27/01/2022

Daden ter verblijding

Het Vlaams is een mooie taal. Er worden mooie woorden bedacht voor hele gewone dingen. 

Ik ben daar best gevoelig voor. Voor de eenvoud van die taal soms. Bijvoorbeeld: wist jij dat een snotvalling gewoon een verkoudheid is? 

Of een droogkuiser een stomerij? Echt zo leuk bedacht...

We zagen een grappige affiche, waar boven stond: Daden ter verblijding. En wat was er te zien? Dit:

. Mephisto. Koosnaam is: Mephi

. Zeer sociaal

. Meer hond dan kat

. Komt mee wandelen

. Is een grote babbelaar

. NIET VERLOREN. We willen je gewoon laten zien hoe geweldig onze Mephi is


Kijk... dat vind ik nou geweldig: ik zie dat graag! Daden ter verblijding...

16 comments:

Bertiebo said...

Dat is wel bijzonder. De gedachte bedoel ik. Waardeer wat je hebt

Marjolijn. said...

Mooie taal het Vlaams, met hele mooie woorden.

Lutje said...

dat lijkt me ook wel heel bijzonder, want dat zag ik ook nog nooit
Ik ben benieuwd naar het vervolg...
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Als kat is het grappig, het zou anders zijn dat je als mens met iedereen mee zou lopen.

Love as always
Dimario

Karel said...

mogge Marlou
ja Vlaams is een mooie taal , daar van zou ik het wel leuk vinden als we er wat van over namen , ipv al dat Amerikaanse gedoe

geniet de dag

John said...

Ik heb jaren met een Belgische gewoond en ben dus behoorlijk in de taal ingewerkt. Heerlijk, het klinkt ook erg zacht, vind je niet?

Sjoerd said...

Een van onze katten apporteert zoals een hond... We wonen hier euregionaal en maar een paar kilometer van de Belgische grens af. En onze beide boerderij katten zijn in België geboren. Toch hoor je dat er niet aan.....

Jan K. alias Afanja said...

Prachtig. Met zo'n foto met tekst heb je de lachers al snel op je hand.

vilterietje said...

Ik ben er in elk geval ook blij van geworden!
Schitterend!

Edward McDunn said...

Geweldig hoor, ik ben ook gek op dat taaltje.

Jelle Droeviger said...

Aaah,
Hartveroverend, zo een mededeling.
Was het nieuws altijd maar zo.
De Belgen spreken en schrijven zó mooi Nederlands, dat het Nederlands beter het Belgisch zou moeten worden genoemd..
.
Jelle Droeviger.

Rebbeltje ★ said...

Grappig en wat zijn jullie oplettend
Groetjes

sjannesblog.com said...

Ik noem zoiets vrolijks een lichtpuntje. Ben dan ook geen Belg.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Geweldig die Vlaamse taal, In een tweetalig land is het natuurlijk heel belangrijk om dingen in eigen taal te kunnen verwoorden. Ik hoop dat het beter gaat met je rug. Groetjes uit een stormachtig Denemarken.

Hans said...

Het Vlaams is een mooie taal, maak echt dialect is niet te volgen.
Soms moet ik wel eens nadenken wat men bedoeld, maar dat is in sommige provincies in ons land ook zo. Hans

Nicole Orriëns said...

Ik moet glimlachen om de tekst op de poster. Wat leuk dat die mensen hun vreugde over hun kat willen delen : )