03/08/2009

HET FEEST ( 1 )

.


Mijn broer werd in juli 60 jaar.

Reden om te feesten.
Hij heeft veel om te vieren: klaar met werken, een fijn, nieuw huis. Een schat van een vrouw, twee bloedmooie dochters. En... zijn zestigste verjaardag.
Hij wil het groots en meeslepend vieren. En ver weg.
Dus worden familie en vrienden uitgenodigd om 1240 km verderop in het huisje mee te komen feesten.
Natuurlijk kan niet iedereen, maar toch hebben 31 mensen de uitnodiging aangenomen.
De avond voor het feest zijn de meesten al gearriveerd.
Florian heeft in het plaatselijke Gasthof buiten in de tuin lange tafels neer laten zetten en in een lange bonte stoet lopen we over het smalle weggetje naar de “Drei Birken”...


















Zoveel gasten hebben ze daar in tijden niet gehad, maar het loopt gesmeerd. Lekkere wijn uit de streek; eenvoudig, maar lekker eten en allemaal vrolijke mensen.
We krijgen een echte Schnapps aan het eind van de maaltijd. Een drankje waar je heel gezellig van wordt, als je het al niet was...
















En het echte feest is nog niet eens begonnen!

(foto's: Henry)


.

14 comments:

... said...

Nul rakties!

Doe je dáárvoor zo je best? En het is zo mooi feestelyk beschreven! Het zal wel aan de vakanties liggen.

Waren er ook muzikanten, die zorgden voor de broodnodige dansmuziek?

Jelle Droeviger.

Marlou said...

Hai Jelle,

niet zo snel...
Dit is pas het begin!

Liefs van Marlou

marjolijn said...

Ha meis,
Je bent er weer, welkom terug...!!
Ik lees dat het een feest in meerdere bedrijven wordt, leuk..!!
Het begin klinkt in ieder geval al goed.
Ben nu al erg benieuwd naar het vervolg.
En jij veel napret met het schrijven.
Voor jou ook nog een fijne avond en tot het vervolg.
Liefs Marjolijn

Di Mario said...

Dat is lekker genieten zeg. Maar ik ben blij dat je weer terug bent.

Love As Always
Di Mario

Janny said...

Ha die Marlou,

Leuk verslag!

Wat bijzonder geslaagd je praathuis. Ik heb er een beetje in lopen kijken, lezen en vond het intrigerend én inspirerend. Mooie foto's ook!
Ook Willem de Ridder blijft mij charmeren, maar ben nog niet actief daarin/mee.

Succes, tot ziens en groeten
Janny

Gosse en Erica said...

Hallo marlou.

Wat een leuk stukje heb je geschreven en wat een feest moet het zijn geweest.
Jammer dat we er niet bij waren, wij hadden het niet goed begrepen dat het zo,n feest zou worden anders waren wij zeker van de party.
Helaas, maar dan moeten we maar wachten tot Florian 65 jaar wordt.

Het ga je goed en we houden je weblog in de gaten en wie weet gaan wij er ook een stukje schrijven van onze belevenis in Trahütten.

Groeten aan Henry en Roos en haar fam.

Groetjes Gosse en Erica.

Carla said...

Ik wil even reageren op dit prachtige verslag, lieve Marlou wat ben je een heerlijk creatief mens.
dit is dubbel genieten,eerst Oostenrijk, dan het verhaal, heerlijk en dank je wel.

Warme groet Carla

klaproos said...

proficiat mat broer henri .. ik heb een harrie:-)

komt wel op hetzelfde neer eigenlijk hé:-)

maak er een leuk feest van marlou,
gezellig dat je der weer bent, enne.. dank je wel voor je compliment.

xxx

Ibella said...

Dit wordt volgens mij weer een prachtig vervolgverhaal waar wij van mogen genieten. Wat zal de feestavond gezellig geweest zijn.
Liefs Ibella

gerdaYD said...

Goedemorgen mijn lieve Marlou! Heerlijk om je weer te lezen, heerlijk om terug reacties van jou te krijgen... maar nog héérlijker is het te zien hoe jij zo'n fijn feest mocht meemaken! Wat een fantastische ervaring moet het geweest zijn!
En, al is het een beetje vijgen na Pasen: proficiat broer! Moge je nog veel van alles genieten!
Maar ook jou wens ik genieten toe op deze mooie zonnige dag (dat is ons althans door de weergodin beloofd hihi).

Leibele said...

M,n laatst twee maandjes zijn ingegaan voordat ik die leeftijd van je broer heb bereikt, bij leven en welzijn. Maar een feest geef ik absoluut niet, ik hou daar niet van. Maar zo,n feest zo ver weg is natuurlijk ook wel een idee omdat ik dan in ieder geval binnen mijn familie weinig feestgangers hoef te verwachten.

Marianne said...

Lieve Marlou ,
Nog van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Florian .
Liefs, Marianne.

Liesbeth said...

60 jaar is een mooie leeftijd en zeker een goede reden om dat te vieren! Gefeliciteerd met je broer! Ik hou nog even vakantie, maar ik denk idd niet zo lang meer..

Liesbeth said...

Leuk ook die foto van je broer...ik ben weer begonnen!