06/05/2019

Hup! Eruit... luiaard!

.
Vorige week was het zulk rottig, somber weer, dat ik op de bank bleef hangen en bijna depressief werd.
Bah!
Ik werd er helemaal boos van.

"Hup! Er uit!!" zei ik tegen mezelf. Luie sodemieter!
Dus ik heb m'n wandelschoenen aangetrokken, mijn stokken gepakt en gewoon, de deur uit naar rechts en lopen maar.
Al bij de hoek voelde ik me een stuk beter.
Dat komt omdat ik aan de rand van de stad woon, maar ook omdat ik mezelf een schop onder m'n kont heb gegeven.


Binnen 5 minuten lopen ben ik bij dit mooie pad langs het water van de Brouwersvaart en loop ik naar Overveen. Als ik dat doe en meteen in Overveen weer terugkeer, dan is dat een half uurtje.
Kwartiertje heen- kwartiertje terug.

Maar eenmaal in Overveen was ik nog niet tevreden en liep ik door over de Elswoutlaan: een mooie laan met mooi licht. En een oud boerderijtje, waar heerlijke verse eitjes worden verkocht.


Dan doorlopen langs het landgoed van Elswout, langs het "verboden te vissen" bord, dat een paar weken geleden opgeknapt is. 
(je kon het oude bord niet meer lezen)


Mijn humeur werd er steeds beterder op. Ik voelde me de koning te rijk.
En lopen met de stokken bevalt mij prima.
Ik loop dan niet zo te slenteren en te slieren.


Langs de heerlijk geurende meidoorn. Daar word je toch zo licht en vrolijk van!
Een uurtje later was ik weer thuis.
En ik voelde me zo lekker... echt een aanrader: Hup! Eruit... luiaard!

21 comments:

Lutje said...

ja, dat heb je goed beschreven, eruit en naar buiten de natuur in
al ga ik liever fietsen dan wandelen ;-)
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

en terecht... gisteren zijn we ook nog een stuk wezen wandelen. Naar het strand..tentje in, muziekje luisteren met een kopje koffie. Het was geweldig.

Love As always
Di Mario

Bertiebo said...

Ha, da's een goeie. Ik lig nog in bed as we speak, maar je inspireert me: Hup! Eruit... luiaard!

Bertiebo said...

Gelukt!

miekequilt said...

Allemaal bekend gebied voor mij, waar je liep. Ik ben wat luier dan jij, maar hup, ik ga er ook uit.
Fijne dag nog!!

Jelle Droeviger said...

De pa a a den op
De la a a nen in
Vooruit met frisse pas
enzovoort...

We leerden dat liedje vroeger al op school.
Het wérkt.!
Er op uÍt.!
Frisse lucht en beweging.
Mogelijk brengen die wandelstokken je vanzelf dichter bij de natuur.

John said...

Elswout lijkt een beetje op Ellewout, vandaar die mooie omgeving. Depressief worden is niet goed. Daarom ga ik ook gewoon lopen als het slecht weer is. Liever nat dan wolken in mijn hoofd.

klaproos said...

heerlijk hé loutje lekker naar buiten, dr woud, doet het goed al zijn het paden en lanen:-)

ik weet gelukkig niet wat vervelen is, als je 2 schattige harigen hebt, is dat nooit aan de orde :-)

dikke lebber van de jarige, heerlijk tochtje met leuke foto's,
blij blij blij

xxx

guusje said...

Ik woonde vroeger nog dichterbij, bij het koeienpaadje. Ken je vast wel. O wat mis ik het. Heimwee naar Haarlem! Maar laatst een fantastische fietsexcursie gedaan door de Kennemerduinen in het kader van Jac. P. Thijsse.

Karel said...

mogge Marlou
Overveen ken ik van wandelingen , het is er een prachtige omgeving
en zo dicht bij je , dat die schop onder je kont eigenlijk niet nodig zou moeten zijn :)
maar ik heb eigenlijk geen recht van spreken hihi woon op een 100 M van de hei en was er ook al een tijdje niet , komt goed :)

ik ben een half jaar geleden via een mohs operatie van een stukje huidkanker verlost en heeft een plastisch chirurg het netjes dicht gemaakt , en die wil vandaag ff controleren , nou dat mag ie hoor
en nee ik ben niet jarig in die zin dat ik een andere leeftijd heb hihi
maar ik zeg altijd dat ik zodra ik wakker wordt jarig ben , alle dagen van het jaar , na in 2007 kantje boord te hebben gelegen :)
ik zal zo die kant op
geniet de dag
lieve groet , Karel

Tine de Jong said...

Mooie wandeling en even eruit schept ook nieuwe energie. Moet die stokken ook maar eens aan gaan schaffen want ik hoor er veel goeds van. Wellicht loop ik dan ook wat beter. Mooi blog en foto's. Ik wens je fijne nieuwe week.

sjannesblog.com said...

Herkenbaar, wat een voldoening geeft het dan! Mooie wandeling ook!

Ferrara said...

Heerlijk dat luchtje van de meidoorn.

Karel said...

ha die Marlou
zal een blogje maken , met een uitleg hihi
want je was beslist niet de enige :)
en alweer aan de wandel geweest
mijn huidje is bekeken van kruin tot teen , en goed gekeurd
fijne middag groet , Karel

christiene said...

Lieve Marlou,je brengt jou wandeling zo mooi met tekst en beeld
vroeger heb ik ook veel gewandeld,samen met mijn hond
de wandelschoenen zijn allang versleten
na deze boodschap denk ik toch aan nieuwe
en weer in beweging wel zonder hond.
lieve groet
Christiene.

Jan K. alias Afanja said...

Haha, ik herken dat wel. Soms moet je jezelf eens even in het nekvel pakken en mee naar buiten trekken. Een beetje frisse lucht en wat beweging kunnen wonderen doen.

Sjoerd said...

Je hebt gelijk, soms moet je jezelf even oppakken... En je hebt er een mmoi tochtje van gemaakt.

Petr@ said...

Heerlijk even eruit, de zinnen verzetten en de wind in je haren, daar knapt een mens van op.
Haarlem is een fijne stad, onze jongste woont in het centrum, ze genieten er van en zijn zo op mooie plekjes, net als jij -)

Hans said...

Somber weer in mei maakt je zeker niet blij.
Buiten in het groen wandelen maakt je zeker gelukkig.
Een wandeling met genezende werking. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op de muzikale Bank voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Jetteke said...



Wat een leuk en herkenbaar stukje weer! Met dat sombere weer weer!

Wat je ook kunt doen is naar de Tuinen gaan volgens Ronald Goedemondt:
https://www.youtube.com/watch?v=IUYVXUbvt1w

Rebbeltje ★ said...

Ha jij wil iedereen de hort op sturen ;)
Zie nu dat dit je blogger is daar zit ik ook haha
Groetjes