15/03/2016

Meneer Aap en de krant...

.
Sinds een jaar heeft Meneer Aap een abonnement op de krant.
Eén of andere aanbieding van het krantenbedrijf: elke dag de krant en als kadootje een hele serie biografieën erbij: een boek over Einstein, over Mandela en ook over zijn favoriet: Lennon...

Hij vindt het geweldig, dat de krant elke ochtend zo rond een uur of 5 op de mat bij de voordeur ligt!
Iemand staat er nogal vroeg voor op en dat vindt Meneer Aap wel heel bijzonder.
Hij staat echt nergens vroeg voor op! Hij blijft liever een tijdje in z'n warme bed liggen.

Maar ja...
Die krant dus... 
En elke dag weer!


Hij gaat er wel iedere dag voor zitten, maar echt blij is hij niet met wat er in staat.
Er worden veel mensen doodgemaakt. Dat snapt hij niet. Hij kan er met zijn hoofd niet bij.
En er moeten veel mensen vluchten uit hun onveilige land. Dat snapt-ie ook niet.
En wat-ie helemaaaal niet snapt is het woord "crisis". Het wordt overal aan vast geplakt: vluchtelingencrisis, beleggingscrisis, geldcrisis. 
Bah! Hij wordt er naar van. Het woord alleen al...
Helemaal nooit eens blij nieuws, alleen maar narigheid... Kommer en kwel.

Als ik baas van de krant zou zijn, denkt hij, dan zou ik zorgen voor elke dag méér blij nieuws dan al dat akelige gesodemieter! 
Over iemands eerste kus, of over een lego-kasteel.
Over een kind dat de blues op de piano speelt.
Over dat het zo goed gaat met de zilverreiger.
Over een rozenstruik, die eind december 9 prachtige rozen geeft!

Van die dingen, denkt meneer Aap, van die dingen ja!

Op Facebook wordt hij meteen vriend van Blij Nieuws
En de volgende dag zegt hij de krant op... 
Dag slecht nieuws... ik schenk je geen aandacht meer.

Het enige wat hij gaat missen, dat weet-ie nu al, is de column van Aaf Brandt Corstius. Maar daarvoor gaat hij voortaan naar de bieb!










12 comments:

Lutje said...

mijnheer aap, mijn absolute favoriet op je vlog,
je schreef in de week nog bij mij dat het tijd werd, en hup hier is ie dan met blij nieuws :o)

Lutje said...

vlog=blog

Marjolijn. said...

Leuk dat meneer aap er ook weer eens is.
En hij heeft ook nog eens gelijk, veel goeds staat er niet meer in de kranten.
Genoeg andere manieren om op de hoogte te blijven van het nieuws.
Daar hoeft niet altijd de krant voor op de mat te vallen.

Fijne dag vandaag meis.

די מריו said...

een soort krantencrisis dus. Mensen willen graag horen hoe slecht het bij een ander gaat zodat ze hun eigen verdriet een plaatsje kunnen geven.

Love as Always
di Mario

Sylvermeer said...

Meneer Aap heeft helemaal gelijk alle ellende van de wereld in je opnemen is echt teveel!
Het is te erg! De mensheid maakt er een puinhoop van!
En het stopt volgens mij nooit!

John said...

Hier duwt de buurvrouw elke dag de krant door de bus. JA, er staat veel slecht nieuws in, maar ook veel regio nieuws wat vaak de moeite is.
Ik hoef er niet voor te betalen dus ik mopper niet :)
doeg

Jelle Droeviger said...

Gaaf stuk, Marlou!
Kan zó in de krant!
Een kind dat de blues speelt op de piano.
Negen bloeiende rozen in december.
Je hebt gelijk: wég met slecht nieuws!
De gewone kleine dingen van lachen, liefde, aandacht en mededogen,
die zijn écht belangrijk.

Jelle Droeviger.

Petr@ said...

Ja je wordt ook wel heel verdrietig als je de krant leest, al die ellende elke dag weer.
Ik denk dat ik een abonnement op de Donald Duck neem haha.

Groetjes Petr@

gerdaYD said...

Joepie, daar is meneer Aap weer! Lang geleden hé maar onze lieve Marlou is hem dus nog altijd niet vergeten!
Fijne nieuwe week meid...

Sjoerd said...

Ik mag meneer aap wel, alleen nog maar positief nieuws zou de wereld een stuk beter maken.

Mirjam Kakelbont said...

Wij hebben alleen een weekendkrant. De bijlagen spel ik altijd (-: Ik kan het woord vluchtelingencrisis niet meer horen! Hoe vaker je het woord hoort, hoe minder het lijkt te betekenen, wat natuurlijk erg is, want je zal zelf met je kleine kindertjes maar een veilig heenkomen naar een ander land willen zoeken en je wordt nergens toegelaten...
Mijn complimenten aan meneer Aap. Goed nieuws houd je véél langer vol!
Dikke knuffel

christiene said...

Ha Marlou,
weer een leuk verhaaltje van meneer aap
Nieuws met een knipoog daar hou ik ook van.
Aaf Brandt Corstius, was dat je buurman
die ook wel eens op tv komt?
dag dag heb het goed!
groetjes Christiene