20/03/2013

Zuinig aan

.
Zo nu en dan zal ik een weblog laten zien, dat ons laat zien, hoe je op een beetje aardige manier kunt consuminderen.
Vandaag is aan de beurt:

Zuinig aan (*klik*)

Dit weblog is van iemand, die nogal een groot pensioengat heeft en daardoor nogal krap zou kunnen komen te zitten. Zij heeft het roer omgegooid om zonder geldzorgen te zitten.
Het is iemand die niet zegt: zo móet je het doen, maar zo doe ík het.



Het weblog geeft veel tips. Zoals hier eentje voor de vleeseters onder u:


“Eet vaker als alternatief voor vlees een eitje of peulvruchten. Peulvruchten zijn heel eiwitrijk, goedkoop en supergezond.
Halveer in recepten de hoeveelheid vlees en voeg extra groenten toe. Prei kun je bijvoorbeeld vaker kiezen: goedkoop en boordevol vitaminen, mineralen en gezonde vezels. Goed te combineren met Oosters eten, in soepen en pasta’s" 

Wat ik mooi vind, is iets, wat ik ook dagelijks doe: dankbaar zijn voor alle goede dingen die in je leven gebeuren.
Als je even naar beneden scrolt op het weblog, dan kom je bij 12 maart een hele lijst tegen, waar "Zuinigaan" tevreden over is.
Kijk maar eens naar die lijst...

Bovenaan kun je klikken op bezuinigingstips en dan krijg je me een lijst! Ja... heel lang.
Pik daar maar de dingen uit, die voor jou van toepassing kunnen zijn.

En aan de linkerkant een hele lange lijst van blogs, die "Zuinigaan" volgt in verband met zuinig aan doen...
Ook heel handig... vooral als je geen geduld hebt om tot de volgende week te wachten, dat ik er weer een weblog uitlicht.

Deze ziet er mooi uit en geeft echt waardevolle tips.
Aan te bevelen!
.

10 comments:

Marjolijn. said...

Ja leuk, in weblogland valt nog heel wat te leren.
Je hoeft er echt de deur niet voor uit.

Fijne dag vndaag meis.

Di Mario said...

Het is altijd goed om wat zuiniger aan te doen. Maar het moet natuurlijk niet ten koste gaan van mijn stukje vlees ;-)

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Het fijne van konsuminderen, Marlou, is, dat je zo af en toe, met een gerust geweten, eens flink kunt uitpakken, zonder je schuldig te voelen naar de rest van de mensheid toe.

En juist dóór dat konsuminderen houd je genoeg geld over voor, zo nu en dan, zo een uitspatting.

Jelle Droeviger.

klaproos said...

nou loutje dat trekt me wel,
want weet je, we kunnen met z'n alleen nog veeel minder,
als je ziet wat er de lucht in gaat..

dan hebben we nog lang geen crisis,
ik ga het lijstje bezoeken en opslaan :-)


dank u wel vrouwke,
xxx

gerdaYD said...

Knappe tips, bedankt voor de link lieve Marlou! Alleen jammer dat het steeds de kleintjes zijn die moeten bezuinigen terwijl de rijken met het grote geld weglopen...

John said...

Ik zal het blog later eens goed gaan bekijken. Hoewel ik betwijfel of ik veel kan bezuinigen op van alles, ben ik toch benieuwd.

Annet said...

Een groot pensioengat:)

Ik ga eens op zoek naar een recept: warme greitemaffloen maakte ik eens....

Rijkelijk liefs van Annet!

Sjoerd said...

Bezuinigen is goed, maar je moet wel kunnen genieten van het leven.
Natuurlijk kun je een flesje water meenemen op een wandeltocht, maar een kop koffie op een terrasje heeft ook wat.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Als het zo doorgaat past die pet ons straks allemaal Marlou.
Dus lees ik aandacht mee op je blog.

christiene said...

Een paar goede tips Marlou zijn altijd de moeite waar.
Ik ga er studie van maken.
liefs
groetjes
Christiene.