28/05/2019

Juultje van Pingelen

.
Op de gave elpee van Jules de Corte, die ik een tijdje geleden van Henry kreeg staan schitterende liedjes...
En ik kan ze bijna allemaal meezingen omdat het onze eerste plaat was, vroeger in mijn ouderlijk huis. We zongen ze allemaal mee. Mijn zus Aja ook! 


Eén van de liedjes is Juultje van Pingelen.
Gisteren had ik het liedje weer eens in mijn hoofd.
Het ging er maar niet uit.
Dat noemen ze een "oorwurm"...
Maar ik had geen gezicht als een oorwurm, hoor.
Ik werd er vrolijk van en zong het bij het aankleden en bij het tandenpoetsen en bij het gras maaien en puf puf... toen vond ik het wel genoeg en dacht: ik ga Juultje maar weer eens opzoeken.
Heel grappig, dat meerdere mensen het liedje gezongen hebben.
Gerard Cox bijvoorbeeld. En Adèle Bloemendaal. 
En... Robert Long en Bram Vermeulen.
En laten die twee laatsten nou favorieten van mij zijn.
Vooral Robert Long, met die mooie stem.
Allebei leven ze niet meer, helaas...

Maar hier zijn ze dan met: Juultje van Pingelen. 
Het filmpje is niet zo scherp, maar het geluid is prima...
En met het Metropole Orkest!



Maar misschien denk je... hoho... ik wil Jules zelf horen zingen...
Dan moet je hierop klikken. Geweldig! En wat een soepel pianospel:




19 comments:

Marjolijn. said...

Zing er maar lustig op los, de vogeltjes doen vast met je mee...!
Mooie dag Marlou.

Lutje said...

ik ken het liedje niet, ik heb weer een meezingertje bijgevonden ;-)
Een @->- voor jou.

די מריו said...

Het liedje is bij mij niet bekend, maar ik hou wel van vrolijk zingende mensen.

Love As always
Di mario

Karel said...

mogge Marlou
bekende namen , mooie stemmen en mooie muziek
ik wil wel geloven dat zo'n liedje zich in je hoofd gaat zitten , en je het de hele dag hoort hihi
geniet de dag

Bertiebo said...

Wat leuk, Juultje. ik ken het geloof ik niet, misschien als ik het hoor. Ik heb nu nog even geen tijd om te luisteren, moet straks naar school, maar ik kom vanmiddag even terug

klaproos said...


Ach ontzettend leuk :-)
ja dat blijft in je hoofd hangen, Jules komt hier uit de buurt hé :-)
ik geloof dat hij begraven is in griendsveen... als je weer eens hier bent gaan we hem opzoeken,:-)
zalig is dat als je herinneringen zo bovenkomen borrelen,

Onze fietsenmaker heet Jules de Corte trouwens:-)
leuk hé.

dag mloutje
xxx

nicole orriens said...

Ik kende dit liedje nog niet, maar heb het nu met veel plezier geluisterd. Ik vind het mooi. Ken jij ook het liedje 'Ik zou wel eens willen weten?' Dat vind ik ook altijd oz mooi.

Sjoerd said...

Ik vind de versie van Jules de Corte toch stukken beter. Overigens heb ik een zwarte kater gehad die Juultje heette.

Petr@ said...

Haha grappig liedje ja, een echte aanhaker. Er zijn liedjes met een haakje, als ze je oor in gaan, haken ze zich vast ;-)

Edward McDunn said...

Jules de Corte heeft hele leuke liedjes geschreven hoor. En tja, Robert Long, veel te jong overleden.

sjannesblog.com said...

Leuk! Ik had het lied nog nooit gehoord!

Karel said...

ha die Marlou
ik ben de jonge man in blauw hemd links op de foto
de andere man is Niels en is de man van Anitta
verzin jij maar eens een mooi meneer aap verhaal
ik zal verder met nog wat HuisHaten
mazzel

Ferrara said...

Weer genoten van je muziekkeuze. Waarom is er op de radio toch zo weinig aandacht voor dit soort liedjes. Nederland kent goede tekstschrijvers.

Tine de Jong said...

Wel bekende mannen maar onbekende lied voor mij. Wel mooi eigenlijk.

Jan K. alias Afanja said...

Over de doden niks dan goeds, en dat geldt wat mij betreft zeker voor Robert Long en Bram Vermeulen. Leuk om dat tweetal samen te zien en te horen zingen.

miekequilt said...

Ach, twee geweldige zangers die samen zingen. Echt genieten en jeugdsentiment.

John said...

Zingen is heerlijk. En als je dan kunt meezingen op een liedje wat je al zo lang kent, is het feest dubbel.

Hans said...


Fijn dat je laptop goed werkt, weer een mooi verhaal.
Jules de Corte heeft mooie liedjes gemaakt die je raken.
Sommige liedjes zijn prettige oorwurmen.
De artiesten die je noemt zijn toppers voor mij. Hans

Jelle Droeviger said...

Op weg naar de bibliotheek hier op Terschelling hoorde ik mijn oude moeder, op het tempo van haar voorzichtige stapjes achter de rollator, zachtjes het liedje van Juultje zingen, terwijl ze met haar wijsvinger de maat tikte op de handgreep.

Jelle Droeviger.