Showing posts with label Indian Summer. Show all posts
Showing posts with label Indian Summer. Show all posts

14/09/2012

Ik ga op reis en ik neem mee...

.

- een rugzak voor bij het wandelen -
- een badpak voor in het zwembad -
- mijn fototoestel voor fotoos om later aan jullie te laten zien -
- mijn paspoort, anders kom ik het vliegtuig niet in -
- de huissleutels, anders krijg ik de deur niet open -
- 6 boeken om lekker weg te dromen -
- briefpapier voor een sappige liefdesbrief -
- iets lekkers voor buurvrouw Lydia -
- puzzeltjes voor het opfrissen van de hersentjes -
- goeie zin en ... een stralend goed humeur -


(de kleinkinderen in de zomervakantie)

Tot over een week of twee...

.

13/09/2012

Nog een paar dagen en dan...

.
Nog een paar dagen en dan......  ben ik een tijdje uit de lucht.
Ik ga het huisje afsluiten voor de winter. Een beetje vroeg, maar nu is het daar zulk mooi weer, dat ik gek zou zijn als ik later ging.

Daar?? Ja... daar in de bergen.
Daar staat een klein huisje, dat van mijn familie is.
Een "Knusperlhaüschen" (probeer dat maar eens uit te spreken!) zo eentje van Hans en Grietje, maar dan zonder lekkernijen op de muren en ook geen boze heks.

De lekkernijen ga ik uit het bos halen: paddestoelen en bosbessen.
Ik ga vuurtjes stoken en lezen, veel lezen!

Uitzicht vanaf het balkon richting Slovenië:


Ik heb al afgesproken om te gaan modderbaden, verderop in een oud klooster, dat schitterend verbouwd is tot welness-centrum.
Mijn moeder deed dat ook altijd en ze zei dan, dat ze er een heel jaar profijt van had!
Dus... ik ga zo maar in de warme modder liggen en me laten verwennen met een massage toe.
Oh ja, en zwemmen. Dat niet vergeten: elke dag zwemmen!

Nou... morgen nog één berichtje en dan moeten jullie het twee weken zonder me doen.
Gaat wel lukken, ik ken jullie inmiddels al een beetje!



.