Showing posts with label Ik ben gezond!. Show all posts
Showing posts with label Ik ben gezond!. Show all posts

09/09/2014

Uit de piepzak...

.
De afgelopen tijd heb ik behoorlijk in de piepzak gezeten.
Rare uitdrukking eigenlijk: "in de piepzak zitten"...
Wat is dat dan... die piepzak? En hoe kom je zover dat je er in terecht komt? En beter nog: hoe kom je er weer uit?
Het genootschat "Onze Taal" laat dit zien: klik maar even op piepzak dan lees je meteen, dat ik me grote zorgen heb gemaakt.
Jawel...
En hoe komt dat dan?
Sja... als je eenmaal kanker hebt gehad, dan kun je er bijna niet omheen, hoe positief je ook ingesteld bent: ergens pijn, een bultje of een vlek... het zijn allemaal bedreigende zaken...

En ik had een aantal kwalen, waar ik nu even niet over ga uitwijden, maar waardoor ik de bodem van de piepzak zag.

Gelukkig is daar nog zoiets als een medisch circuit.
En bloedonderzoek heeft uitgewezen, dat ik geen kanker heb!!
Je snapt: ik sprong een gat in de lucht.

Wat ik wél heb, dat laat ik maar in het midden. Ik ga er niet over zeiken. Ik ga gewoon door met ademhalen en van het leven genieten. Dat is een recht, dat ik me verworven heb. En dan recht laat ik me lekker niet afnemen!

Lieve webbies...
Ik heb veel steun van jullie ontvangen.
En daar ben ik heel dankbaar voor...