19/01/2011

The kids are alright

.


Als je nou eens een keertje naar de film wilt en je wilt lekker genieten en ook wat lachen en er warmpjes bij zitten, dan kan ik je de onweerstaanbare film "The kids are all right" aanraden.
Ik ben er vorige week naar toe geweest en vond 'm zo leuk, dat ik het aan jullie wil doorgeven.
Het verhaal in het kort:

De kinderen van een lesbisch stel gaan op zoek naar de spermadonor van hun moeders.
Nou, die wordt al snel gevonden. Een énige man, beetje rauwdouwerig, hippieachtig. Gespeeld door Mark Ruffalo.
Hier vindt de eerste ontmoeting tussen de kinderen en de spermadonor plaats:


De jongen vraagt hem, waarom hij zijn sperma heeft gedoneerd. "Ach, ik vond het toen stukken leuker, dan bloed doneren..."

De man doet zijn intrede in het gezin, wat er al snel toe leidt dat de hele wereld op z'n kop dreigt te gaan staan. De zaal lag in een deuk. 
Ontzettend geestige dialogen en heel sterk acteerwerk maken dat je regelmatig lekker zit te gniffelen.


De regie is van Lisa Cholodenko, die jaaaaren aan het scenario heeft zitten slijpen.
En dat is er zeker van af te zien.
Annette Bening speelt één van de moeders en zij heeft al een prijs: The Golden Globe voor beste actrice in een komedie in de wacht gesleept.
Julianne Moore is de andere moeder; zij speelt een beetje warrige tuinarchitecte, die zomaar ineens voor de charmante vrijbuiter valt. Hetgeen niet zonder gevolgen blijft. Neeheee ze wordt niet zwanger!


De dochter wordt gespeeld door Mia Wasikowska, die vorig jaar de titelrol had in Alice in Wonderland.
Dus... luitjes thuis... kom voor deze topcast van de bank af en spoed je naar The kids are all right!
De film heeft ook een Golden Globe gewonnen voor de beste komedie. Dus... verwacht geen intellectueel drama, maar een fijn en luchtig voorstelling.



10 comments:

Anonymous said...

ahhh ja
ik heb er op belgie al twee keer reclame voor gezien, lijkt me geziellig, een leuke ontspannen lesbische film, en wat te lachen, jawel dat zou hééel goed zijn voor deze wereld, om de taboe sfeer een beetje op te rekken..
héérlijk:-)

slaap lekker marlou
xxx

klaproos

Di Mario said...

Klinkt niet als een psychologische thriller...dus niet echt iets van mij.

Love As always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

De volgende maand, 17 februari, draait "The Kids Are All Right" in het filmhuis Leeuwarden, dus daar ga ik 'm zien; en m'n oude moeder wil mee, heeft ze gezegd.

Wordt wel weer een heel gedoe, die oversteek, en dan nog de rit naar de Friese hoofdstad, maar dan maken we er een dagje van.

Ze is nog goed bij met haar 98 jaren, en ze las jouw blog, Marlou, vanaf mijn laptop zonder bril. Ze wilde wel weer eens lachen, zei ze.

Jelle Droeviger.

Marjolijn said...

Gezellig zo'n ontspannende film.
Ik zal eens kijken of hij hier ook draait.

Maak er vandaag een mooi dagje van meis.
Veel plezier.

Lutje said...

ik hou van films waar je nog eens lekker mee kan lachen en wenen, die worden nog te weinig gemaakt, dus ik ga die eens bekijken

John said...

IK ben meer van de actie, thrillers, en horror films, en enkele keer kijk ik eens een comedy. Deze zal ik in het achterhoofd houden, want een potje stevig lachen is nooit weg

gerdaYD said...

O, ik had er een trailer van gezien op TV, maar dat ie zo goed was die film zoals jij hier beweert, kon ik niet bevroeden. Dus als ik de kans krijg, ga ik er zeker en vast ook eens naar kijken, dankjewel voor de tip lieve Marlou!
Ook bedankt voor de schitterende matrassentrouvaille gisteren. Waar haal jij het toch allemaal vandaan? Ik kénde het niet.
Fijne dag weerom vandaag, geniet er van hé!

Fluitenkruid said...

De twee dames blijven toch wel bij elkaar he?

Sjoerd said...

dat lijkt me inderdaad wel een grond voor een komische film. ik zal eens met mijn vrouw overleggen.

Leibele said...

linkt heerlijk en de link die ik plots krijg van de tlitel met de titel van een song van The Who maakt het nog leuker op. Dus, wachten tot het op DVD uitkomt. M,n lief is niet meer in staat om gewoon gezellig een filmpje te pakken.

PS: de lettercode die ik moet invullen is wel een raar soort Iwriet, hihihi