20/02/2009

NIET ALTIJD "HIGHBROW"...




Ik ga jullie een geheim vertellen.
Niet doorvertellen, het gaat verder niemand iets aan….
Het gaat over iets wat ik doe.
Ik doe het stiekem.
De gordijnen gaan dicht.
Het licht in de voorkamer gaat uit.
De schuifdeuren dicht.
De stekker van de telefoon er uit.

Een wijntje en een stukje kaas.

En dan……….
Niet doorvertellen, hoor!
Het is te erg.
Weet je zeker dat je het niet doorvertelt?

Daar gaat-ie dan:

IK KIJK ELKE WEEK NAAR HET SCHAEP MET DE 5 POTEN!!!

Nu heet het vervolg op de serie: “Het Vrije Schaep”, dat zich afspeelt op een camping met die naam.
Heerlijke rollen van goeie acteurs, die zich bekwaamd hebben in het plat-amsterdams praten.
En daarmee verrukkelijk tegen elkaar tekeer gaan.
Er worden in elke aflevering 3 liedjes gezongen: gouwe ouwes uit de Hollandse platenkoffer, waar niet aan getornd is. De serie is geschreven rondom die liedjes.
Bijvoorbeeld: Ik ben gelukkig zonder jou van Conny van den Bosch
of: Pastorale. Prrrrachtig duet van Loes Luca en Pierre Bokma.
Het leukste vind ik de acteur die Arie speelt. Een beetje simpele man, maar recht voor z’n raap en goudeerlijk. Ik ben z’n naam even kwijt. Zoek ik nog op.
Oh ja: Ton Kas. Zalige rol heeft-ie.

Ton Kas staat rechts op de foto.
En hier met Jenny Arean, die zijn vrouw speelt:



(die zonneklepbril!!!)

klik even op: Een man mag niet huilen dan kun je 'm zien zingen. En de 3 andere hoofdrolspelers: Pierre Bokma, Marc-Marie Huibrechts en Laus Steenberge, ook niet de minsten...

Nou… dat was het geheim. Je moet er tegen kunnen. Tegen “Het vrije Schaep”
En ik kan er tegen!! Ik lig elke keer in een deuk!
Niet verder vertellen hoor…
Enne… vanavond ben ik “niet” thuis… Al weer de laatste aflevering.
Wat jammer...

KLIK OP:

liedjes van het Vrije Schaep

2 comments:

Anonymous said...

Ja, heerlijk he, ik kan er ook tegen.
Heb ook de hele serie gezien, en als ik niet thuis was, gewoon opgenomen en later gekeken.
Ja, jammer he, dat het al weer afgelopen is. Vanavond nog een keer genieten.

Anonymous said...

Een ontdekt geheim
De ziel is verscheurd,
het verliezen van vleugels
Een ontdekt geheim
© Susanne X
*wink, big smile*
Mariecus lieve meid, wat ben jij toch een kanjer. Mét gevoel voor humor, maar bovenal met een gevoelige pen - euh - klavier!
En, heb je een beetje plezier aan je Pietje? Heb je met hem naar je lievelingssoap gekeken? Hihihi.
Als hij maar het geheim niet verder vertelt! Want wij zwijgen hoor, er zit een rits voor me mond...