01/10/2012

De wekker

.
Vier wekkers gezet!!!
Alle vier op 03:00 uur. 
Ik ben als de dood dat ik me ga verslapen.
Maar... ik word precies 5 minuten voordat ze allemaal de hele buurt af gaan rinkelen wakker.



Even de tuin in.
Daar is het doodstil ...
De straten van Haarlem zijn ook doodstil.
Geen kip op de weg. Niemand.
Iedereen slaapt, nergens brandt een lichtje.
Wat een rare gewaarwording.
Waar je anders altijd hordes mensen ziet is het nu leeg.
Ik hoor alleen mijn eigen voetstappen.
De Gedempte Oude Gracht is leeg. Alles is dicht en stil, net of er niemand meer leeft.
Maar niets is minder waar: alles ligt te rusten.
Het is zondagavond, dus niemand heeft zich een stuk in de kraag gedronken.
Stilte, verder niets...
Precies op tijd komt de Night-Liner, die me heel kalm en bedaard naar Schiphol brengt.
Nu weet ik waar iedereen is!! Daar... in de luchthaven!!
Nu snap ik, waarom de hele stad leeg was: iedereen is hier!!
Iedereen vliegt zo dadelijk ergens naar toe.
Ik vlieg eerst naar München.
Daar moet ik een uurtje wachten en dan stap ik over op mijn vliegtuig naar Graz.

.

11 comments:

Marjolijn. said...

Ha, helemaal goed..!!
Dus geen dronkemans groepen tegen gekomen op weg naar de bus.
En op Schiphol waren nog meer wakkere mensen.
Daar slapen ze nooit.
Dat stukje van de reis in de nacht toch al goed verlopen.

Fijne maandag meissie en welkom terug.

Jelle Droeviger said...

Spannend, Marlou.!
Waar gaat de reis naar toe.? Niet naar Hoogkarspel, of Zoutelande... Het wordt zeker en vast het buitenland.

Ik wil méé.!

Jelle Droeviger.

klaproos said...

gek is dat hé, dat hele stille,
alleen op de wereld gevoel,
persoonlijk hou ik er wel van :-)

xxx

Neeltje said...

Hey,

Ik vind het leuk je reis-en verblijfdagboek te lezen. Goed initiatief!

Neeltje

Liset said...

ik hou heeeeel erg van verhaaltjes lezen, LEUK!

John said...

Stilte is best lekker. Als heel Haarlem op de luchthaven is lijkt me dat een lawaai van hier tot ginder. Goed, ze vliegen alleemaal uit naar andere streken. Dat zal het lawaai mooi verdelen :)

Annet said...

Haha grappig....
Een geboren schrijfster * Marlou....
Echt.....

Welcome back en jij gaat nog naar Graz:)

Liefs van de poeties en Annet X X X

christiene said...

Nog maar net terug en al weer weg?
Marlou jij kunt vliegen en ik vraag me af waar naar toe...
En welkom terug.
Groetjes Christiene.

Sjoerd said...

Nogmaals een hele fijne vakantie.

Di Mario said...

Dat wordt vast genieten.... Maak er een mooie tijd van. Goede vakantie.

Love As Always
Di Mario

Han said...

Heb je er zoveel ik moet er zoeken naar een.
Maar mijn ingebouwde klok maakt me wel wakker (hoop ik) ;)
Welkom thuis Marlou!