17/11/2014

Geefmaand November

.
We gaan de derde week van de Geefmaand in.
Ik zou vandaag wel eens iets geks voor iemand willen doen.
Ja, iets écht geks, bijvoorbeeld: de afwas. Hahaaa.... mal hè!

Maar tegenwoordig heeft bijna iedereen (behalve ikzelf) een afwasmachine.
Dus daar aanbieden om de afwas te doen klopt natuurlijk niet.


Wie van jullie heeft er geen afwasmachine en bij wie mag ik de afwas komen doen?
Ik doe het graag, want bij de afwas krijg ik altijd de mooiste gedachtes. 
Loesje ook, kijk maar:

Nou vind ik dat wat overdreven... tijdens de afwas aan seks te denken. 
Hoewel, waarom niet...?
Maar goed, er spoelt wel heel wat van je af, dat dan weer wel. En als je het samen doet is het nog gezellig ook.
Kijk maar eens naar deze foto van de familie Alberti:


Wat zou Willy daarbij gezongen hebben?  Oh sole mio? Buona notte bambino?
De glimlach van een kind?

Mooi ouderwets keukentje daar. Ik krijg zomaar heimwee naar de keuken van mijn moeder... Wij hadden een afwas-rooster en om de beurt moesten we afwassen. Ik vond het nooit erg. Mijn broertje wel, die kreeg altijd buikpijn. Jaja jongen, ik had je wel door, hoor!


Ik heb nog steeds geen afwasmachine en doe het gewoon en graag met de hand.
Nou vooruit? Bij wie mag ik de afwas doen?
Laat maar weten of ik even die berg bij je weg mag werken... Het is tenslotte November Geefmaand... Roept u maar!


http://geefmaand.com/

15 comments:

Marjolijn. said...

Ik heb ook geen afwasmachine meis, maar die paar bekers en een bordje zijn echt niet de moeite waard.
Nee, je mag dan gerust de afwas gaan doen, bij iemand waar het echt de moeite waard is.

Wel een leuk idee, je kunt vast ergens een flinke afwas vinden.
Mooie dag vandaag.

די מריו said...

Daar krijg je bij mij de kans niet voor. Ik ben altijd aan het afwassen, elk kopje is meteen weg. Bord leeg... dan was ik hem meteen even af.

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

:-)
je mag bij mij alleen de afwas komen doen als ik dan m'n nieuwe recept mag botvieren op jou:-)
eten we eerst samen en daarna samen de afwas:-)

ik vind het een strak plan,
ne eik heb ook geen vaatwasser hier, beetje mediteren onder het vaten is heerlijk:-)

die willy, goh wat zal dat daar geklonken hebben :-)
geweldig,

heb het goed vandaag loutje, wij gaan naar de paardenmarkt en trailen vandaag

xxx

Jelle Droeviger said...

Ja, dat klopt wel aardig, Marlou, die mooie gedachten tijdens het afwassen. ~ En het allerfijnste van een opgeruimd aanrecht is, dat je jezelf een impuls geeft om iets moois van de dag te gaan maken.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Joepie, je hebt er net de dag voor uitgekozen want gisteren is mijn zusje en haar bende komen eten en je kent onderhand mijn Lefla al hé, hier staat een berg afwas, dus je bent meer dan welkom!
Grapje hoor maar evengoed is dit een heel mooi weggevertje, wat ben jij toch een schatje!
En dat je bij het afwassen aan seks denkt ga ik straks in gedachten houden, misschien lukt het mij ook wel *wink, big smile*

John said...

Mogguh Marlou,
Hier een vaatwasser, en veel wordt al afgewassen als ik klaar ben. Net als Mario dat doet.
Maar ik zie dat Dien je gelijk ook wat terug geeft in de vorm van voer :)

Dag

Kay ♥ said...

Ik heb ook geen afwasmachine, dat is het laatste van elektronische wonderen die ik in huis zou halen.
Dus je mag straks na zessen komen, als de pottenslag hier voorbij is en lekker komen helpen in ruil voor koffie en koek;-)
idd die nostalgische keukentjes waar nog met liefde werd gekookt, die doen mij ook wat. Tegenwoordig is alles design, keuken en bord inbegrepen , grtjs ♥

Annet said...

Hahaha, dat was lachen :))))

Hier staat genoeg, elke dag en omdat H. de afwasmachine heeft verkocht mag/moet hij nu elke dag afwassen.

En gedachten aan seks heeft hij er ook al niet bij (ik vroeg het net) maar ja dat weet je nooit bij deze Willem de Zwijger :(

Had je ook een Willem de Hijger?

Dag lieve dame
voor u veel liefs
met name

Annet x X x

Sjoerd said...

Ik heb al meer dan 40 jaar een afwasmachine. Voornamelijk omdat ik er destijds een grote hekel aan had...

rietepietz said...

Nou ik heb gewoon een hartstikke lieve man die meestal de afwas doet.
Niet echt leuk dat afwassen maar toch heb ik géén afwasmachine, gewoon zinloze apparaten! Je zet óf alles er druipend van de zooi in, en dan is dat een heel smerig karweitje,óf je spoelt alles eerst af wat dus dubbel werk is.
Ook bij ons vroeger om beurten de afwas doen maar.... alléén de meisjes, de jongens waren voorbestemd om "man"te worden;-(

Hans Huisman said...

Wat een leuke foto van de familie Alberti! Wat zingen ze daar?

https://www.youtube.com/watch?v=gaQl5VBPQbw

christiene said...

Ha Marlou,een hond die de bordjes afwast dan heb je geen vaatwasser meer nodig.
De foto is gezellig samen de afwas doen
Dat zul je niet veel meer zien
Een leuk afwas blog....
ik draai er mijn hand niet voor om.
Groetjes Christiene.......

Wim said...

Wasdag, alleen op maandag ;-)
De foto van de familia Alberti vind ik de max! :-)

Leidse Glibber said...

Heerlijke blog dit weer. Ik wilde nooit aan een afwasmachine tot we destijds een nieuwe keuken kochten en de buurvrouw zei doe het nu maar anders krijg je spijt. Ik ben haar nog steeds dankbaar :-)

Mirjam Kakelbont said...

Je kan veel beter bij me op de koffie komen, dan kan ik jou eens iets geven! Ik vind het een geweldige uitvinding, de vaatwasser. Mijn vader heet Aad en doet altijd de afwas. Daarom noemt mijn moeder hem de Aadwasser :-)
Liefs en een knuffel