Showing posts with label station Guillemins. Show all posts
Showing posts with label station Guillemins. Show all posts

20/06/2019

Door naar Luik

.
We laten ons dorpje in de buurt van de Moezel achter en vertrekken in oostelijke richting naar de Ardennen en wel... naar Luik!
Luik is een stad waar je eigenlijk altijd langs sjeest op weg naar Frankrijk.
Dat deden wij tenminste altijd en we waren dus nog nooit in de stad zelf geweest.
Maar we wilden heel graag een paar dingen zien en dus... hotelletje geboekt vlak bij het nieuwe station in Luik-Guillemins:




Het is een prachtig futuristisch gebouw geworden. De architect, Santiago Calatrava heeft er een waarlijk paradepaard van gemaakt. Schitterend!
We hebben er dan ook rondgehangen en ontbeten en koffie gedronken en met de roltrappen omhoog... en natuurlijk weer naar beneden. Heel mooi allemaal!

Maar ook wilden we de wijk met de trappen bezoeken. Die wijk heet Montagne de Bueren.
Honderden treden: 374, ongelooflijk! Je zult daar maar postbode zijn...
Het is dus een straat, hé... een straat van trappen...



En naar beneden ga je natuurlijk over de leuning... glijdend! Zoef!


Een hele leuke ervaring.
Als de zon schijnt is Luik sowieso een leuke ervaring. 
Want zo niet... dan is het een grijze en beetje treurige stad. 
Maar we hadden geluk, want na de lunch begon de zon volop te schijnen en hebben we ook nog heerlijk langs de Maas gefietst...