30/05/2019

Weer een munt!

.
Zoals je misschien wel weet (of niet, maar dan weet je het nu) heeft mijn dochter Roosje een twee-euro-muntstuk ontworpen...


Dat was 6 jaar geleden ter gelegenheid van 200 jaar Koninkrijk.
Een mooie munt: je ziet een lint en als je dat volgt zie je de koppen van de regerende vorsten met heel in de diepte de eerste koning, Willem 1 dus...
Het is overigens de eerste munt met de kop van onze koning er op.




Ik spaar niet veel, maar als ik een 2 euro  terugkrijg in de supermarkt of ergens anders dan kijk ik altijd of het eentje van Roosje is...
En vorige week... bij de Rataplan... BINGO!


Eenmaal thuis plakte ik 'm bij de verzameling...
Inmiddels heb ik er 7! Die ene die achter glas zit was die van het eerste slaan bij de Koninklijke Munt in Utrecht op 25 november 2013. Die blijft maar glimmen, net als ik, trotse moeder van Roosje!


21 comments:

Marjolijn. said...

Daar mag je trots op zijn....!!

Bertiebo said...

Ik weet het nu. En ik vind het geweldig

Lutje said...

daar mag je best trots op zijn
ik herinner me in het begin van de euro dat iedereen keek of je een buitenlander kreeg, maar dit is veel beter als dat van je eigen bloed is !
.Een @->- voor jou.

miekequilt said...

Wat leuk!! Daar mag je zeker wel trots op zijn want het is ook een mooie munt.

John said...

Wat leuk dat je dochter ook deze mocht ontwerpen. Ik ben geen fan van het koningshuis maar ik vind het ontwerp echt geweldig.

Karel said...

mogge Marlou
ja daar mag je zeker trots op zijn , een kunstwerkje is het
zo iets kunnen tekenen is KUNST , in mijn ogen dan hé

ja ik had als jij een goede maand mei en dat maakt blij :)
en komende maandag ben ik weer wandelen in Zeeland , dus begint juni ook goed hihi
zijn ze niet geweldig deze sculpturen , en ja sommige zijn enorm groot
geniet de dag
groetjes , Karel

Fluitenkruid said...

Prachtig! x

klaproos said...

ohhh ja loutje, ik ga voortaan ook kijken :-)
wat geweldig hé, ja daar mag je ook best trots op zijn, op zo'n lieve dochter,

ik wens je een heerlijke genietdag vandaag
met veel trotserigheid, :-)

dag lieve schat
xxx

די מריו said...

Ik kijk ook vaak even, maar ik heb er nog geen een gezien. Duidelijk heb jij er een betere kijk op. Het geluk straalt je tegemoet en gelijk heb je. Als je Roosje dit toch gemaakt heeft.

Love As Always
Di mario

Edward McDunn said...

Goh, wat geweldig dat jou dochter, die munt heeft ontworpen, ik ga er op letten hoor!!!

Petr@ said...

Wat leuk! En een mooi ontwerp ook, je mag met recht trots op je dochter zijn!

Jan K. alias Afanja said...

Wat Leuk, Marlou!
Ik wist het niet, maar vanaf nu zal ik er op letten bij € 2 munten.
Fijne Hemelvaartsdag verder.

sjannesblog.com said...

Leuk zeg, ik ga nu ook elk 2-muntstuk beter bekijken!

Ferrara said...

Dat wist ik niet, wat leuk. Voortaan dus op een munt van Roosje letten. Een mooi ontwerp!!!

Sjoerd said...

Jazeker weet ik dat nog. Ik vind het nog steeds een super ontwerp...

Hans said...

Wat een prachtig ontwerp van Roosje, dat is geweldig om te lezen.
Jammer dat ik nog weinig met gepast geld betaal, zal er op letten.
Begrijp dat je er trots op bent.
De munt is al meer waard dan zijn eigen waarde. Hans

Rebbeltje ★ said...

Ha we gaan vanaf nu allemaal op zoek
groetjes en fijn weekend

Jelle Droeviger said...

Ik moet élke euro omdraaien, vanwege mijn krappe pensioentje.
Niettemin heb ik er nog nooit een van Roosje in handen gehad.
Ik zal mijn moeder, voor wie ik hier een beetje zorg, eens vragen om op te letten.
Ondanks haar 107 jaren ziet ze nog scherp, en ze heel opmerkzaam.

Jelle Droeviger.

mirjam kakelbont said...

Dubbel en dwars trots mag je zijn, en je Roosje ook! Vanaf vandaag ga ik iedere euro omdraaien. Niet omdat ik een zuinigerd ben maar om te zien of ik ook aan een Roosje-munt kan komen.
Dikke knuffel ♥ en ik hoop vooral dat het goed gaat met je kind!

Riet Baird said...

Wat leuk dat Roosje die munt heeft ontworpen!
Vanaf nu kan ik geen 2 eurostuk meer krijgen zonder te kijken
of ie van Roosje is ����

Sjaantje said...

Het is een pràchtig ontwerp. Vanaf nu ga ik ook munten draaien ;-).