10/10/2012

Zij heet Luki

.
Elke dag hetzelfde rondje en het verveelt nooit? Inderdaad... dat klopt!
Vandaag loop ik de berg op langs het huis van de jongeman met de Berner Sennenhond.
Ik hoor stemmen.
Nee, ik ben niet gek, hoor! Ik hoor gewoon écht stemmen.
Als ik langs de voorkant van het huisje loop zie ik hem zitten met een jonge vrouw.
Hij zwaait naar me en loopt naar me toe.

Dan trek ik mijn stoute schoenen aan en loop hem tegemoet.
- Goedemiddag. Ik hoop dat ik niet stoor. Ik wil wat vragen. Hoe heet uw hond?
- Zij heet Luki.

Luki! Wat een grappige naam voor zo'n grote hond. Ik dacht zelf aan Barry, maar nee dus.
De vrouw staat op om mij haar stoel te geven, maar ik blijf staan.
Ze is nieuwsgierig en vraagt waar ik woon en als ik het vertel weet ze meteen waar ik het over heb: professor Witzel, ja die heb ik wel gekend. En die had ook zo'n grote hond. Ze vertelt, dat die hond een keer bij Lernpeiss langs kwam en een hele bak met ijs opgesmikkeld heeft. Ze heeft het over Joris, de hond van mijn oudste zus Klara.


De jongeman zegt niet veel, maar hij is wel op zijn gemak.
Ik weet nu de naam van de hond. Luki!
Zal ik verder gaan en de naam van de jongen vragen? Ach waarom niet?! Ik doe het gewoon.
Ik geef hem een hand en vraag meteen hoe hij heet.

-Hannes!

Luki en Hannes. Nu weet ik alles. Mijn dag kan niet meer stuk!
.

10 comments:

gerdaYD said...

Luki? Een mooie naam voor een mooie hond! En wat leuk lieve Marlou dat die vrolijk ogende vrouw zich jouw vader nog herinnerde... dat doet goéd hé? Ik kan het geloven dat je dag niet meer stuk kon! En hopelijk zal de hele volgende dag dat ook niet doen!

Jelle Droeviger said...

Dus níét zoals ik dacht: Einstein. Nou, Luki is ook heel leuk, en nog zacht ook.

Luki en Hannes, op een berg in Oostenrijk, dat is toch één en al vredigheid.

Maar hoe zit dat nu met die vrouw, en hoe heet ze.?

Jelle Droeviger.

Marjolijn. said...

Ja dat is een leuke naam voor die hond van baasje Hannes.
Fijn om zo toch weer wat meer bewoners van de berg te leren kennen.

Fijne dag vandaag.

John said...

Jij weet alles, en wij nu ook :D
Handig om zo aan onze informatie te komen.
Ik heb een wolfshond gehad die heette loekie. Lijkt er een beetje op. Ook geen klein beest trouwens.

Nou ja, nu we alles weten kunnen we rustig de dag in :)

klaproos said...

whahahahaha hannes, dat kan géén toeval zijn:-)

hihi.

heerlijk hé, als mensen je vertellen als je met ze praat over hun wel en wee, dat vind ik zo gezellig, buiten mensen die altijd maar de kiezen op elkaar houden :-)

wat een heerlijk rondje, en welnee, vrouw, als je goed kijkt zie je elke dag wat anders:-0

heeeeeeeeeerlijk:-)

heb het goed vandaag hé.

xxx

Annet said...

Vroeger was ik bevriend met de dochter van Faas Wilkes, de voetballer...Zij hadden een Lucky, een boxer, die welriekend in z'n mand lag te snuiven...maar dat was Lucky en geen Luki....

Ga nu een bakje koffie doen en fijn dat je zo moedig was langs te komen Marlou.

Veel liefs en een smok van Annet;)

Liset said...

Wat een leuke verhalen, je bent op verkenningstocht en zo leer je nog eens iedereen kennen rondom Eduard.

Grappig al die korte tekstjes, ik ben steeds nieuwsgierig naar de volgende
.
Leuke jongen trouwens die Hannes, vast een toffe peer zonder gehannes.

Liefs Lis

Sjoerd said...

Mooie verhalen maak je ervan. De naam lijkt in ieder geval niet op wat ich in gedachte zou hebben.

Han said...

Mooi verhaal Marlou en een leuke foto van jou!!!

Di Mario said...

Een toplog. Niet alleen qua foto's natuurlijk. Maar ook de gastvrijheid van de mensen. Het contact onderling. En natuurlijk de mooie hond. ehhh naam.

Lvoe As Always
Di Mario