19/11/2013

De verdubbeldame...

.
Ik ben natuurlijk niet te enige die deze hele maand weggeeft.
Marije, de Enige Echte Verdubbeldame, geeft iedere dag en niet alleen omdat het nu toevallig Geefmaand November is...!


Haar manier van leven spreekt mij aan. En dat geef ik nu door aan jullie.
Zij geeft gewoon altijd en hoe doet ze dat? Wat geeft ze dan?
Ze geeft eigenlijk daden.
Als jij iets doet, dan verdubbelt ze dat.
Dus als jij een dag lang alle plastik flesjes, die je tegenkomt op weg naar whatever opraapt, dan doet zij dan ook. 
Of je moedigt het hockeyteam van één van je kleinkinderen aan in de regen, dan doet zij dat ook.
Of... je laat eens de hondjes van de buren uit. Dan doet zij dat ook.
Dagelijks krijgt ze massa's post met ideeën, want ze moet natuurlijk wel op die goeie ideeën geattendeerd worden...


En denk niet, dat ze dit allemaal doet omdat ze zelf niks kan verzinnen.
Zo ligt dat niet.  Klik maar eens op haar blog: Verdubbeldame
Misschien heb jij ook iets aan haar door te geven? Je weet maar nooit.
Ik vind het fantastisch. Ze zit inmiddels op 122 verdubbeldaden...



Ik ben geen Verdubbeldame, ik ben niet eens een Dame, maar ik geef graag...
Dus...
.

13 comments:

Wim said...

Als je de afwas een week kunt laten staan heb je natuurlijk dubbele inzet nodig om er eens aan te beginnen ;-)

Marjolijn. said...

Mooi zulke initiatieven.
De afwas van Wim ga ik toch maar niet verdubbelen, andere dingen te doen vandaag.

Fijne dag meissie.

Lutje said...

ik ken hier iemand persoonlijk, die voert acties tegen plastiek en maakt kunst van plastiek naast openbare wegen, en ik bewonder hem, net als deze dame

Jelle Droeviger said...

Dus, medemenselijkheid is eigenlijk niet veel anders dan matematika: vermenigvuldigen, optellen, konsuminderen en delen.! ~ Het is gewoon allemaal heel logisch, en glashelder...

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Schitterend gevonden van deze dame met het mooie, warme en gulle hart!
Zelf probeer ik ook wat weg te schenken zoals jij ons op het hart drukt, dat heb je op mijn blog wel gemerkt. Maar niet alles breng ik in de openheid...
Lieve Marlou, vandaag schenk ik jou:

Neem een portie opgewektheid
Een volle kan met lach
Een blikje boordevol geduld
Een soeplepel geluk voor iedere dag
Kruiden met wat humor
Ook een vleugje blijdschap kan erin
Een kom verdraagzaamheid
En heel veel goede zin
Een volle lepel moed, tegen verdriet en tegenspoed
Een mand vriendschap, om te geven en te ontvangen
Een snuifje verwondering en bewondering,
voor al het mooie om ons heen.
Een potje rust en gezelligheid
En tenslotte nog wat mooie dromen.
Meng dit alles goed met een beetje warmte, geef hier en daar nog wat licht.
Garneer dit alles met wat vrolijkheid en serveer het met een blij gezicht.
© Marjolijn

John said...

Mogguh Marlou,

Wie goed doet, hoed ontmoet, en zo is het ook met geven. Wie geeft ontvangt vanzelf wat hij/zij nodig heeft. Alhoewel nodig hebben weer zo .. klinkt.

Gevers zijn leukere mensen dat nemers.. Dat is een feit.

Geniet van je weggeefdag Marlou.

klaproos said...

ach lieve lieve grande dame, :-)
want dat ben jij wel , wat een leuk gedoetje, ik g a zo eens kijken en ja ik vind het een superidee van haar, en van jou helemaal geweldig om dat door te geven:-)

SUPERTOF is de overtreffende trap, en ik vind dat jou ook:-)

dag lieverd, heb het goed vandaag

xxx

די מריו said...

Ik raap bijna elke dag wel fietsen op die zijn gevallen in de binnenstad. Omgewaaid of gegooid. Maakt mij niet uit. En Shirel helpt me er wel aan herrineren als ik er een over het hoofd zie.

Love As Always
Di Mario

Annette said...

Zei de kapster tegen me (toen ik klein was) 'je bent een echte dame', zei ik 'achter de ramen' wist ik veel. was een uitdrukking van m'n moeder. 'Annet' zei m'n moeder quasi bestraffend.

Nestwoorden :)

Dubbele knuf ;)

De Verdubbeldame said...

Wat een leuk stukje Marlou, ik bloos er van! En wat een verrassing om te lezen dat je ook meedoet aan de Geefmaand. Je staat nog niet op de deelnemerslijst toch? Of onder een andere naam?
"Dagelijks massa's post," haha nee hoor, er komen helemaal niet zoveel verzoeken binnen. Veel te weinig zelfs de laatste tijd. Die foto met die enveloppen (die ik gedurende jaren heb vergaard) hoorde bij een actie die ik verdubbelde om oude postzegels naar een goed doel te sturen. Groetjes!

fotohanvogel.blogspot.com said...

Mooi idee en zo komt ze de maand wel door met het verdubbelen.

Petr@ said...

Zo die dame is goed bezig, daar kunnen we allemaal een voorbeeld aan nemen!

Liefs Petr@

Sjoerd said...

Goed geven levert ook de voldoening op dat er iets nuttigs is gedaan.