09/10/2012

Trixie? Barry?

.
Ik zit op het bankje boven op de Parapluie een paar ansichtkaarten te schrijven en hoor luid blaffen.
Daar links beneden staat het oude huisje van de jongeman die ik laatst op mijn route tegenkwam.


Ik zie hem een beetje rond om het huisje rommelen.
Zijn hond loopt vrolijk kwispelend om hem heen.
De jongen praat met hem. Dat kan ik horen en de hond praat terug.
Hij gooit zijn grote hoofd omhoog en doet zoiets als dit: "Oehoeoehoeoee" en het baasje zegt iets onduidelijks terug.
Echt een goeie, warme communicatie.


(Op deze foto kun je die twee niet zien, maar wel het huisje)

Hoe zou zo'n hond nou kunnen heten?
Ik vind het wel een hond om Lobbes te heten, maar zo heten honden hier niet.
Ik herinner me van vroeger wel een hondje dat Foxy heette, maar deze grote goedzak moet een grote, goeiige naam hebben.

Misschien kom ik de jongeman nog eens tegen, met die hond en dan vraag ik het hem meteen...
.


9 comments:

Di Mario said...

Heerlijk zo'n mijmering in het zonnetje.

Love As Always
Di Mario

John said...

Ik heb je kaart niet ontvangen Marlou. Misschien volgende keer.
Ik denk dat die hond Bobbie heet. Een Bobbie past wel vind ik.
En anders is het een Joris.
Veel honden communiceren met hun baasjes. Hier die twee doen het constant. Gek wordt ik er van :D

gerdaYD said...

O nee, niet Trixie! De eeuwig blaffende hond van de buren heet zo, hij laat mijn liefde voor honden sterk bekoelen... Gelukkig is de hond van mijn zus zo'n loebas, hoewel hij niet zo heet, het een zij is en Camille noemt *wink, big smile*
Sorry lieve Marlou ik ben een beetje aan het afdrijven wegens nog niet goed wakker: ze zijn in ons huis aan het werk en ik heb nog geeneens een koffie achter de kiezen hihi.
Wat een mooi geschreven log alweer meid, heerlijk om al je belevenissen met terugwerkende kracht mee te mogen beleven!

klaproos said...

ohh loutje er zijn zóveel leuke hondenamen :-) kwiebus is wel een leuke , en dörske , wat denk je daar dan maar weer van":-)

heerlijk als je zo zit te mijmeren zeg,
en dat eekhoorntjesbrood, is bijna niet aan te slepen:-)
heerlijk ik eet al 4 dagen:-) vanalles uit de natuur,
en ohhh, wat een heerlijk leven:-)
strat je bezem maar en kom .....

heerlijk dat de malware weg is die zat in belstat,
wat een vervelende lui zijn er toch hé,

geef mij m'n eigen bloggertjes maar dan kan ik op bouwen :-)

dikke knuffel terug en holladiee, we gaan wandleen zo meteen :-)

xxx

Sjoerd said...

Geen idee hoe je zo'n hond zou moeten typeren. Rex schiet me nog even door het hoofd, maar dat is een Herder.

christiene said...

Ha Marlou, een mooi plekje om een kaartje te schrijven.
Een bankje om op weg te dromen
maar hoe heet nou die hond... dan toch maar een keer terug voor de vraag misschien heet hij wel Balou.
Groetjes Christiene.

Marjolijn. said...

Misschien wel Max, datis het eerste wat me te binnen schiet.

Nog een fijne avond, lieve meis.

Jelle Droeviger said...

Einstein zou die lieve hond moeten heten...
Niet Albert Einstein,
maar envoudigweg:
Einstein.

Jelle Droeviger.

Han said...

Ik ben ook benieuwd, maar dat lezen we morgen wel denk ik, mooie cliffhanger Marlou!