13/07/2010

Rozen tellen

.

Ik ben niet de enige die bloemetjes telt!
Mijn overbuurvrouw Corrie, heeft zicht op de rozenpracht bij mij aan de voorkant van het huis:


Ze  zei vorige week: "Weet je dat ik meer dan 70 rozen heb geteld?! Als ik aan tafel zit geniet ik van dit mooie uitzicht... Dank je wel!"


De mooie klimroos heb ik een paar jaar geleden van mijn dochter gekregen. 
En elk jaar komen er meer rozen bij. Een paar keer per jaar een beetje mest doet wonderen! Ik ben er trots op, mag je best weten!
Er naast staan een paar stokrozen te flirten...
Kijk toch eens wat een onbeschaamde "slettebakken" ...
Dat flirt en doet maar...
Maar ook daar ben ik trots op.
Met de afgelopen stortbuien heb ik ze wel in de gaten moet houden, dat ze niet omvielen. Maar ze staan fier en pront het fort te bewaken!


.



11 comments:

klaproos said...

een heerlijk gezicht marlou,
zuinig op zijn:-)
goed snoeien en mesten doet het werk,
fantastisch hé,
het is een plaatje om te zien, maar ook de stokrozen zien er hemels mooi uit......

ik heb hele donkerrode,
zullen we zaad ruilen:-)

xxx

wim said...

Prachtig zo'n geveltuin.
Ik zou verhuizen naar de overkant ;-)))

Marjolijn said...

Schitterend....!!!
Regelmatig een stoeltje bijzetten en op gaan zitten , om te genieten.

Han said...

Je hebt ook een prachtig huis met een dito bloemen gevel, denk de mooiste van het grachtje.
Maar wat wil je ook je hebt (groene) gouden vingers.

Jelle Droeviger said...

Waar zouden we zijn zonder bloemen.? Die onberijpelijke schoonheid en pracht.

En als je dan naar zo een bloemknop kijkt, waar álles al in zit, en die zich alleen nog maar naar het licht behoeft te ontplooien, en verder niets meer behoeft... (Frederik van Eeden).

Heel fraai, Marlou, zoals ook die stokrozen er bij staan.

Jelle Droeviger.

Lutje said...

dat zie je bij ons byna niet, daarom vindt ik Nederlandse huizen mooier!

Di Mario said...

betaald de buurvrouw wel kijk en luistergeld?

Love As always
di Mario

gerdaYD said...

Wat een schitterende straatgeveltuin heb je daar Marlouke! Ik kan het geloven dat je buurvrouw er van geniet, dat doet ze eigenlijk meer dan jij, ze kijkt er immers fontaal op... En fijn dat ze je dat ook laat weten, zo is het dubbel plezierig!
PS: bedankt voor je indringende reactie, blij dat je ook de minder grappige kant van mij apprecieert. En doorgeklikt hebt, want dat was wel de bedoeling natuurlijk...
Lieverd, maak er nog een fijne, rozerode dag van, met alles er op en eraan. En moge je schitterende rozen nog lang blijven bestaan!

Liesbeth said...

Hi Marlou
Ik zal het vragen, maak zo ook nog een foto van de geraniums, stuur ik je nog op!

Leibele said...

Ik hoop maar dat ze ook nog veel geur verspreiden, dan is het helemaal perfect.

Annet said...

Wat een rozenpracht....zucht...
Eén van de leukste dingen die mensen bedachten, een tegel uit de grond halen, de grond vrijlaten voor groei en bloei....en dat loont zeg!

Ik g e n i e t......

Rozentranenliefs van Annet

♥ ♥ ♥