29/01/2009

MET CAREL AAN DE WANDEL



Het betreft hier een gezellige, enthousiaste hond met veel krullen en een lieve kop.
Het is de hond van vrienden van me. Als we gaan wandelen gaat hij altijd mee.
Het is een lekker beest, dat (soms) luistert naar de naam Carel.

Ik ben gistermorgen met de trein naar Bussum gegaan, waar ik door vriendin word opgehaald. Na de koffie (net voor 12 uur…) rijden we naar de hei bij Blaricum.

We komen aan bij de ingang van het wandelterrein en ik zie, dat het gebied naast de begraafplaats ligt, waar Hans en Nino begraven liggen.
Ik ben dus halverwege de wandeling even de begraafplaats op gegaan om ze gedag te zeggen.
Begraafplaatsen zijn mooi, als de zon schijnt.
De schaduwen zijn vandaag lang vanwege het lage licht. Het ziet er hier mooi uit, rustig, vredig... het wordt goed onderhouden. Veel mensen, die hun dierbaren liefdevol herdenken.




Het graf van Hans ligt op een mooie plek. De steen is bedoeld als bankje, maar ik denk niet dat er ooit iemand op zit. Veel te koud om op zo’n steen te zitten. Ik voel geen enkele emotie. Gek hoor…
Dag Hans, zeg ik nog en loop weer door.
Op één van de andere graven word ik getroffen deze tekst:

tomorrow’s rain
will wash the stains away
but something in our mind
will always stay

Nino’ s graf bestaat uit een enorme hijskraan. Daar had- ie wat graag mee willen spelen, als hij ouder had mogen worden…

Dan gauw weer terug om vriendin en Carel op te zoeken.
Carel is in geen velden of wegen te vinden, maar al gauw zie ik een kluwen met honden en ja hoor… daar is hij.
Nu vriendin nog.



In de verte zie ik haar lopen en samen met Carel ga ik haar ophalen. Het is heerlijk buiten.
Een pracht gebied daar. Stil en fris. Schoon en weids…

Dan ga ik met de drie C’s lunchen in de haven van Huizen.
Ik heb toch zo’n mooi leven…

4 comments:

Anonymous said...

Fijn, dat was dus een heel goed dagje gisteren.
Ik zou zeggen, vandaag nog maar zo een!
Fijne dag vandaag.

Anonymous said...

Wat een prachtig geschreven log! Hoe jij je bezoek aan het kerkhof beschrijft... zo ontroerend mooi!
En blij dat je een Supercalifragilisticexpialidocious dag had. Jij verdient dat!

OT: even wat uitleg: elke woensdag keer ik, samen met mijn webbies, de matras, als teken dat de week doormidden is en we naar het weekend uitkijken mogen. Ik probeer daar telkens een grapje over te maken, de één al minder geslaagd dan de andere hihi. Méér moet je daar niet achter zoeken... Maar extra bedankt voor je lief commentaar!!!

Anonymous said...

Wat een leuk verhaaltje!!!!!!!!
Liefs Charlotte

Mirjam Kakelbont said...

Wat een scheet van een hond. Hij lijkt als twee druppels water op de hond die ik als kind had. Een kruising tussen een poedel en een bouvier, een vrouwtje, we hebben haar uit het asiel gehaald. Ik kreeg haar voor mijn verjaardag. Mijn gezeur werd eindelijk beloond.
Heerlijk, zo'n dagje de hort op met je vriendin.
Hans, is dat je overleden man? Ik durf bijna niet te vragen wie Nino was...
Ik ga nog een verhaaltje van je lezen. Dag hoor, tot zo ♥