06/01/2022

Plaatjes zoeken

Soms krijg je zo'n leuk kaartje toegestuurd, via de mail of via de app... Ik lach me rot zo nu en dan. 


Dit gekke, leuke plaatje kreeg ik toegestuurd van iemand van mijn zwembad De Houtvaart. Enig!!  Maar ja... ik wilde wel weten wie dat geinige plaatje gemaakt had. Ik had geen idee.

Dus zette ik het plaatje op Facebook met de vraag: "Wie weet, wie dit gemaakt heeft?"

Vrijwel meteen kreeg ik antwoord van vriendin Liesbeth:

"Dat is gemaakt door Inge Löök... een Finse kunstenaar, die eigenlijk anders heet: Geja Ingeborg Lievonen en die een hele serie "Tantetjes" heeft geschilderd..."

Nou, Liesbeth! Daar heb je me heel blij mee gemaakt. Want ik ben natuurlijk verder gaan zoeken, naar Inge Löök en heeeel veel gevonden.

Deze van de Tantetjes vind ik ook zo geinig:

 
En wat dacht je van deze, geen Tantetjes, maar een lieve kabouter:


Heerlijk! 

Vervolgens heeft Liesbeth me geleerd hoe je achter een bepaalde kunstenaar kunt komen.
Tik in je zoekmachine in: 

https://images.google.com/

Klik vervolgens op het fototoestelletje, dat je rechts in de zoekbalk ziet.
Dan klik je op "een afbeelding uploaden" en navigeer je in je computer naar de map, waar je de foto hebt opgeslagen.
Het is dus wel heel belangrijk, dat je mappen gemaakt hebt hebt en dat je weet, in welke map de afbeelding zich bevindt.
Gelukkig ben ik wat dat betreft heel georganiseerd en kan alles met het grootste gemak vinden.

Ing Löök zit inmiddels in de map SEIZOENEN. Ze heeft daarin een eigen map. En vanmorgen heb ik er al 20 afbeeldigen in gezet. Zo leuk!!

De laatste van vandaag. De Aunties, zoals Inge ze noemt, aan het schumen in grof vuil... wat een stelletje!


Bedankt voor de tip, Liesbeth!

22 comments:

Marjolijn. said...

Ja, dat zijn hele leuke plaatjes...!

Lutje said...

ik heb het ook facebook gezien, en al gaan kijken naar google :-)
.Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Volgens mij had ik je een heleboel kaarten getoond in je verjaardagsfilmpje. Ik verzamel ze ook, kijk maar eens hier: https://nl.pinterest.com/bettievdgriend/two-old-ladies-inge-lo%C3%B6k/

די מריו said...

Mooi dit hoor. En mooi dat je hulp hebt gekregen.

Love as always
dimario

John said...

Ja, en dat kan niet alleen in Google. In Windows zit het tegenwoordig ook. Zo gemakkelijk.

Hilly Nicolay said...

Leuke afbeeldingen Marlou.

Heb het goed.

Karel said...

mogge Marylou
ja dat zijn mooie plaatjes he , en nu ken je de maker er ook van
wie weet ga je zelf nog eens tekenen of schilderen van wat je op je wandelingen tegen komt
geniet de dag

Jelle Droeviger said...

Heerlijk, die dametjes.
Ik heb gelijk iets van je geleerd, Marlou
Heel gemakkelijk om zo de oorsprong van fotoos te achterhalen.
Je bent echt een Digi-Einstein..
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Ik vind ze ook heel leuk gemaakt.

Tine de Jong said...

Het vorige logje wel gelezen maar nu even net gereageerd want het verdriet zit bij mij nog te diep maar ik wens haar ook veel kracht toe om dit verlies te dragen en ik weet zelf hoe moeilijk het is. Dit logje maakte mij wat vrolijker want ik vind de plaatjes ook erg mooi. Bedankt ook voor de link om op te zoeken. Vroeger drukte ik op plaatje en dan kreeg ik ook zoeken op afbeelding maar nu ontvang je zoeken met google lens en dan kom je het niet tegen. Wens je mooie dag vandaag want het zonnetje zal even op visite komen.
Lieve groetjes, Tine

Edward McDunn said...

Wat een leuke plaatjes, een goede tip van liesbeth!

Jan K. alias Afanja said...

Dat zijn inderdaad erg leuke plaatjes.
Ik voor de eerste en de laatste.

Rebbeltje ★ said...

Die dametjes vind ik ook erg leuk en wist van wie die waren...heb er vele in voorraad staan
Ja sla alles wat me wel leuk lijkt op in mappen en ooit gebruik ik ze dan in de blogs.
Groetjes

sjannesblog.com said...

Ze zijn zoo leuk!

Jetteke said...

Leuk Marlou die tantetjes.
Ik herken jou in die eerste in je rol als coach!
En ook wij aan de koffie met iets erbij hahaha!!!

En dan de laatste: jij met een oog voor afgedankte bruikbare spulletjes!

miekequilt said...

Wat een enige tekeningen hè. Ik vind ze geweldig. De zoekfunctie heb ik laatst ontdekt, zo ontzettend handig.

Ferrara said...

Ik gebruik die zoekfunctie nooit, maar heb wel de wereld aan mappen op naam waarin ik de weg goed weet te vinden.

Hans said...

Inge Löök mnaakt zeker leuke kaartjes, waar je voor gaat zitten om ze goed te bekijken. Hans

Mormorsweb.blogspot.com said...

Nooit te oud om te leren! Dank je wel voor de tip. Het werkt!

Nicole Orriëns said...

Wat zijn ze leuk inderdaad! Ik wil acuut zulke kaarten kopen. Ze ogen ook zo gezellig en vriendelijk!

Nicole Orriëns said...

Oke, ik heb ze gevonden! Ik ga er wat bestellen, maar ik weet nog niet of ik ze kan gaan opsturen. Ze zijn zo mooi dat ik ze denk ik wil houden.

mrs H. te B. said...

Ha, leuk! ik houd van deze tekeningen, heb er twee groot in mijn huiskamer hangen. ooit gekocht in de finse (?) winkel in bergen aan zee.