14/05/2019

Zwemmen in de Houtvaart

.
Ja... Gelukkig! Het is weer zover...
Ik heb gisteren voor het eerst weer gezwommen in mijn geliefde buitenzwembad: De Houtvaart.
Wat was dat ontzettend lekker... beetje koud, oké, dat wel, maar als je eenmaal door bent, dan vergeet je dat snel.
Ik bouw het lekker op: gisteren 200 meter gezwommen en vandaag ga ik er  300 zwemmen...
En zo zwem ik elke dag ietsjes meer, tot 1 kilometer. Dat zijn 10 banen, een half uurtje zwemmen.
Meer hoeft van mij niet.
De foto is van een paar weken terug. Alle eendjes...


Na afloop moest ik wel weer warm zien te worden, maar gelukkig was het maandag: mijn hondjes - uitlaat - dag.
Gisteren had ik er ook nog een logeetje bij: het zusje van Lizzie.
Net zo'n braaf hondje als "mijn" brave hondje...
Ze luisterde goed en ik kon haar los laten lopen.


Straks weer zwemmen en om warm te worden ga ik daarna NIB doen. Reken maar dat ik het dan niet meer koud heb!

16 comments:

Jelle Droeviger said...

Goed idee, om zo een buitenbad in ere te houden. De Houtvaart is ook nog eens een mooi ontwerp, zo las ik ergens.
300 Meter zwemmen, bijna Olympisch.
Johnny Weissmuller zou jou niet eens bij kunnen houden...

Nu ze jouw stukje heeft gelezen wil mijn oude moeder, binnenkort 107, ook al Nederland In Beweging gaan doen. Zie je 't voor je.?
Dat wordt voor mij nóg vroeger opstaan, want ik moet dat tóch een beetje in de gaten houden.

Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Wat heerlijk om iedere dag buiten te kunnen zwemmen. Je bent goed actief hoor.

klaproos said...

:-) dan doe je toch een badpak met lange mouwen aan :-) de rest zit onder water:-)
whahahaha ik wil het zien loutje,
maar zonder dollen, ik vind je een knap wijffie dat je dat doet, zo hou je alles lenig en wordt je geen stijve juffrouw:-)

zet 'm op loulou
xxx

Edward McDunn said...

Knap van jou hoor Marlou, ik ben nooit verder gekomen dan watertrappelen.

Jan K. alias Afanja said...

Een half uurtje zwemmen ... Poe hey, knap werk!
Dat doe ik je niet na. Ik ben al blij als ik een half uurtje kan lopen ... ;-)

nicole orriens said...

Supergezond lijkt me dat. Moet je daar ver voor gaan, of is het op loopafstand? Als ik een zwembad op loopafstand zou hebben zou ik er ook zeker naar toe gaan.

Sjoerd said...

Heel verstandig om dat weer op te pakken, ik ben er ook aan het denken om zoiets te gaan doen.

Karel said...

Ha die Marlou
Jij lekker fris zwemmen , ik wandelen 😎
Ik heb de eerste etappe gereed , morgen verder
En jij weer wat baantjes meer
Zonnige Zeeuwse groet

Rebbeltje ★ said...

Jammer dat je die niet kon bekijken, maar komen er vast meer die ook de moeite waard zijn haha
Knap hoor om iedere morgen te gaan zwemmen...in de tijd dat ik dat deed was 2 x per week de max. Mijn moeder ging wel in een natuurbad iedere morgen en weer of geen weer.
Ze kreeg er energie van voor de rest van de dag...
Groetjes en geniet het mooie weertje

Leuke hondjes...

Ferrara said...

Wat een bikkel ben jij. Ik doe het je niet na. Voor mij moet het eerst warmer worden.

Marjolijn. said...

Dappere dodo...! Knap hoor.

Tine de Jong said...

Ik vind het heel dapper dat je al het buitenbad in gaat. Ik kan nog helaas niet gaan zwemmen omdat de zweren op voet nog steeds open is vanaf januari dit jaar en dan in chloorwater lijkt mij niet zo geslaagd. Maar hoop dat snel oplossing komt want wil ook wel later in maand weer gaan zwemmen.

Hans said...

Je bent een echte waterrat, knap hoor dat je zo veel zwemt.
De eendjes vinden het vast jammer dat het bad open gaat. Hans

די מריו said...

Echt mij niet gezien. Watertemperatuur moet bij mij minimaal 25 graden zijn anders bevries ik. Ik heb nog weleens met kippenvel op mijn hele lichaam in het water gestaan in Eilat.. het was buiten 35 graden, water 20. Ik kwam niet door.. brrrrrr.

Love as alwyas
Di mario

Bertiebo said...

Supergoed. Je bent een held

Karel said...

Dank je Marlou
Nu met de bus op boot , die vaart niet pppfffttt
Maar inderdaad een prachtige wandeling