16/10/2012

Kaandorp!!

.
Ik heb toch weer zo'n geluk!
Moet je horen... 
Je weet dat ik bij Vrouwenkoor Malle Babbe zing... ja dat weet je. Nou niet zeggen, dat je het niet weet. Je weet het!
'n Goed koor! Wat zeg ik: een top koor!!!
Enfin... in één van de beginjaren (1983) is Brigitte Kaandorp ook lid geweest van Malle Babbe.
Zij heeft toen een liedje geschreven, dat al die jaren door ons koor gezongen wordt. Iets over een zomerse dag en een terrasje en een ober en bier en wijn.
Leuk liedje!


Kijk, daar staat ze, net 20 en al bezig met cabaret en zingen en doen.
De meeste vrouwen van toen zijn al lang van het koor af. Zo ook Brigitte, die hierna mee doet met het Camarettenfestival en wint van Paul de Leeuw en Hans Liberg!

Nog even een foto van een Bonte Avond. Iedereen doet "iets" geks en Brigitte zou Brigitte niet zijn, zonder ukelele...














Goed... maar nu komt het!

Vorige maand zaten we met z'n allen op de Botermarkt om de verjaardag van één van onze sopranen te vieren en wat blijkt?! Onze ober is de zoon van Brigitte. Net zo leuk als z'n moeder. Maar ja... hij was aan het werk, dus geen geleutemefleutel. 
Onze dirigent vroeg of we dat liedje mochten zingen, dat zijn moeder 30 jaar geleden voor Malle Babbe had geschreven.
Nou... dat vond hij wel leuk, deze jonge ober.
We kregen groot applaus, ook van de andere terrasjes en dat was dat...

Dat was dat???
Helemaal niet dat was dat...
Dit verhaaltje heeft een paar staartjes en ik ga het jullie allemaal vertellen!

Morgen verder...

Foto's: archief Vrouwenkoor Malle Babbe
.

11 comments:

Marjolijn. said...

Ja, ik weet dat jij bij dat mooie koor zingt, en luister met regelmaat de mooie cd die jullie opgenomen hebben.
Ik kom graag terug voor het vervolg van dit logje met meerdere staartjes.

Fijne dinsdag meis.

gerdaYD said...

Oooo wat leuk, dit wist ik niet. Wel dat je zong in dat knappe koor natuurlijk, maar dat brigitte Kaandorp er ooit ook in zong en er bovendien liedjes voor maakte niet. Leuk haar zoon zo te ontmoeten, leuk ook dat heel het terras jullie mooie stemmen wist te appreciëren!
Benieuwd naar het staartje lieve Marlou!

Jelle Droeviger said...

Wat is er mooier dan een vrouwenkoor.? Die zuivere stemmen, dat gemurmel, die begeestering, en dan vanzelfsprekend ook nog de vrouwen als vrouw; daar kan maar weinig tegenop.

De Maastreechter Staar is leuk, zéker wel, maar een koor als Malle Babbe...

Jelle Droeviger.

Di Mario said...

Ik ben dol op staartjes. Dus laat maar komen. Leuk verhaal al tot nu toe.

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

whaahhahahaha

dat is heerlijk, zó ken ik je ten voeten uit loulou:-)

geweldig,

ik hoop dat brigitte haar intocht doet op het terras, en dat jullie dan smaen gaan zingen.

wat een gaaf mens is dat toch, ik hou niet van alles van haar maar ze heeft wel héééél mooie liedjes hé.

http://youtu.be/c82imLrELzU


dat doet het nóg steeds bij mij :-)


dag loutje, sie joe tomowoow

xxx

John said...

Leuk weetje over Kaandorp :D
Leuk weetje ook dat de toevalligheid jullie naar de ober brachten die de zoon is van..
En staartjes? Ik ben nu al aan het bedenken wat de staartjes kunnen zijn.
Ik heb zo mijn idee.

Groet, en een fijne dag

christiene said...

Dat jij zo goed kan zingen Marlou dat lees ik nu hier en nog wel in het malle babbe koor.
De naam alleen al klinkt goed.
Toeval of niet leuk dat je de zoon hebt ontmoet.En nou het staartje nog.
Groetjes Christiene.

Margreet said...

Hi marlou. Goeie cliffhanger...:)). Benieuwd naar rest.

Groetjes Margreet.

Han said...

Jammer dat ik niet in de stad was, maar waar ik was was het ook goed, maar dat hoor je nog wel.
Je weet de spanning goed op te bouwen Marlou, ben ook benieuwd naar morgen.

Sjoerd said...

Ja zeg, hij heeft het aan zijn moeder verteld...

Mary said...

Hoi Marloutje,
Ik ben ook erg benieuwd naar je staartjes. Kom op ermee. En wat schrijf je toch leuk.
Liefs,
Mary
( Ik zag dat Pluk ook gereageerd heeft. Leuk)