Voordat ik de titelvraag beantwoord eerst even dit:
WIJS!!! Gefeliciteerd met je 10de verjaardag!! Veel plezier en tot vanmiddag!
En dan nu over de titel: Wat is nou eigenlijk een goeie film? Ja, die vraag kun je wel stellen, maar er is denk ik, geen eenduidig antwoord.
Wat ík een goeie film vind kun jij een vreselijke draak vinden. Het kan zelfs zomaar zijn, dat je helemaal niet van films houdt en het geduld niet kunt opbrengen om anderhalf uur of langer in het donker naar bewegende plaatjes te kijken.
Maar ja... je weet inmiddels, dat ik wél gek op films ben, want zo nu en dan pak ik er weer eens eentje bij de lurven...
In de kolom aan de rechterkant kun je zien over welke films ik het tot nu toe gehad heb. Waarschijnlijk nog wel meer, maar die heb ik dan nog niet in het rijtje gezet.
Dit is één van de allereerste films, die ik zag en waarbij ik zo onbedaarlijk heb moeten lachen, dat het hele publiek mee begon te lachen. En dan was het even stil en moest ik weer aan die komische scene denken en hop! daar ging ik weer. Het was de film: Morgan. Met als bijtitel: A suitable case for treatment. Klik
Misschien had jij gewoon stil zitten kijken en het helemaal niet leuk gevonden. Kan zijn. Moet kunnen.
En daarom kun je eigenlijk niet zeggen: dít is een goeie film en dít niet.
Misschien vond jij Sissi om te braken, maar ik heb alle Sissi films wel 10 keer gezien... Ik dook helemaal in die verhalen waarin Romy Schneider de hoofdrol speelde. Hoe zij Sissi was!!
Films kunnen voor mij dus fijn en goed zijn door een bepaalde acteur.
Films kunnen voor mij dus fijn en goed zijn door een bepaalde acteur.
.jpg)

