22/03/2016

Gluren bij de buren

.
Ook dit jaar in mijn stad Haarlem het woonkamerfestival, dat heet: "Gluren bij de buren".
92 huiskamers in alle wijken van de stad open voor theater, zang, verhalenvertellers en wat niet al...
We hebben een route gepland langs drie huiskamers...


Vooral het optreden van Chris Verlaan maakt indruk.
Een jongeman (31 jaar), die zichzelf Nerd noemt en dus ook goeie Nerd-kleding heeft aangetrokken...
Hij treedt op in de huiskamer van zijn vader in de Teylershofjestraat.
Een volgepakte woonkamer: er moeten mensen staan of op de grond  zitten.


Ik heb er van genoten. Wat een droge heerlijke humor...
"Nerd zijn is magnifiek!" 

Hij zingt leuk en begeleidt zichzelf op de gitaar, maar ook op een Oud (spreek uit: oet)
Van zijn facebookpagina (ben meteen bevriend met hem geworden) heb ik deze foto's geplukt:




Het lied Weltschmerz en Het Stoere Mannenlied... maken meteen dat ik heerlijk moet lachen...
Echt geweldig. Volgend jaar weer, Chris!

(Gluren bij de buren van vorig jaar: klik)

7 comments:

די מריו said...

Hier is dat niet zo in de buurt.. dat is best wel jammer als ik zo mag bekijken. Ik zie Dinnetje al meedoen.

Love As Always
Di Mario

Lutje said...

dat is natuurlijk fijn,
zoiets verwacht je niet,
en dan valt het zo goed mee,
dat zijn de leukste dingen om te doen

John said...

Ha Marlou,
Ja, dat is een erg leuk initiatief. Maar, ik vroeg me af wat nu precies nerd kleding is :P
Verder lijkt het me leuk als ze dit in de buurt ook eens zouden doen.
Doeg

Mirjam Kakelbont said...

Wat een hartverwarmende actie! Het zou mooi zijn als muziek mensen kon "aansteken" om een beter wereld te maken met elkaar. En of je dan Nerd heet of Henk of Achmed doet er dan niet toe...
Dikke kus!

Ineke Vogel said...

Ha Marlou,

Allereerst eens dank voor je bezoekjes aan mijn weblog.

Maar wat een leuk initiatief die huiskamerbezoekjes!

En wat de plaatsing daarvoor betreft: wat een prachtig kunstwerk!
Dat zou ik graag aan de muur willen hebben. ;-)
Fantastisch wanneer je zoiets moois kunt maken.

Dag Marlou, fijne verdere week gewenst,
groetjes Ineke


Petr@ said...

Wat een leuk idee dat gluren bij de buren.
Volgens mij is Nerd gewoon een slimme jongen ;-)

gerdaYD said...

Een leuk idee is dit, gluren bij de buren! En kijk eens, jij hebt er precies van genoten...
Met jou, zo te zien, nog een heleboel andere mensen in de volgepakte voorkamer.