10/05/2019

12 mei 1946...

.
Het is 12 mei 1946... 
De zon schijnt, want het is Moederdag en dan moet de zon schijnen. 
Dat is een afspraak van de natuur: op Moederdag schijnt altijd de zon!
Die middag om 4 uur word ik geboren. Ik weet er natuurlijk niks van.
Het gebeurt gewoon en ik adem en daarna schreeuw ik het waarschijnlijk uit, ook dat moet, anders is er iets niet goed.

Het is 12 mei 1946...
De zon schijnt en de kikkertjes in de Waver zijn volop aan het kwaken.
De weilanden zijn vol met pinksterbloemen.
En aan de oevers van het watertje groeien gele dotters.
En dat allemaal op die ene dag in mei.


Een zondagskind! Toen al...


17 comments:

Sjoerd said...

Een zondagskind... Proficiat en nog heel veel fijne jaren.

די מריו said...

En nu weer op een zondag jarig. bijzonder. Je bent er bij met je geboorte, maar je weet er niets van, dat is toch ook raar. ;-) Nog leuke dingen in het verschiet voor zondag?

Love As always
Di Mario

Lutje said...

ik heb morgen een feestje, dan is mijn vriend jarig
dit weekend gaat er overal goed gefeest worden
ik wens je nu al proficiat met je verjaardag en met je moederdag
.Een @->- voor jou.

klaproos said...

oh wat een heerlijk lachebekkie, en nog steeds zo gebleven,
ja loulou, dat is wel bijzonder om dan zelf ook jarig te zijn hé.

ik hoop dat het mooi weertje mag wezen voor alle mama's en jarige moeders :-)

dikke kus
xxx

Jelle Droeviger said...

Wat een schatje.!
En zo eigenwijs.
Die ging het vér schoppen, dat zie je zó...
De zon, de Waver, weilanden, pinksterbloemen, gele dotters, kikkertjes.
Goeie voedingsbodem...

Jelle Droeviger.

nicole orriens said...

Wat een schatje ben je op die foto. Je ziet er vergenoegd uit : )

Edward McDunn said...

Alvast gefeliciteerd hoor, dat was voor jou Moeder een hele speciale Moederdag.

Jan K. alias Afanja said...

!2 mei, zei je toch ...?
Hmmmm, dan ben je twee dagen te vroeg. Wordt 't een driedaags feestje?
Hoe dan ook, alvast van harte gefeliciteerd!

christiene said...

Marlou gefeliciteerd,
een zondagskind dat was toen al te zien
ik wens je een mooie zonnige dag
moederdag en jarig zijn
hoe mooi kan het zijn dat worden dubbele bloemetjes.

groetjes xxx
Christiene

Marjolijn. said...

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een leuke Moederdag Marlou.
Maak er maar een mooi feestje van...!
Fijn weekend.

Hans said...

Nog twee dagen en dan mag je je geboortedag vieren en dat in mei als alles begint te leven.
Volgende week een verrassing in de Bankshow :) Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Rebbeltje ★ said...

Dan wens ik je morgen in ieder geval zonneschijn en van Harte Gefeliciteerd.
Dubbel feest ?
Ja ken je nog maar pas dus weet niet of je kinderen hebt...
Fijne dag morgen

Terrebel said...

Hele fijne dag toegewenst voor morgen, Marlou!

Bertiebo said...

Van harte, Marlou. En ga zo door!

Hans said...

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maar er een feestje van.
Een fijne zondag gewenst. Hans

mirjam kakelbont said...

Lieve, lieve Lou-Lou,
Ontzettend hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag. Jij een zondagskind? Altijd al geweten! Een fijne verjaardag én moederkensdag. Geniet ervan; het is je zo gegund!
Dikke liefs ♥

די מריו said...

Yom huledet mazaltov.

Ik hoop dat je een superdag hebt gehad.

Love As Always
Di Mario