29/03/2016

Knabbelen aan je voeten

.
Een vriendin raadde mij de nieuwsbrief van Social Deal aan.
Een nieuwsbrief waar dagelijks allerlei dingen voor een prikkie aangeboden worden.
Meestal klik ik het allemaal weg, want ik hoef niet meer zo nodig uit eten met een drie-gangen-menu of m'n nagels laten lakken of weet ik wat...
Maar één ding trok me wel: een aanbieding van een "Fish-Spa".
Hier op de Gedempte Oude Gracht is een hele chique kapperszaak, die achter in een "Fish-spa" heeft...
Een enorme bak met lauw-warm water, waar visjes (Garra Rufa) in zwemmen, die je een soort van pedicurebehandeling geven: ze knabbelen aan je voeten...
Ik denk... daar moet ik naar toe, dus ik heb die aanbieding gekocht, een voucher gekregen en een afspraak gemaakt...


Eerst wordt gekeken of er geen wondjes of andere ongerechtigheden aan je voeten zitten, waarna ze grondig gewassen worden.
Dan ga je op de bank zitten en laat je je voeten in de bak bungelen...
De visjes komen er niet meteen op af, ze zijn een beetje verlegen, maar dan...
knibbel knabbel knuisje, wie zit er aan m'n...
Ik moet er een beetje van giechelen, zo'n grappig gevoel...


Mijn voeten zijn na dat geknabbel buitengewoon zacht geworden.
Maar of ik het nóg een keer zal doen?
Ik denk het niet, want ik vind het toch een raar idee, dat er visjes zijn, die dode huidcellen eten... Getverdemme eigenlijk...
Maar ja... ik wil wel alles een keertje meemaken...



9 comments:

Marjolijn. said...

Een leuke ervaring.
Hopelijk hou je heel lang die zachte voeten.

Goede start van de nieuwe week meis.

די מריו said...

Voordat je het ooit nog een keer gaat doen zou ik http://www.health.belgium.be/internet2Prd/groups/public/@public/@shc/documents/ie2divers/19086137.pdf eerst maar lezen. Misschien doe je het erna nooit meer.

Love As Always
Di Mario

Lutje said...

ik zag dat ook ooit, maar ik zie me dat niet doen, want eigenlijk vindt ik dat maar vies, iedereen steekt zijn voeten in dat water en wie weet wat die visjes allemaal al gegeten hebben, brrrrrr

John said...

HA Marlou,
Een dagelijkse nieuwsbrief vind ik van de zotte. Ik zou er gek van worden.
Aan mijn voeten geen visjes. Vissen horen in de pan :P
dag

Jelle Droeviger said...

Verlegen visjes...!

Het is een leuk idee, en dan ook nog lekker zachte voetjes krijgen. Heel aantrekkelijk.
En in elk geval veiliger dan voor de Australische kust je voeten over de rand van een luchtbed laten bungelen...

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Het schijnt toch niet zo goed te zijn als beweerd wordt (http://www.hln.be/hln/nl/14/Nina/article/detail/1335479/2011/10/18/Voetbehandeling-met-visjes-kan-HIV-en-hepatitis-C-verspreiden.dhtml). Misschien kan je dat toch beter niet herhalen en het werk aan je voeten door een menselijke pedicure laten doen...

klaproos said...

oh jeetje Marlou, wat lee sik hier toch allemaal :-)

voor jou is het superleuk dat je het eens meegemaakt hebt toch :-)

gekriebel aan je voeten brrrrrrrr,
niks voor mij :-)

dikke knuffel kan ik je wel geven :-)

xxx

Sjoerd said...

Het lijkt mij ook een vreemd idee en mijn voeten zijn ook kietelig... Lijkt me wel leuk.

Petr@ said...

Ik heb het wel eens op Schiphol gezien, daar kun je ook lekker aan je voetjes laten knabbelen.
Het lijkt me maar kriebelen ;-)