Hier op Terschelling hebben we slechts de Midlandse Wieven. Kunnen best wel aardig zingen, maar de alten bakken er níéts van.

Jelle Droeviger.

Jelle Droeviger said...

Midslandse Wieven...
Ik vergat de s...

Jelle Droeviger.

klaproos said...

ach gassie marlou,
weet je, trek maar wat aan, jij ziet er "altijd leuk uit" met dat stralende smoeltje,
da's echt waar,

wat een geweldig feest zal dat gaan worden zeg,

ik zou een vlieg aan de muur willen zijn:-)

maakt er iemand foto's??


xxx

gerdaYD said...

FANTASTISCH! Zo ontzetten fijn dat jullie terras-bezoek zo'n wonderlijk staartje kent, een staartje dat beslist iets wonderlijk en mooi zal worden lieve Marlou... jullie zingen daar zeker en vast de pannen van het dak! Ik ben zo blij voor je...

Annet said...

Gelukkig is Brigitte niet bang haar
tedere kant te laten zien...

Het zal erg gezellig worden...geselli...

Ik ben zelf afwachtend van aard in een mix van allerlei gevoelens...

Lief van Annet en knuffel X x X

Di Mario said...

Wat een leuk nummer, ik vind haar zo grappig. Gewoon lekkere humor.

Love As always
Di Mario

Sjoerd said...

Dat is pas leuk om te doen toch... Wat een geweldige act zal dat worden.

christiene said...

Marlou,watje ook aan trekt komt goed.
En dat van zo iets kleins zo iets groots uit te voorschijn komt.
Dat kan niet anders dan een top op treden worden,
met al die malle Babbe,s bij elkaar.
Groetjes Christiene.

Yvette said...

gaaaaaaf, wat link (om maar eens een haarlemse uitdrukking te gebruiken)
uitverkocht
oooh Marlou...wat ga je aan trekken...

love you!

Han said...

Ik had al een vermoeden, maar dat er zo iets groots uit zou rollen had ik niet verwacht. Jammer dat het al zo snel is uitverkocht, anders .......

Cobie said...


Inderdaad 'n leuk en gevoelig liedje van Brigitte.
En ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten.......

Groetjes en jij ook een prettige avond,
Cobie