15/05/2019

Toon kado!

.
Gisteren kreeg ik van mijn vriendinneke Jetteke een kadootje:
Cappuccino bij Doppio in de Zijlstraat en samen deelden we een taartje.
Maar dat was niet alles: ik kreeg ook nog een klein boekje van Toon Tellegen...


Zo'n schattig boekje met zulke gave verhaaltjes...
Ik zal er een mini-stukje uit halen.

Hier is het verlanglijstje van Eekhoorn:

Verlanglijst.
Slaap, het geeft niet wat voor slaap.
Elke soort is goed.

De Eekhoorn

Dat was het...
Nou... vooruit... omdat het zo kort is, nog één ministukje:

Beste eekhoorn,

Op je verjaardag is er vast wel een grote taart.
Zou ik voor één keer die taart helemaal alleen mogen opeten?
Bij voorkeur honingtaart.
Iedereen mag kijken.
Ik zal hem zó mooi en gulzig opeten als nog nooit is vertoond.
Iedereen zal klappen en juichen, dat beloof ik je.
Daarna mag alles gewoon verdergaan (feliciteren, cadeaus uitpakken, dansen, afscheid nemen, zeggen dat het heel gezellig was, vragen wie er binnenkort jarig is, enzovoort).
Het is maar een wens, eekhoorn.

De beer

Leuk boekje, Jetteke... dank je wel! Ik ben toevallig gek op de dierenverhalen van Toon Tellegen.
Precies 10 jaar geleden kreeg ik van Roosje het boek (inmiddels stukgelezen) "Misschien wisten zij alles al", ook van Toon Tellegen dus...


Wat ben ik toch een gezegend mens...




14 comments:

Marjolijn. said...

Leuk, ja die Toon heeft al veel mooie boekjes geschreven....!
Veel leesplezier.

Lutje said...

cadeautjes die je hart raken, dat zijn de mooiste
zo'n boek kan je inderdaad blij maken met zo'n teksten
.Een @->- voor jou.

די מריו said...

Dat benne mooie cadeaus.
Het is precies op het goede plekje terecht gekomen.

Love As Always
Di mario

klaproos said...

ahhhhh lieffff hé loutje, en je blijft er ook van genieten hé, heb ik ook
als ik buiten koffie drink ,
boekej mee dikwijls eentje van toon, en dan puur genieten,
jawel h''e,
we zijn heerlijke blij mensen,
wat een gááf kadootje van je vriendinneke, ik vind het fantastisch,

wat een zalige lange verjaardag heb je zo he :-)

xxx

miekequilt said...

Wat een leuk kado. Toon schrijft echt heel mooi.

Edward McDunn said...

Wat leuk om zo'n cadeautje te krijgen, dat maakt je dag goed toch?

nicole orriens said...

Wat een fijne en blije post is dit! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt in het leven : )

Rebbeltje ★ said...

Een vriendin die precies weet wat jou blij maakt...das pas leuk.
Groetjes

Ferrara said...

Altijd een feestje Toon Tellegen. Ik zou willen dat ik zo kon schrijven.

Sjoerd said...

Dat zijn de mooie dingen om te krijgen. Heel eenvoudig, maar zo treffend.

Jelle Droeviger said...

Toon laat de dieren spreken alsof het mensen zijn.
Geeft hij ze zíjn stem, of de onze.?
Ik ben daar nog niet uit.
Mogelijk laat hij het kind in zich tot ons spreken.
Sowieso zijn het, mét die illustraties, mooie vertellingen.

Jelle Droeviger.

Bertiebo said...

Die dikke Toon Tellegen, die roze, die is hier ook stuk gelezen. Maar wat een leuk cadeautje kreeg je. Een koffie&boek cadeau

Jan K. alias Afanja said...

Een boekje van Toon Tellegen is altijd de moeite waard. Toon weet de dag vrijwel altijd meteen vrolijk in te kleuren.

Hans said...

Dat was een gezellig samen zijn, Toon Tellegen schrijft heel mooi daar kun je van genieten. Hans