17/05/2019

De Houtvaart en het uitzicht

.
Iemand vroeg of ik ver moest fietsen voor mijn fijne zwembad.
Nee! Helemaal niet... het is hier om de hoek. Ik zou er zo naar toe kunnen rollen...
Toen ik van de week 's morgens tijdens het "vriendenuurtje" mijn baantjes aan het trekken was zag ik de kathedraal vanaf het water en dacht meteen:
"Vanmiddag kom ik hier even terug om een foto te maken."

Dus... voilá:


Dit is dus míjn zwembad! Mijn heerlijke zalige Houtvaart.
En 's middags was het water 22,1!
De kathedraal aan de Leidsevaart is heel goed te zien.
Die strak-wapperende vlaggen zijn er speciaal om aandacht te vragen voor:

Klim naar het Licht.


Maar daar ga ik het een andere keer over hebben, dus... vooruit, nog wat foto 's van mijn zwembad en het bewijs van de temperatuur!...






18 comments:

Lutje said...

gaan zwemmen, wat is dat lang geleden voor me (buiten vakantie)
Als je een zwembad in de buurt hebt , dat doet natuurlijk veel
Een @->- voor jou.

די מריו said...

Je bedoelt natuurlijk dat het water -22.1 is. Je kunt zeggen wat je wil.. Het is nog steeds onder de 25 graden watertemperatuur, ik ga er niet in. Dit overleef ik nooit. Ik ben wel benieuwd naar je klimtocht naar het licht.

Love As always
Di Mario

Marjolijn. said...

Geniet maar volop van dat !
Op naar een mooi weekend.

Jelle Droeviger said...

Ja, een pracht buiten-bad is De Houtvaart. Mooi dat het bad jaren geleden door bewoners van Haarlem is gered van de sloop.
Ik las op de website, in een mooi verhaal, dat Tarzan, Johnny Weissmuller, die daar in 1928 nog heeft getraind voor de Olympische Spelen, later nog eens terug is gekeerd in het bad, en daar met een nederlandse familie kennis maakte.
Spannend.!

klaproos said...

prachtige buurt woon je loutje, en 22 graden hallo...
je ligt heerlijk warm omgeven hé :-)

jij weet van het leven een feestje te maken, en dat doe je super, het werkt aanstekelijk :-)

heb het weer goed vandaag hé sunshaain :-)

xxx

nicole orriens said...

Wat een mooi zwembad zeg! Leuk om het te zien, en wat heerlijk dat het zo dichtbij is. Dat werkt drempelverlagend om te gaan stel ik me zo voor.

Bertiebo said...

22graden is eigenlijk best goed. Dat had ik niet verwacht. Ik heb mn winterjas nog aan

Edward McDunn said...

Geweldig zo'n fijn zwembad naast de deur hoor!

Petr@ said...

Best nog fris hoor Marlou 22 graden, ik vind je erg dapper!
Onze jongste heeft ook een leuk uitzicht over de daken van de stad, net een plaatje van Anton Pieck!

Jan K. alias Afanja said...

Ik heb het niet zo op zwembaden, ik zwem liever in de vrije natuur. Maar ik kijk wel alvast met veel plezier uit naar je klim naar het licht en vervolgens naar het uitzicht.
Maak er een mooi weekend van, Marlou!

Rebbeltje ★ said...

Zwemmen doe ik alleen op vakantie...
Jullie een weekendje Drente
Veel plezier en fijn weekend

Ferrara said...

Marlou, die kathedraal is zo prachtig. Ik was er met OMD. Klim naar het licht is vast een geweldig evenement.
In Alkmaar hadden we vorig zomer Klim naar de hemel, was ook zeer succesvol. Dezelfde projectman werkt in Haarlem mee. Ik schreef een blog https://ferrara-victoriene.blogspot.com/search?q=klim+naar+de+hemel.
Veel plezier in je weekendje weg.

Sjoerd said...

Een mooi zwembad, dat moeten ze in ere houden.

Tine de Jong said...

Wij moeten wel wat verder voor het zwembad. Maar dat geeft niet. Mijn man brengt mij altijd als ik wil gaan zwemmen. Maar kan nog niet helaas. Ik wens je hierbij ook gezellige dagen in Drenthe en bedankt voor je reacties op mijn blogwoorden. Van mij dus ook dag-dag en veel plezier vanaf hier vanuit de Alblasserwaard. Groetjes Tine

Hans said...

Wel prettig dat het zwembad zo dichtbij is, een mooi zwembad.
Heb de website van Kathedrale Basiliek Sint Bavo bezocht, maar nog niet over het licht gelezen.
Dus ik laat me door je verrassen.
Is dat soms de buiten temperatuur? Hans

@ wat leuk om je persoonlijke herinnering van Thérèse Steinmetz te delen, maakt het bijzonder.

Hans said...

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Karel said...

ha die Marlou
dat ziet er mooi uit, zullen velen met jouw plezier van hebben
en de temperatuur valt mij wel mee
fijn weekend groet

mirjam kakelbont said...

Dat is een flink bad, lieve LouLou. Je zou zeggen een wedstrijdbad. Daar is het plezierig baantjes trekken. En dan trekt de kathedraal óók nog je aandacht. Heel sportief van je om te zwemmen: goed voor je conditie en het houdt je jong. Haha, alsof jij dat laatste nodig hebt. Jij bent mijn Pippi (-: (-:
Dikke liefs ♥