01/07/2020

Lock Down Pop Up Studio

.
Toen de Lockdown gelanceerd werd ervoer ik een soort van sereniteit.
Heel gek, en best wel mooi.
Daardoor had ik er ook geen last van. 
Het was stil op straat en overal in de stad buitengewoon rustig.
Het had wel wat.

Maar ja... dat wat voor mij geldt, geldt niet voor iedereen.
Er hebben heel veel mensen heel veel last van gehad.
Mensen, die niks meer verdienden en die ineens heel erg alleen waren.
Niet leuk.

Veel mensen hebben er van alles aan gedaan om tóch wat te verdienen.
Zo ook Annaleen Louwes.
Zij is fotograaf in Amsterdam en heeft speciaal buiten, voor haar studio, een kleine buitenstudio gemaakt, een Lock Down Pop Up Studio.



Mijn dochter Roosje wilde haar graag steunen en heeft foto's laten maken van haar gezin.
Kijk... dit is het resultaat:


En toen... kreeg ik een verrassing voor mijn verjaardag!
Ik mocht ook foto's laten maken in de lockdown-studio van Annaleen.

Dus op een mooie zonnige zaterdag gingen wij er naar toe.
Hier zie je hoe de studio is gedaan, buiten in de frisse lucht!


Op de foto zie je de fotograaf dus: Annaleen Louwes, die Roosje met haar geliefde Benno fotografeert.
Wat een koninklijk paar! 

En toen waren wij aan de beurt.
Er zijn zeker 50 foto's gemaakt. 
Oh ja.. de opdracht was: niet lachen. Da's erg moeilijk voor mij!!
Dit is één van de foto's van ons:


Ook een koninklijk paar toch?

En natuurlijk is er ook een foto gemaakt van moeder en dochter.
Kijk eens ... wat een leuk stel:


Ziet er wel gezellig uit. Maar ja.. voor de officiële foto mochten we niet lachen...
Dus is het deze geworden:


Al met al een hele leuke ervaring en Roosje... bedankt voor dit schitterende verjaarskado!
Ik ben er reuze blijde mede!

Voor de geïnteresseerden...
Hier (klik) kun je nog een heleboel ander werk van Annaleen bekijken.
Zitten echt heel gave foto's tussen.
Ik vind haar keigoed!

(alle foto's zijn met toestemming van de betrokkenen geplaatst)

27 comments:

Marjolijn. said...

Een hele ervaring en een mooi kadootje...!!

sjannesblog.com said...

Mensen werden soms erg creatief. Dit idee is super en wat een prachtige foto's heeft het opgeleverd!

Karel said...

mogge Marlou
een prachtig kado
gemaakt door een goede fotograaf
jij bent zo te zien niet de enige die moeite heeft met niet te mogen lachen
het zijn prachtige foto's geworden , en die worden denk ik niet in een schoenendoos gedaan , die gaan mooi ingelijst aan de wand , toch
groetjes , Karel

Jelle Droeviger said...

Wat een aardig initiatief.!
En niet altijd maar lachen op foto's is sowieso een goed uitgangspunt.
De persoon die je bent komt meer tevoorschijn.

Drie dingen zijn belangrijk bij fotografie:

Het juiste moment...
Vertel het verhaal...
Toon de emotie...


Jelle Droeviger.

Lutje said...

2 jaar geleden kreeg ik ook zo'n cadeau, ik kreeg online foto's, een album met alle foto's, ik mocht er 10 uitkiezen om uit te delen, een schilderij, make-up erbij, zalig was dat, jij kan die foto trouwens zien op facebook(is wel bijgesneden)
Maar het is inderdaad een zalig cadeau
-€en @->- voor jou.

klaproos said...

ohhhhhhhhhhhh Wat gaaf, Roosje is niet ver van de boom gevallen hé loutje, dat is al nét zo'n schat als jij.. :-)
geweldig wat mooi... ik vind de foto's prachtig, ga zo verder kijken bij de fotograaf...
toppertje dat zie je zo :-)

leuk leuk leuk,
geniet van vandaag kom dansen in de regen.... of beter hinkelen :-)

xxx

John said...

En toch was het beter voor mens en natuur. Maar de economie blijft belangrijker, en moet doorgaan en groeien, ook al zijn we allang over een grens heen waar geen weg meer terug is. De foto's zijn wel erg leuk en mooi geworden natuurlijk.

Hilly Nicolay said...

Wat lief van je dochter om de fotograaf te willen steunen.
De foto's zijn prachtig geworden.
Jullie zijn leuke stellen!

Ik hoop dat ondanks alles de mensen elkaar blijven steunen. We kunnen niet zonder elkaar.

Lieve groet voor jou,
Hilly

Hilly Nicolay said...

Wat lief van je dochter om de fotograaf te willen steunen.
De foto's zijn prachtig geworden.
Jullie zijn leuke stellen!

Ik hoop dat ondanks alles de mensen elkaar blijven steunen. We kunnen niet zonder elkaar.

Lieve groet voor jou,
Hilly

Karel said...

ja bekend plekje hé
ik at er in de buurt in een lekker restaurant en natuurlijk ook wat pintjes
binnenkort komt het loodshaventje in beeld :)
geniet de dag

Rebbeltje ★ said...

Mogge Marlou
Rebbeltje (Eebeltje) Wat maakt het uit ik begrijp wie je bedoeld haha
Mag het misschien niet zeggen maar de lachende foto van jou en Roos vind ik toch wel het leukst.
Ze zijn allemaal leuk maar dat vind ik toch natuurlijker.
Wij hebben zaterdag zelf familiekiekjes geschoten.
Handig als je ze allemaal bij elkaar hebt hihi
Groetjes

Sjoerd said...

Mooie foto's, maar meer dan dat ook een mooi gebaar om de fotografe wat ruimte te geven.

Tine de Jong said...

Het was zeker een heel mooi gebaar en ik vond de foto's ook erg mooi.

christiene said...

Ha Marlou,

wat een leuk idee,gezellig !!
Het zijn stuk voor stuk leuke foto,s.
Ook leuk om te zien wie jou dierbaar zijn.
En het niet mogen lachen.......
lijkt me ook zo'n dingetje.
Een mooie dag om aan terug te denken.

lieve groet
Christiene.

די מריו said...

Niet lachen, tjee zeg, dat is nog niet zo makkelijk. Wat een leuk cadeau en wat een nog leukere foto's. Jullie staan er goed op.

Love As always
Di Mario

Nietzomaarzooo said...

Wat een leuk idee. En toch vind ik de foto waarop jij en je dochter lachend staan de leukste.

nicole orriens said...

Wat een leuke foto's! En ondanks dat jullie niet mochten lachen, hebben jullie toch een vriendelijke uitstraling valt me op.

MelodyK said...

en toch .... ondanks het niet lachen.... het genieten/plezier spat er vanaf

Ferrara said...

Dat was vast een gezellige sessie en dan niet mogen lachen lijkt me nog een hele opgave.
Goed geslaagd.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Wat leuk, wat lief wat een mooie herinnering hebben jullie hier op de plaat gezet. 😇

miekequilt said...

Wat een mooie foto’s. Dat wordt een herinnering aan een heel speciale dag in een heel speciaal jaar.

Firma Fluitekruid said...

Wat tof! Ik herken het wel, dat serene gevoel in het begin. De vogeltjes, de heldere lucht...
Ineens alle tijd van de wereld, heerlijk!

Maar toch ook wel die dreiging: afstand houden, het nieuws over eenzaam stervende ouderen, een grote crisis op komst, en niemand weet hoe lang het nog duurt...

Daarom word ik altijd zo blij van dit soort creatieve initiatieven. Van mensen die plannen blijven bedenken en van een nood een deugd maken. Dan denk ik: zie je wel, de mens is flexibel, we komen er wel.

Marthy said...

Dit wordt natuurlijk een historisch jaar en daar hebben jullie nu historische foto's bij. Heel mooi en wat een leuke docht heb jij.

vilterietje said...

Prachtige foto’s en wat een lief gebaar van je dochter

Hans said...

Als ik dit lees over de Lockdown word ik heel vrolijk.
zoveel mooie mensen op de foto. Hans

Bertiebo said...

Mooi idee, mooie foto's. Waarom is dat toch dat je niet mag lachen? Ik vind de lachfoto het leukst

mirjam kakelbont said...

De lockdown heeft voor de mooiste creatieve ideeën gezorgd en daar hebben jullie de mooiste foto's aan overgehouden. Niet lachen is zo moeilijk toch niet? *proest*
Ik snap sowieso niet waarom je altijd lachend op de foto moet. Soms heb ik een pestbui en wil m'n dochter een selfie met me maken. 'Doe maar een andere dag,' zeg ik dan (-:
En dan schiet ik in de lach en KLIK staan we toch samen op de foto. Lachend!
Dag lieverd, heb het fijn in Oostenrijk.
Ik kijk even op je blog of alles in orde is :-D
Dikke liefs ♥