14/03/2013

No Impact Week, dag 4: ENERGIE

.
Energie is het onderwerp van vandaag en we gaan kijken hoe we zo min mogelijk energie kunnen gaan verbruiken.
Leven zonder elektriciteit zou mij wel afschrikken...
Geen wasmachine, geen koelkast??
Natuurlijk niet. En dat hoeft ook niet.
Ik ga wél een lijstje maken van dingen die energie verbruiken en kijk of ik die misschien wat MINDER zou kunnen gebruiken.
Misschien doe ik het wel: alle stekkers er uit en kijken wat er gebeurt...



Ik kan natuurlijk ochtend-gymnastiek gaan doen om warm te worden.
Opstaan als de zon opkomt, en naar bed als de zon ondergaat...
De was buiten hangen om te drogen. Kijk nog eens naar dit mini blogje van me over de witte was, met een mooie bewerking van Han-O-Meester:


Kortom... er is van alles te verzinnen om minder energie te verbruiken.
Ik zou wel eens willen weten wat jij doet... Wil je me dat laten weten?
En... doe je zaterdag aanstaande mee met EARTH HOUR *klik*...
Van 20:30 tot 21:30 het licht uit. Kaarsjes aan en gezellig met elkaar kletsen of een potje kaarten!





10 comments:

Jelle Droeviger said...

Ik bedacht ineens, Marlou, hoe het zou zijn met de noodzaak van besparen en met milieubeheer, als een mens helemaal alleen alleen op de wereld zou zijn.

Of men er dan ook bij stil zou staan. Ik ben daar nog niet uit.

Jelle Droeviger.

Marjolijn. said...

Oef, zonder of met af en toe een beetje electriciteit zou ik het heel moeilijk vinden.
Als het zo zou zijn zou het misschien ook wel wennen, maar liever niet.
Zaterdagavond gaat hier wel alles uit en doe ik mee.

Fijne dag vandaag , het zonnetje schijnt dus de lamp gaat uit.

klaproos said...

tja, da's iets waar ik eigenlijk niet over nadenk,

een droger heb ik niet....
wel een magnetron, da's wel een erge luxe, en de vaat doe ik met de handjes,

mijn was hangt boven...
en de verwarming zet ik op tijd laag....

en ja... ik doe mee zaterdag:-)
kaarsjes aan gezellig, maar op tijd naar bed ook hoor:-0

xxx

John said...

Hier gaat de was naar buiten als het droog weer is. Verder overal led lampen, maar alleen de noodzakelijke aan.
Zonder stroom kan een modern mens eigenlijk niet meer.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Ha, ha, Marlou jij bent toch al draadloos en snoerloos aangesloten op internet? Kan het nog milieu bewuster?
Maar je hebt gelijk, er blijven veel te veel stekkers in het stopcontact zitten, en vaak zijn dat de onzichtbare stroom vreters.

Di Mario said...

Een droger is soms wel makkelijk, maar we gebruiken hem hier zelden.
Maar ik ga zaterdag niet op tijd naar bed, want ik heb een feestje.

Love As Always
Di Mario

gerdaYD said...

Even een plakbriefje lieve Marlou om te melden dat ik weer boven water ben gekomen... Maar met een serieuze jetlag dus ik zal morgen wat uitgebreider op je fijne blog zelf reageren. Maak er ondertussen een mooie dag van hé!

christiene said...

Marlou,er word wel gewassen maar gaat niet in de droger.
De hoogste stroom verbruik is wel de wasdroger.
De vaat gaat met de hand..
s,avonds gezellige de kaarsjes aan
en wat kleine gezellig lampjes
Laat naar bed de verwarming terug gezet.
kan allemaal minder....maar...

Sjoerd said...

We gebruiken hier een warmtepomp om de was te drogen. Maar een weekje de was ophangen op de lijn moet ook kunnen...

Wim said...

Wij zullen hier gezellig met kaarslicht zitten één uur vroeger dan bij jullie :-)