14/03/2016

Downton Abbey

.
Sinds kort heb ik een abonnement op Netflix. Op verzoek allerlei series en films zien...
Eerst nog even een maand gratis en daarna mag ik betalen.
Hoe lang ik abonnee blijf weet ik nog niet...



Ik heb namelijk het Britse kostuumdrama "Downton Abbey" ontdekt.
Daar had ik nog helemaal niets van gezien op tv, wat ik niet snap, want het schijnt, dat miljoenen mensen naar deze serie gekeken hebben. 
En ik ben nu pas bij de eerste aflevering van het eerste seizoen gaan kijken... 
Verslavend om het hele verhaal van de familie Crawley die in Downton Abbey woont te kunnen volgen. Zes seizoenen!
Een grote familie, met 26 mensen personeel...

Fantastisch!
De aankleding, het acteren, het gebouw, de decors: alles klopt...
Nou ja... bijna alles:



Een schitterende op het lijf geschreven rol van Maggie Smith als grootmoeder van de familie. Streng, bits en behoorlijk "adelijk":


Later schijnt Shirley MacLaine een rol te hebben, als de moeder van de Lady of the house. Daar verheug ik me nu al op.
Ik hoop, dat ze een goeie bitch speelt!


Als ik de zes seizoenen lang lekker meegeleefd heb met de personages (een paar maanden?) dan ga ik kijken of het verdere aanbod van Netflix naar mijn smaak is...
Maar, voorlopig ben ik even onder de pannen. Met een niet hippe, moderne of snelle serie die zich 100 jaar geleden afspeelt!



12 comments:

Lutje said...

dit is al een oudere reeks waar ik zelfs al afleveringen van gezien heb, ze zijn goed

Marjolijn. said...

Netflix heb ik niet, deze serie heb ik ook niet gekeken op NPO.
Het trekt me niet, ik kijk liever een goede crimi.
Mooie dag vandaag en vergeet niet van het zonnetje te genieten... :-)

John said...

Ha Marlou,

Heel veel mensen schijnen netflix te hebbem maar zelf doe ik er niet aan mee. Ik kijk te weinig tv om het rendabel te maken.
Misschien als ik ouder ben :)

doeg

Petr@ said...

Dat is een hele mooie serie Marlou! Voorlopig ben je zoet haha.
Wij liften mee op het netflixabonnement van onze zoon, maar hebben nog niet veel bekeken eigenlijk.

די מריו said...

We hebben hier netflix gehad. Maar we doen er te weinig mee. En ik denk.. als dat in de winterperiode al zo is, dan zou dat vast zou zijn als het weer warmer wordt.. dan zijn ze helemaal vaak buiten.

Love As always
Di Mario

Sjoerd said...

We hebben ook netflix, waarvan meestal mijn vrouw en zoon gebruik van maken. Als je er de tijd voor kan vrijmaken een prima investering.

Jeanne said...

Wat een heerlijk vooruitzicht. Ik heb genoten van de hele serie. Over een tijdje ga ik hem nog wel eens terugzien, zo goed vond ik het en zooooooo Engels. Veel plezier!

Jelle Droeviger said...

Lijkt me prachtig, Marlou.
Misschien een mooie serie voor mijn oude moeder, die binnenkort alweer 104 gaat worden...
Zoals die Engelsen het verleden geloofwaardig kunnen vast leggen, adembenemend.
Ja, die plastic fles, daar zal wel iemand een uitbrander voor hebben gekregen.

Jelle Droeviger.

Mirjam Kakelbont said...

Haha, die foto met de lege fles op de achtergrond. Geniaal (-:
Ik schaam me om het te zeggen maar ik heb nog nooit een aflevering van DTA gezien. Mijn dochter wel, die vond het hilarisch. Ik krijg steeds meer het idee dat ik wat gemist heb. Nu schijnen wij Netflix te hebben dus een kleine moeite om een aflevering op te zoeken. Weet je wat? Deze week ga ik er nog eentje bekijken!
Liefs en een knuffel

christiene said...

Ha Marlou,
oude tijden gaan herleven,wens je veel kijk plezier!
zelf heb ik het nooit gezien.
groetjes Christiene

Sylvermeer said...

Hoi buuf
Hele fijne serrie! Veel drama natuurlijk!
Mooi gemaakt! Met veel plezier naar gekeken!
Vele uren ontspanning gewenst!
Groetjes syl.

gerdaYD said...

Schande, ik ken die serie niet maar door jouw lovende woorden en schitterend log ga ik er toch eens kijken als het op een andere zender komt, voorlopig zit een abonnement op netflix er jammer genoeg niet in...
Leuk weekend gehad lieve Marlou? Ik hoop het!