Showing posts with label Noordwijk. Show all posts
Showing posts with label Noordwijk. Show all posts

29/06/2020

Noordwijk

.
Heerlijk uitgewapperd gisteren.
We wilden een duinwandeling maken in het Koepelduin in Noordwijk, maar helaas... vanwege het broedseizoen is het duin afgesloten.
Dat is ook wel goed natuurlijk voor de diverse vogels die daar broeden.
Daarom zijn we naar het strand "gevlogen", waar we bijna door de wind omver werden  omgeblazen...
En vanwege de goede wind waren er ontzettend veel surfers. Schitterend om te zien.
Wat een kunstenaars!


Bij de strandtent had men een eenvoudig weerbericht in elkaar geknutseld:


steen is heet -  zonnig
steen is koud - bewolkt
steen is nat - regen
steen is droog - regent niet
steen slingert - storm
steen weg - gestolen

Het strand bij Noordwijk dus.
Daarna reden we naar Amsterdam, waarover morgen meer.









02/03/2020

Column van Sander Donkers

.
Eigenlijk had ik een pittig stukkie willen schrijven over de idioterie hier op Zandvoort: op ons strand en in onze duinen.
Maar in de Volkskrant van vrijdag stond zo'n goeie column, dat ik daar nu gewoon een paar regels uit overneem, met dank aan Sander Donkers:

EEN CO-2 UITBRAKEND, ELKE LAWAAINORMEN TARTEND VROEMVROEM-EVENEMENT TUSSEN DE MOOISTE DUINEN DES LANDS, OPGEPIJPT DOOR EEN HUISJESMELKENDE PRINS, HET IS AL BIZAR GENOEG.

OM DAN ÓÓK NOG DWARS DOOR EEN STILTEGEBIED DE RODE LOPER UIT TE ROLLEN OPDAT DE "SUPERSTERREN" NIET EVENTJES IN DE FILE HOEVEN TE STAAN, DAT IS EEN NET IETS TÉ HUFTERIG SCENARIO. 
HET IS HOOGMOED.

Zo... dat valt op hè... al die hoofdletters. Beter had ik het niet kunnen zeggen.
Het gaat over de idioterie van de F1 en over de schandelijke openstelling van het strand voor de F1 karavaan. 
Ik vind het gewoonweg kloterig, groot-geld kloterig!
En samen met nog ik weet niet hoeveel anderen ga ik protest liggen. Op het strand bij Noordwijk.


Het grote geld zal NIET zegevieren.
Inmiddels is de petitie al door meer dan 50.000 mensen getekend.
Stop strandroute via zeehondenrustplaats Noordwijk Zandvoort F 1 en dit zeehondje zal je voor eeuwig dankbaar zijn: