04/11/2014

Soep te geef!

.
Ik ben al helemaal in de stemming voor deze maand: November Geefmaand.
Vandaag heb ik een speciale actie voor een vriendin, die het moeilijk heeft.
Eigenlijk zou je daar geen geefmaand voor nodig moeten hebben, wat dit betreft zou het elke maand geefmaand moeten zijn..

Ik heb in mijn allergrootste pan ontzettend lekkere "Joodse Penicilline" gemaakt. Zo eentje met een hele kip erin en als extraatje ook nog eens gember en foelie en peterseliewortel...
Onwijs lekker en onwijs gezond. En... versterkend!


Maar ja... ik woon alleen en Henry is in Amsterdam, dus die pan is veel te groot!
Weet je wat? Ik ga de soep delen!
Ik breng een heleboel van deze heerlijke, versterkende soep naar mijn vriendin en moet jij eens zien, hoe zij daar van opknapt!

Wil je 'm ook maken? Klik hier voor het recept: Joodse Penicilline . De soep van Zira lijkt het meest op die van mij...
Ik heb trouwens nog over, dus als je zin hebt?!




Heel lekker erin zijn de matzeballen. Die horen er echt in, dus... 
Kijk, als je even tijd hebt naar het filmpje van Nanny, waarin ze die echte heerlijke matzeballen maakt. En hoor meteen het mooie verhaal van haar bijzondere soeppan!





14 comments:

Marjolijn. said...

Helemaal goed meissie...!!
Met zo'n lekker bordje soep zal ze zeker goed opknappen.

Fijne dag vandaag.

Lutje said...

ik twijfel er niet van dat als je zelfs al ziet al opknapt, en als je dit dan nog bij hebt is ze hopelijk genezen...

די מריו said...

Ja ja, dat is lekker.. Doe voor mij maar een portie, het recept heb ik opgeslagen, ik ga hem een keer maken.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Hier doe je mij én mijn oude moeder een plezier mee, Marlou.! ~ Ze had het nog over de Terschellingse variant, een toevoeging van prei. Ze gaat er meteen aan beginnen, dus ik zit goed, de komende dagen.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Ja, de Joodse kippensoep is spreekwoordelijk hé, bedankt om dit recept met ons te delen lieve Marlou, er gaat zoveel troost van uit... En dat zal je lieve vriendin vandaag ook ondervinden!

klaproos said...

klinkt goed loutje, en je weet voor eten ben ik altijd te porren, lijkt me zalig zo'n hartig soepje, ik zou alleen de vermicelli er niet in doen :-) dat lijkt me minder, waarom vertel ik je nog weleens:-)

ik weet zéker dat je vriendin hier van opknapt,
alleen bij het idee al voel je je gelijk een stuk beter toch:-)

heb het fijn samen met henry,
een knuffel aan hem is wel op z'n plaats:-)

xxx
genieten hé,

John said...

Mogguh Marlou,
Ik eet niet zo vaak soep eigenlijk, maar als ik soep eet eet ik kippensoep. Dat is de lekkerste soep die er is en dan nog op zijn Deens klaargemaakt en ik eet mijn buik voor eenmaal rond.

groet

Nietzomaarzooo said...

Heerlijke soep en uitstekend medicijn voor kwakkelziektes.

Krijg direct zin om ook een kippensoepje te maken vandaag.

Kay ♥ said...

Hoi Marlou, de benaming kende ik nog niet, de soep uiteraard wel, al geef ik toe dat het lang geleden is dat ik ze nog maakte. Ik weet vast dat jouw vriendin dit gebaar weet te waarderen.
Mooie geste van jou. En smakelijk als jullie eraan beginnen, grtjs ♥

Petr@ said...

Van deze heerlijke soep zal je vriendin zeker opknappen!
Ik ga hem binnenkort ook eens maken!
Eet smakelijk!

christiene said...

Lief van jou Marlou,zo,n soepje doet zeker goed....
fijn dat je een lieve vriendin bent
zo smaakt het soepje nog eens zo lekker.
Groetjes Christiene...

Leidse Glibber said...

Ik zou bijna in de auto stappen en een bakkie soep komen eten :-)

Yvette said...

ik ben ook heeeeeeeeel ziek en zielig....grapje maar volgende week een kopje cloony?

Mirjam Kakelbont said...

Je lijkt mijn oma wel, Marloulou. Zij gaf ook alles weg. Als ze zes krentenbollen had, wilde ze er negen weggeven. Voor iedereen liep ze te zorgen. Soep koken en weggeven. Boodschappen doen voor zieke buren.
Mensen zoals haar en jou zijn hard nodig in deze wereld. Ik ben blij dat ik je gevonden heb, je bent een verrijking voor mijn leven :-)
Liefs en een knuffel