02/02/2011

Hannes in de bieb

.


Vorige week was ik naar de opening van de expositie van een van Haarlems bekendste kunstenaars: Hannes Kuiper, oftewel gewoon Hannes oftewel: Electric Hannes! Kijk, hier zit hij tussen zijn werk lekker op zijn gitaar te pielen...



De expositie heet: De zomer van 2010, het was ook warm…
Zonnig en vrolijk werk. Van de schilderijen van Hannes word je absoluut niet depressief. Het kikkert je op en je wordt er lichtvoetig van en je gaat een sprongetje maken en zingen en een beetje dansen…

Na het openingswoord van Lilian Blom (auteur van De Tuinkamer en Strijkend licht ... prachtige, ontroerende boeken - moet je echt lezen!) trad Hannes op met een paar fraaie liederen, waaronder: ”Haarlem…”


En samen met zijn dochter Jorinde sloot hij de opening af met een prachtlied: “Berlin…” Heel mooi en zelfs ontroerend om vader en dochter zo samen te zien en te horen spelen.



Daarna waren er wijn en nootjes en kletsen en lachen... En langs de schilderijen lopen en vrolijk zijn.
Dat ik dit allemaal mag meemaken! Ik voel me af en toe zo een geluksvogel…


(foto's en filmpje: Marlou en Arend Goudsmit)


.

13 comments:

Lutje said...

Jij komt ook overal hé, deze expositie ziet er kleurig uit, opgevuld met gitaarmuziek...

Marjolijn said...

Heerlijk toch en fijn dat je het allemaal mee mag maken.
Geniet er volop van meis..!!
Vandaag ook maar weer een fantastisch dagje.

gerdaYD said...

Inderdaad lieve Marlou, hier moét je wel vrolijk van worden, dankjewel voor dit geluksgevoel dat jij zo mooi weet over te brengen, ik neem het met me mee, de dag in! Want dit is net iets wat een mens nodig heeft op een koude, regenachtige morgen! Net zoals straks, dat heerlijk ontbijtje met heerlijk, eerlijk brood hé?

John said...

Zo genoot je eigenlijk 2 maal van de zomer van 2010 :D
Leek me overigens verder een leuke expositie ja.

De zomer van 2010 heb ik als een fijne warme zomer ervaren, hoewel niet iedereen het daarmee eens is.

Jelle Droeviger said...

Marlou, je maakte een gaaf verslag van deze expositie-opening.

Het eerste dat nu in mij opkomt is:

Klein geluk - groot gevoel...

Jelle Droeviger.

LUC said...

Heel interessant wat je meegemaakt hebt ! Berlin van Lou Reed ?

Mooie expositie !
Dank om even langs te komen ! Ollie

klaproos said...

heerlijk marlou,
daar ban je zo weer een week over aan het dromen :-)
ennabeleven hé.

zalig bezoekje,
wat een leuke man :-)

Fluitenkruid said...

Van die man móet je wel vrolijk worden. Ik vind zijn werk heel erg mooi, beetje cobra-achtig maar dan lieflijk.

Ineke said...

Goedemorgen Marlou,

Heerlijk zonnig en vrolijk!

En die fleurige kleuren nemen we mee deze grauwe en druilerige winterdag in, dan ziet die er ook gelijk een stuk stralender uit.
Dank je wel Marlouke!

Dagdag, gezellige dag!

xx, Ineke

Sjoerd said...

Om heel eerlijk te zijn heb ik wel eens betere artiesten gehoord. Maar het gaat om het idee... Leuk en verfrissend.

lidia said...

Voor de liefhebbers is hier nog een filmpje van Hannes met o.a. het liedje samen met zijn dochter Jorinde: http://siriofictoor.wordpress.com/2011/01/31/ontdek-muziek-haarlem-bibliotheek-hannes-kuiper/

Han said...

Het kan daarom een voordeel zijn om in de stad te wonen, de bieb is dan om de hoek vlak bij de botermarkt. ;)

gerrit said...

Ziet er vrolijk uit. En live-music is altijd leuk....