07/11/2014

Een gift voor het milieu

.
In het kader van de Geefmaand November geef ik iets aan de buurt, waar ik woon.
Ik heb van het Frans Hals Museum een hele stapel plastic tassen gekregen, die hoorden bij een expositie van begin vorig jaar. 


Achterkant van de tas:



En nou komt het:
Deze tas ga ik gebruiken om elke vrijdag een opruimronde door de buurt te doen.
Een gift voor het milieu. Maar... niet alleen in november, omdat het Geefmaand November is, maar het hele jaar door. Ik vul de tas, tot die vol is!

En... daarnaast ook nog eens: één stuk plastic per dag!

http://geefmaand.com/

14 comments:

Marjolijn. said...

Dat is mooi twee vliegen in een klap.
De overgebleven tas toch nog goed gebruikt en de rommel er in en opgeruimd.
En als de tas vol is, opgeruimd staat netjes, heerlijk aan het weekend beginnen.
Dat is dan wel verdiend...!!
Fijn weekend Marlou.

Lutje said...

goed bezig :o)
je iniatieven zijn geweldig, en je weet waar je mee bezig bent

gerdaYD said...

Zoals Marjolijn al zei: twee vliegen in één klap. Eigenlijk drie vliegen, want je goede daad telt ook mee!
Wat kan jij toch steeds leuk uit de hoek komen, niet alleen met dat weggeven van jou, maar bij elk log dat je hier neerzet...
Weet je, lieve Marlou, ik kom hier altijd graag voorbij!

Wim said...

Prachtig initiatief! Dat zouden meer buren moeten doen dan wordt het nog gezellig :-)

klaproos said...

Geweldig marlou,
jij bent écht goed bezig, hopelijk steek je anderen ook aan en wordt het weer een stuk schoner.
want oh mijn god wat gooien mensen toch veel weg,
liefst in natuurgebieden,

héél goed bezig..

xxx

Kay ♥ said...

Hoi Marlou, jij vult tassen vol moed en gevoel voor mens en natuur.
Mooi toch ... ot: ik deed nu wel mee ;-)
Hou het clean en warm en tot de volgende ♥

John said...

Mogguh Marlou,.
Kijk eens aan. Zo doen die tassen ook nog eens dienst voor een goed doel.
Dat is een erg mooi gebaar wat je hier mee maakt.
Fijne vrijdag.

די מריו said...

Ik denk dat Frans dat ook wel goed zou vinden als hij nu nog geleefd zou hebben. Geniet van je dag.
Shabbath Shalom

Love As Always
Di mario

christiene said...

Jou brein is altijd aan het werk
je staat voor iedereen klaar
Je bent een mooi mens
Ik wens je een mooi weekend.
Heb het goed!
liefs een groetje Christiene.

Sjoerd said...

Als iedereen dat doet hebben we geen rommel meer...

Jelle Droeviger said...

Ask not what your City can do for you — ask what you can do for your City. ~~~ Vrij naar John F. Kennedy.

Jelle Droeviger.

Mirjam Kakelbont said...

Marlouloutje...je bent goed bezig! Ik vind je zo'n leuk mens <3 Je verloofde kan trots op je zijn. En jullie buurt :-) Wat zul jij elke avond blij naar bed gaan.
Slaap lekker en houd het warm.
Liefs en een knuffel,
Kakelino

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou, daar in Mokum samen met je al even lieve Henry!
Maak er een heerlijk weekend van hé, dat is een weggevertje van moeder natuur voor jullie...

Yvette said...

lekker ding!