Wat gaat het worden???
Meatless monday!
Dat vind ik toch de leukste term.
Ik probeer om elke maandag een gemakkelijk vegetarisch recept te publiceren, zodat jullie een dagje zonder vlees kunnen!
Denk dus op maandag steeds aan dit lammetje dat jullie zegt: "Dank je wel!"
En dan nu het eerste recept...
(foto komt uit de Allerhande)
Henry en ik hebben het gisteren uitgeprobeerd en we vonden het zeer smakelijk.
Dit heb je nodig:
3 e.l. olijfolie
6 plakjes diepvries bladerdeeg
500 gram spruitjes (gehalveerd)
1 ui (in plakjes snijden)
250 gram kastanjechampignons (in plakjes snijden)
1 tl. gedroogde tijm
1 bakje zuivelspread met bieslook (koop je bij AH)
3 eieren.
Verwarm de over voor op 225 C.
Vet een ovenschaal in met 1 e.l. olijfolie en bekleed deze met het bladerdeeg. Prik het deeg hier en daar met een vork in.
Kook de spruitjes kort (5 min.) in ruim kokend water.
Verhit de rest van de olie in een steelpan en fruit hierin de ui glazig. Voeg de tijm en de champignons toe en roerbak 5 min.
Schep de spruitjes erdoor en breng op smaak met peper en zout.
Schep dit mengsel op het bladerdeeg. Roer de zuivelspread los met de eieren en lepel dit over de vulling.
Bak de taart in het midden van de oven in 30 minuten. Daarna nog 15 minuten op 175 C.
Eet lekker!
Dit heb je nodig:
3 e.l. olijfolie
6 plakjes diepvries bladerdeeg
500 gram spruitjes (gehalveerd)
1 ui (in plakjes snijden)
250 gram kastanjechampignons (in plakjes snijden)
1 tl. gedroogde tijm
1 bakje zuivelspread met bieslook (koop je bij AH)
3 eieren.
Verwarm de over voor op 225 C.
Vet een ovenschaal in met 1 e.l. olijfolie en bekleed deze met het bladerdeeg. Prik het deeg hier en daar met een vork in.
Kook de spruitjes kort (5 min.) in ruim kokend water.
Verhit de rest van de olie in een steelpan en fruit hierin de ui glazig. Voeg de tijm en de champignons toe en roerbak 5 min.
Schep de spruitjes erdoor en breng op smaak met peper en zout.
Schep dit mengsel op het bladerdeeg. Roer de zuivelspread los met de eieren en lepel dit over de vulling.
Bak de taart in het midden van de oven in 30 minuten. Daarna nog 15 minuten op 175 C.
Eet lekker!

