28/09/2020

Gebouwde trots (1)

Vijf jaar geleden, 22 april 2015, schreef ik een blogje over een losstaand stuk gevel, hier in Haarlem aan het Spaarne.

Ik herhaal dat blogje vandaag hier even, want het is best interessant voor de "Gebouwde Trots" van morgen.

Klik op: De gevel aan het Spaarne

Tot morgen...

Ik zie, dat er bij de reacties op het blogje van toen inmiddels twee overleden webbies staan: Gerda Yd en Wim... Ik mis ze nog steeds en daarom hieronder twee foto's. Eén van Wim, die op La Palma woonde en elke dag steenmannetjes maakte:









En onderstaande foto is van GerdaYd met haar eigen bijschrift:

"I'm a very tough, but a nice chick with a licence to click! *wink, big smile"



20 comments:

Lutje said...

Wim ken ik niet
maar gerda, ik denk nog regelmatig aan haar....
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Ja, jammer genoeg zijn deze twee mooie mensen er niet meer.

Karel said...

mogge Marlou
ik heb beide niet gekend :(
mooie gevel inderdaad , en ik vermoed dat het inmiddels weer vast staat
geniet de dag
groet , Karel

miekequilt said...

Je maakt het wel spannend. Als ik in de buurt was ging ik gauw even kijken.

John said...

De *wink, big smile" uitspraak van Gerda staat me nog zo bij. Ik heb haar nog in mijn feedlijst staan. Wim kende ik niet.

Karel said...

gij spreekt bij mij in raadselen :)

Hilly Nicolay said...

Ik kende deze mensen niet Marlou.
Maar dat je mensen mist herken ik wel.

Maak er een fijne dag van.
Hilly

די מריו said...

In vijf jaar kan er een hoop veranderen. Sommige mensen vergeet je nooit.

Love As Always
Di mario

Edward McDunn said...

Die kop en het tegelwerk, waren zeker de moeite waard Marlou.
Uit mijn kringetje, zijn in de afgelopen jaren 8 webbies overleden, waaronder mijn zuster.

Jan K. alias Afanja said...

Wat goed dat die oude gevel is blijven staan en in de nieuwbouw is geïntegreerd. Ik ben benieuwd naar het resultaat.

klaproos said...

ja loutje,
2 mensen die ik nooit zal vergeten,
fijn dat jij zo ook weer even herdenkt,
de kwinkslagen van gerda, de nuchterheid van wim.....

gelukkig ben jij er nog alive and kicking ❤

sjannesblog.com said...

Ben benieuwd naar morgen!

Rebbeltje ★ said...

Ja Marlou net de echte wereld
Gerda kwam ik wel eens tegen in de wandelgangen, maar had er geen contact mee
Zag al eens meer dat de gevel van een pand bleef staan en dat ze daar omheen bouwden.
Dat was in roeselare volgen mij...onze zuiderburen
Heel vreemd als mensen zomaar ineens weg zijn...
Heb er ook een paar verloren en vind het leuk als ik ineens weer wat van ze zie.
Reactie of andere dingen...zo hadden we een fotowedstrijd en heb alle prijzen nog in een map staan. Maar helaas Gerry is er niet meer en Els ook niet
En dan heb ik het niet eens over degene die ook ineens verdwenen zijn hier op blogger.
Groetjes
Oja bij mij werkt het gewoon hoor

Sjoerd said...

Het is net als in de gewone grote mensenwereld, ik ben er ook al spijtig genoeg diverse kwijtgeraakt.

Ferrara said...

Reuze benieuwd hoe het geworden is. Mooi dat dergelijke elementen worden ingepast.

Nietzomaarzooo said...

Mooi dat ze deze gevel bewaard hebben. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Dus moet ik morgen hier weer kijken. Geen straf haha!!

Tine de Jong said...

fijn dat je ook weer een foto van Gerda erbij heb zet met haar uitspraak. Wim heb ik nooit gekend maar wel heel lief dat je er aandacht aan hebt besteedt met foto's en blog. Gerda's verhalen lees ik nog regelmatig. Elke steen heeft een verhaal want stenen spreken altijd. Daar heb ik ook eens over geschreven heel lang geleden.

rietepietz said...

Die gevel is zeker de moeite van het bewaren waard. Ben benieuwd wat men er tegen aan bouwt.
Mooi dat je nog even stil staat bij overleden bloggers. Wim kende ik niet Derda eigenlijk ook niet maar ik kwam wel vaak reacties van haar tegen bij anderen, dan "ken"je zo iemand toch ook een klein beetje.

Hans said...

De gevel is het wel waard om te worden bewaard.
Hoe staat deze er nu bij?
Ik voel met je mee, je hebt toch een band met je webloggies, heb er ook heel wat zien gaan. Hans

Carla S. said...

Waar staat dat mooie gekke geveltje?
Was ik er vlakbij toen ik naar de parkeergarage liep?
Niet echt een tijd om de stad te verkennen als buitenbeentje, maar ik hoop in de herfst weer eens echt Haarlem in te duiken.

XX C