17/01/2022

Sherlock Holmes

Weet jij al, dat ik een speurneus ben? Ja, echt! 


Misschien kun je me ook een "stalker" noemen, maar dat heeft zo'n negatieve bijklank en aangezien ik jaaaaaren geleden enorme last van een stalker heb gehad noem ik mezelf liever een speurneus.


Dat komt zo: hier in mijn buurt loopt al heel lang een vrouw met een grote rode hoed. Ik heb haar wel eens aangesproken, zoiets als: "Wat een fijne hoed draagt u" en daar volgde toen een klein praatje op. Beetje nietszeggend, maar so what! Een klein praatje met iemand uit de buurt is altijd leuk, vind ik...


Ik zie de Vrouw-met-de-rode-hoed zeker eens in de week en als het enigszins kan maak ik een foto. Jawel... van de achterkant hoor... 


Ik zag haar ook eens in het Badhuis, dat ook buurthuis is en waar Henry en ik een hele leuke Salsa-les hadden. De vrouw had toen geen hoed op, dus ik herkende haar niet. Maar bij het weggaan... ja hoor! Hoed op, nog even dag-zeggen...


De rode hoed! En ze had nota bene meegedanst! 

Maar goed... ik ben haar een keertje tijdens mijn ommetje gaan volgen, en zo kwam ik bij het speeltuintje terecht, waar ik vroeger veel met de kleinkinderen kwam:


Daar ging de vrouw met de rode hoed het gebouwtje in, dat er bij hoort...


Ik ben ook even naar binnen gegaan en kwam er achter, dat er aerobics wordt gegeven, voor senioren. Elke vrijdagochtend om 9 uur.
Als de lockdown over is, dan ga ik het ook doen! Ik ken de "juf", dat is Sonya, van de sportschool waar ik ooit lid van was.

Hier eindigt wel mijn speurtocht. Want er zijn grenzen. 
Maar toch: via de vrouw met de hoed heb ik vlakbij, bij mij om de hoek een gymclubje ontdekt.
Ik ben haar daar dankbaar voor. Dank je wel!
Ik ga meedoen...
Doe jij ook mee? Lijkt me gezellig...

17 comments:

Lutje said...

een leuke nieuwe ontdekking, leuk voor je
.Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Wat een vrouw met rode hoed je allemaal kan brengen...!

Sjoerd said...

Ik noem dat gewoon nieuwsgierigheid... En het heeft zich geloond.

Karel said...

mogge Marlou
en niet nieuwsgierig genoeg om te willen uitzoeken wie zij is en waar ze woont , nou dan ben jij dus echt geen stalker :)
en straks dus naast de salsa lessen ook aerobics , gaan die 2 wel samen denk je
wens je een goede start in de nieuwe week
groetjes

miekequilt said...

Leuke speurtocht die je op allerlei plekken bracht. Ik ben benieuwd of ze bij het sporten ook haar hoed draagt. Maar dat zal wel niet.

די מריו said...

Ik ga niet meedoen om die mevrouw te volgen.. ;-) Maar het heeft je wel wat moois gebracht.

Love as always
Dimario

Jan K. alias Afanja said...

'Het vrouwtje met de rode hoed' ... wat een leuk verhaal, Marlou. En dat je daar dan ook nog nieuwe plannen aan overhoudt. Erg leuk, maar ik denk dat ik maar niet mee kom doen. Jou wens ik er natuurlijk wel veel plezier mee!

John said...

Ik volg niemand :D maar het verhaal is wel erg leuk, Marlou.

Rebbeltje ★ said...

Ha iemand volgen doe ik niet maar het heeft je wel wat opgeleverd :)
Groetjes en fijne week

Tine de Jong said...

Leuk het verhaal van de vrouw met het rode hoedje. Ze moest eens weten dat jij haar zo mooi in beeld heeft gezet. En dat jij lieve Marlou een goede speurneus heeft weet ik wel van al die mooie blogjes die je schrijft over van alles en nog wat.

Ik volg nu mijn neus want ik zit weer veel te lang leuke blogjes te lezen dat ik helemaal geen erg meer had in mijn boontjes. Oeps net gekeken, snel uitgezet want was bijna water opgekookt en verbrand. Je krijgt het maar druk met alles wat je allemaal wilt gaan doen. Maar wens je veel plezier. En voor nu fijne voortzetting van deze dag.

Anonymous said...

Wat zo rode hoed en jouw nieuwsgierigheid wel niet opgeleverd hebt. Jij kan straks meedoen met senioren aerobics, samen met Henri natuurlijk.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Redhead aerobics. Vast leuk en inspirerend. Ga je neus na en je zult vinden 😀

sjannesblog.com said...

Erbis wel echt een Sherlock Holmes aan je verloren. Je volgde niet alleen, je maakte ook de foto's!!

Nietzomaarzooo said...

Nu hoor ik Joe Cocker in mijn hoofd. Maar ze zal bij de lessen de hoed wel afzetten, in tegenstelling tot wat Joe zingt.
Leuk al die Holmes-bewijzen. Is er ook een dokter Watson?

Jelle Droeviger said...

Spannend verhaal, Marlou.
Het onbekende onderzoeken.
Het is van alle tijden.
Het verhaal gaat, dat David Livingstone iemand met een groene hoedje achterna liep, en zodoende uiteindelijk de Victoria Watervallen ontdekte..
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Ik vind 'speurneus' ook goed bij je passen.
De vrouw met de rode hoed, die is duidelijk op jouw weg geplaatst. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

nicole orriens said...

Wat een prachtig verhaal Marlou! Dat geeft sjeu aan wandelingen. Het kan ook zo de titel van een boek zijn: De vrouw met de rode hoed.