Showing posts with label De realiteit. Show all posts
Showing posts with label De realiteit. Show all posts

25/07/2013

De Amfibie


Het is een fantastisch huis waar ik op pas: de Amfibie...
Eigenlijk zijn het twee huizen: een binnen- en een buitenhuis.

Op dit moment zit ik op het dak van het binnenhuis, en heb ik het dak van het buitenhuis boven me. Klinkt gek, is het ook.
Kijk maar:



Hier beneden me onder het dak zijn de slaapkamers, de douche en de wc. Die bevinden zich dus allemaal in het binnenhuis. 
En daar was het van de week 35 graden! 

En de keuken...
Die is in het buitenhuis, tegen het binnenhuis aan.
Kun je het nog volgen?
Het is hier net een soort van veredeld kamperen...


Een heel interessant huis, vind je niet. Ik zal je er morgen nog meer van laten zien...

.

24/07/2013

De REALITEIT

.
Mevrouw Aap is nog maar net thuis van haar zangweek of het begint al weer te kriebelen...
Ze wil er weer op uit. Een beetje lezen, een beetje mediteren...


Hoeft niet ver weg, maar gewoon... even alles in een andere omgeving.
Ze weet precies waar naar toe: naar DE REALITEIT!
En als je niet weet, wat dat is, dan moet je echt even hier op klikken:
DE REALITEIT

En dan zit zij (en meneer Aap trouwens ook!) in dit huis dat heet:
DE AMFIBIE
Als "het" water komt gaat het drijven op hele grote pontons...
Buitengewoon!!


17 Architecten hebben hebben de wonderlijke bouwsels in DE REALITEIT ontworpen en laten bouwen.
Prachtig!
Midden in de natuur. Lekkere grote tuin er omheen.
En Vlekkie, een lieve kat om op te passen.
Of er nog veel geblogd gaat worden?? Wie weet!


24/08/2012

Een binnen- en het buitenhuis

.
Het is een gek huis. En dat zijn alle huizen in dit kleine wijkje, dat de naam "de Realiteit" heeft gekregen, met 17 gekke huizen.
De ontwerpers van de Amfibie zijn uitgegaan van een soort van keet als binnenhuis en daaroverheen een buitenhuis, dat gemaakt is van steigerpalen en licht golfplaat.
Daardoor heb je een dakterras bovenop de keet, maar ín het buitenhuis.

Een binnen- en een buitenhuis.
De jury (architecten en ontwerpers) vond dit wel het meest vindingrijke huis van de Realiteit.
Heel mooi bedacht en vormgegeven en daarom heeft dit ontwerp 25 jaar geleden dan ook de eerste prijs gewonnen.

Aan de rechterkant enorme schuifdeuren, die helemaal open kunnen. Lekker luchtig voor als het buiten erg warm is...
En hier kun je goed zien, dat het werkelijk een binnen- en een buitenhuis is. Je ziet de wanden van het binnenhuis, waarin slaapkamers en de badkamer. Goed af te sluiten, dus niet koud en geen muggen...

Nu gaan we naar buiten om nog even de buitenkant van het huis te bekijken. Je ziet dus het buitenhuis met grote schuifdeur aan de achterkant. Aan de voorkant zijn dat er vier!
Proost!



Laat het water maar komen...

architecten: Flip Holvast en Dan van Woerden

.









23/08/2012

Amfibie

.
Stel, je bent architect. Een jong mens, vol verwachtingen en bruisende ideeën.
En je doet mee met een wedstrijd, waarvan de strekking ongeveer luidt: bouw een soort van zomerhuis, of weekendhuis voor "als-het-water-komt".
Wat doe je dan?
Dan ga je aan de slag met je ontwerperspotlood en je ontwerppapier. Je pak je liniaal en tekent en tekent.
Ook gum je het een en ander uit, of je maakt een prop van je papier.
Maar dan...
Dan is het ontwerp klaar.
Je hebt iets bedacht, waarvan je denkt: "Laat het water maar komen!"

Misschien heb je een huis op palen getekend.
Of een huis, dat helemaal van piepschuim is gemaakt en dat gewoon gaat dobberen als het water komt.
Of je hebt een huis bedacht, dat op pontons is gebouwd en dat vanzelf mee omhoog gaat met het water.
Dat laatste, dat huis op de pontons, de AMFIBIE, dát is het huis waar ik twee weken op gepast heb.
Het ligt aan de Noorderplassen vlakbij Almere en heeft een tuin en een moestuin en een trampoline en een dakterras vol tomatenplanten en een buitenkeuken.
En er wonen tijdelijk twee katten, Lola en Vlekkie.
Dus, allez... aan de slag!


22/08/2012

De Realiteit

.
En dan ben je weer thuis en hebt een kleine week om alles in orde te maken voor het volgende evenement: op het zomerhuis én de katten van mijn dochter passen...
Morgen vertel ik er meer over.
Dit is het huis, 25 jaar geleden in aanbouw:


Nu is je nieuwsgierigheid natuurlijk geprikkeld!
Klik daarom op deze schakel en kijk naar deze prijswinner: het huis, dat heet: AMFIBIE


Tot morgen...

.