02/10/2012

Ik ben hier

.
Elke dag als ik hier op de berg loop of zit of lig realiseer ik me regelmatig, dat ik hier ben.
Maar niet altijd natuurlijk...
Soms zit ik een uur te lezen. Dan kijk ik op van mijn boek, waarin ik geheel en al verstopt zat en kijk om me heen.
Dan glimlach ik en zeg of denk: "Ik ben hier..."
Ik doe dat vaak.

Als ik in de auto naar beneden rijd en alvast bezig ben een boodschappenlijstje te bedenken, dan stop ik met bedenken en kijk om me heen en zie het kronkelige weggetje en wat plukjes koeien in de wei en ik denk: "Ik ben hier..."


Vanmorgen nog: ik lig lekker op bed in de zolderkamer te lezen. Ik heb net een hoofdstuk uit en zit midden in Bath, waar een gruwelijke moord is gepleegd.
Ik leg mijn boek neer en kijk naar buiten.
Ik zie de bomen en de rand van het dak.
En ik denk: "Ik ben hier..."

En dat gaat zo de hele dag door.

.

9 comments:

Marjolijn. said...

Het is fijn om te kunnen realiseren dat het goed is op de plek daar waar je bent.
Doe dat vandaag ook weer meis, dat maakt de dag goed.
Fijne dag en veel plezier.

Di Mario said...

Dat is vast niet het Zeeuwse Bath. Want dan zou het wel een kleine moord geweest zijn.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Verdorie, Marlou, geniaal, je raakt de kern van de zaak: "ik ben hier".

We zijn zo langzaamaan allen geprogrammeerd om naar nog te verwachten genietingen toe te leven dat we dat simpele "ik ben hier" vergeten zijn. Stil staan en verwonderd om je heen kijken.

Een Albert Einsteinsiaanse kracht hebben die drie woorden van jou.

Jelle Droeviger.

John said...

JA jij bent daar. Ik ben daar niet want ik ben hier.
Welk boek lees je? Moord in Bath? Is dat het Zeeuwse Bath wat hier niet ver vandaan is? :D
Vragen heb ik :D

klaproos said...

heerlijk, dat je zo zalig kunt wegdromen in een boek loutjelief,
da's een goed teken toch:-)

ik ben hier,
en ik ben hier graag:-)

nu ga ik zo wandelen in de stromende regen:-)

dag hieremetaait, aai sie joe tomowoow.
xxx

gerdaYD said...

Ooooo wat leuk dat je er terug bent lieve Marlou, ik heb jou, je blog en je fijne commentaren bij mij gemist hoor!
Jij was daar, maar nu ben je hier, hopelijk helemaal en goed uitgerust tijdens je ook al hopelijk heerlijke vakantie!

Annet said...

Wat een mooie gedachte...het is ook zo natuurlijk:)

Heel leuk geschreven...het maakt altijd iets wakker in me...

Een bevestiging van jouw denken...

Jij bent daar en ik ben hier en het is ver uit elkaar en tóch dichtbij..

Dag met een gouden randje gewenst lieve Marlou * hartje * :^)

christiene said...

Ha Marlou,ik denk dat het een goede eigenschap van jou is.
Bewust zijn bewust leven.
Groetjes Christiene.

Sjoerd said...

En ik ben hier...Hier kan dus overal zijn.