18/03/2016

Over vergeetachtigheid...

.
Ik zal het maar eerlijk zeggen: ik ben nogal vergeetachtig.
Ik kan zelfs iets wat een minuut geleden gezegd is meteen vergeten zijn.
Maar gelukkig niet altijd.

Ik weet dat ik er een logje over wilde schrijven.
En dat komt, omdat ik er een briefje over vond.
Ik heb een bloknootje in m'n tas voor als me iets te binnen schiet, wat leuk is om er over te schrijven...


Ik was echter vergeten dat ik dat briefje geschreven had...
Moet niet veel gekker worden: dat je dus over vergeetachtigheid wilt schrijven en dat je dat niet eens meer weet...
Ik denk wel eens: blij dat m'n hoofd vast aan m'n schouders zit, anders zou ik het gewoon ergens vergeten...
Ik ben heel blij met mijn agenda en met van die gele plakbriefjes... 



Toch vind ik het gek, dat ik sommige dingen tot het einde der dagen zal blijven onthouden.
Mijn geheugen is erg selektief!

Vraag: ben jij vergeetachtig?



13 comments:

Marjolijn. said...

Nee, eigenlijk niet, ook al zijn er wel dingen die ik graag wil vergeten.
En soms gebeurt dat ook wel.
Ik vind het eigenlijk ook wel fijn om niet alles te onthouden, het ligt er wel aan wat het is.

Niet vergeten meis, dat je vandaag weer het weekend in mag stappen, met hopelijk mooi weer...!
Fijn weekend.

די מריו said...

Ik ben niet vergeetachtig, maar heb wel een heel selectief geheugen. Voornamelijk als ik werkjes moet doen.

Love As Always
Di Mario

Lutje said...

jaja, ik ben ook vergeetachtig, ik sta soms aan mijn briefje en ben vergeten wat ik op wilde schrijven, daarna valt het me wel in, en soms vergeet ik het briefje ook mee te nemen naar de winkel, hahaha, maar bij mij ligt het ook veel aan, aan te snel willen zijn

John said...

Ha Marlou,

Tja, het kan gebeuren. Ik ben ook vergeetachtig wat sommige dingen betreft, maar sommige zaken onthoud ik erg goed.

Doeg

Mirjam Kakelbont said...

Ik heb een gemakkelijk geheugen en de vacht van een zeehond: veel glijdt langs me heen. Laten we het maar een selectief geheugen noemen (-: Daarentegen herinner ik me songteksten van liedjes die ik sedert 20 jaar niet meer gehoord heb. En als ik een titel van een boek hoor, weet ik meteen wie het geschreven heeft. Maar je briefjes herken ik wel. Ik schrijf werkelijk op alles tekstjes. Zelfs in mijn sudoku puzzelboekje. Het moet niet gekker worden...
Weet je wat een interessant boek is om te lezen? "Waarom de tijd sneller gaat als we ouder worden" van Douwe Draaisma. Een aanrader!
Dikke pakkerd ♥

Sjoerd said...

Ik denk dat we daar allemaal aan moeten geloven bij het ouder worden. Ik begin ook al met dingen op te schrijven...

Terrebel said...

Ook ik had en heb vaak last van mijn geheugen. Ooit ging ik naar de bibliotheek voor een boek over geheugentraining. 's Avonds belde een buurvrouw aan de deur. Met het boek in haar handen. 'Je vertelde mij dat je naar de bibliotheek ging voor een boek over geheugentraining en ik vermoedde dat je het zou vergeten.' Ik had het inderdaad in de bibliotheek laten liggen en was het vervolgens vergeten...Waar gebeurd!

gerdaYD said...

Goh lieve Marlou, wat je hier boven schrijft is heel herkenbaar voor mij en waarschijnlijk voor heel veel volgers van jou. Wat wil je, in de tegenwoordige maatschappij komt zo veel op je af, je kan het niet allemaal verwerken hé, dus zo nu en dan valt er al iets tussen de plooien van je geheugen...
Maak daar geen punt van, maak er wel een schitterend weekend van!

Lutje said...

ik wens je een heel prettig weekend

Petr@ said...

O ja heel herkenbaar hoor!
Soms loop ik naar boven en dan weet ikniet meer wat ik ging doen haha.
Ik denk dat iedereen dat wel heeft.
Fijn weekend!

gerdaYD said...

(...)
http://www.allthelyrics.com/lyrics/herman_finkers/hoe_heet_dat_liedje_ook_alweer_een_slecht_geheugen-lyrics-772215.html#ixzz43LCyrFSl

Ik heb een slecht geheugen
En ik heb al een slecht geheugen zolang ik me kan herinneren
Ik heb wel geprobeerd hoor, om door middel van geheugensteuntjes
Mijn geheugen te trainen, maar dat valt nog niet mee
Mijn voorletters bijvoorbeeld zijn E.B.
Nou probeer daar maar eens een ezelsbruggetje voor te vinden

Of laatst nog: ik stond laatst in de keuken
Ik schonk mezelf een borrel in, wat hoorde ik: telefoon
Dus ik liep naar de kamer, ik babbelde wat over die telefoon...
Ik liep terug naar de keuken en nu wist ik toch zeker dat ik die borrel op het aanrecht had gezet
Maar waar ik ook keek: geen aanrecht (...)
© Herman Finkers
*wink, big smile*

Fijn weekend lieve Marlou!

Jelle Droeviger said...

Ja, we worden ouder, Marlou...

Ik ben, alweer een hele tijd geleden geloof ik, eens vergeten dat ik iets vergat te vergeten, en dus ineens weer wist dat ik iets zou gaan doen wat me niet meer te binnen wilde schieten...

Jelle Droeviger.

Yvette said...

helaas heel erg Marlou.
maar jou vergeet ik nooit
behalve of ik gereageerd hebt op je mooie blogjes of niet...

liefs